Διάβαζα προχθές πως η Star Bulk Carriers (συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά) συμφώνησε για την πώληση 4 καινούργιων πλοίων (που είναι ακόμη υπό ναυπήγηση στην Κίνα) έναντι ακαθάριστου τιμήματος 148 εκατ. δολαρίων.
Εξαιρετικά ευθύβολο το άρθρο του Robert Wright για τον κίνδυνο κατάρρευσης ναυτιλιακών από τη "βουτιά" στα ναύλα.
Κάτω από το κόστος λειτουργίας των πλοίων κινούνται οι τιμές ναύλωσης, με τον δείκτη Dry Baltic Index να έχει υποχωρήσει στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1985.
Η εικόνα του δείκτη και το διάγραμμά του... ενδεικτική.
Νέα αναστολή διαπραγμάτευσης των κινεζικών χρηματιστηρίων, μετά το νέο μείον 7%, με αφορμή και τη νέα υποτίμηση του κινεζικού νομίσματος.
Από την "έκρηξη" της κινεζικής κρίσης (αρχές άνοιξης του 2015) είχαμε υποστηρίξει, πως δεν πρόκειται για μία απλή χρηματιστηριακή (και μόνο) κρίση με αφορμή το "σκάσιμο" της τραπεζικής φούσκας αλλά για κάτι πιο σύνθετο, πολύπολοκο που πιθανότατα σχετίζεται και με τις ευρύτερες γεωπολιτικές εξελίξεις και τον "νομισματικό πόλεμο".
Ο "κινεζικός ιός" έχει έρθει και θα μείνει- όπως φαίνεται- για τη συνέχεια στο 2016, με ότι αυτό θα μπορεί να συνεπάγεται (και) για τη "μικρή ελληνική οικονομία".
Προσδεθείτε για ένα πολύ δύσκολο 2016 προειδοποιεί το Stratfor, ενώ από τις αρχές Οκτωβρίου 2015 ο οίκος αξιολόγησης Fitch αναφερόταν στους κινδύνους από την διαφαινόμενη επιβράδυνση της οικονομίας της Κίνας.