Με «βουτιά» 7,03% και προσγείωση, με αναταράξεις, στα 3,77 ευρώ η μετοχή της Αεροπορίας Αιγαίου κατέγραψε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία διόρθωση από τα 21 blue chips του δείκτη.
Με την αποτίμησή της στα 270 εκατ., διαγράφοντας το τελευταίο διάστημα πορεία ανάλογη του ευρύτερου κλάδου αερομεταφορών/τουρισμού κ.λπ.
Στα 3,20 ευρώ το χαμηλό της, στη συνεδρίαση της 18 Μαρτίου, διόρθωσε ανοδικά όπως η πλειονότητα του κλάδου, έως τα 6,10 ευρώ στις 30 Απριλίου.
Τραυματική η χρηματιστηριακή εικόνα μετοχών εταιρειών του κλάδου, εδώ κοτζάμ Lufthansa εκ των ιδρυτικών του DAX, αποπέμφθηκε -επί της ουσίας- από τον κύριο δείκτη του χρηματιστηρίου της Φρανκφούρτης, η Air France/KLM έλαβε κρατική βοήθεια δισ. ευρώ (μαζί με τη Lufthansa, σχεδόν το 10% του ελληνικού ΑΕΠ) και η Aegean επιχειρεί να σταθεί και να προχωρήσει κυρίως με ίδιες δυνάμεις και αιτούμενη 150 εκατ. με κρατική εγγύηση.
Από Δευτέρα και σταδιακά αυξάνει τις πτήσεις της, από 15 Ιουλίου θα πετά με 1.000 δρομολόγια την εβδομάδα και ανάλογα με την πορεία (και) του τουρισμού (κυρίως του εξωτερικού), θα επιχειρηθεί η σταθεροποίηση σε ένα εύλογο ύψος/αποτίμηση.
Προφανώς και το καλοκαίρι 2020 δεν θα είναι αυτό που περίμεναν οι βασικοί μέτοχοι της εταιρείας στα μέσα Φεβρουαρίου.
Μακάρι να είναι καλύτερο του 2021, αλλά για τη φετινή χρήση -εκτός δραματικού απροόπτου-, η Αegean θα μπορούσε να έχει -συγκριτικά- καλύτερη πορεία από τις περισσότερες ευρωπαϊκές του κλάδου.
Το διάγραμμα του Ηλία Ζαχαράκη, εύγλωττο, δείχνει σημαντικά περιθώρια ανάκτησης μέρους του χαμένου εδάφους σε σχέση με τα 6,20 ευρώ της 30 Απριλίου.
Πόσο; Θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες, αρκετοί των οποίων αστάθμητοι. Ωστόσο το ερώτημα αφορά κατά πόσον στα τρέχοντα επίπεδα είναι εύλογα αποτιμημένη. Στην αρχή ενός πρωτόγνωρου καλοκαιριού, σύμφωνοι. Αλλά πόσο χειρότερο το διάστημα τέλη Ιουνίου - αρχές Οκτωβρίου, σε σχέση με το καταστροφικό Μαρτίου - μέσα Ιουνίου;