”Kερδίζουν και η τράπεζα και οι πελάτες”

”Kερδίζουν και η τράπεζα και οι πελάτες”

”Kερδίζουν και η τράπεζα και οι πελάτες”
του Στέφανου Παπαζιάν, e-banking manager της Citibank

Το e-banking αντιπροσωπεύει ένα νέο και εναλλακτικό κανάλι συναλλαγών, που προσφέρεται από τις τράπεζες στους πελάτες, σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους. Για τους πελάτες που έχουν πρόσβαση στο Internet, το e-banking παρέχει ασύγκριτη ευκολία, ταχύτητα και ασφάλεια στις συναλλαγές τους, είναι διαθέσιμο σε 24ωρη βάση και προσβάσιμο από οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Ο πελάτης έχει στη διάθεσή του ένα ευέλικτο μέσο συναλλαγών, οι οποίες συνήθως παρέχονται και με μειωμένο κόστος.

Για τη Citibank, το e-banking αποτελεί ένα δυναμικό δίκτυο συναλλαγών, με το οποίο προσφέρει στους πελάτες της, ιδιώτες και επιχειρήσεις, υπηρεσίες υψηλού επιπέδου σε 24ωρη βάση, με ασφάλεια, με μειωμένη υποστήριξη ανθρώπινου δυναμικού και με ελάχιστο κόστος παραγωγής. Πρακτικά, η υπηρεσία αυτή παρέχεται ηλεκτρονικά χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση στην επεξεργασία και δεν επηρεάζεται από τις αυξομειώσεις στη χρήση της.

Επίσης το e-banking αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για μία τράπεζα, ώστε να προσφέρει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας, ικανοποιώντας τους πελάτες της και αυξάνοντας τα ποσοστά διατήρησης και την πίστη τους. H Citibank έχει διαπιστώσει την αυξανόμενη εμπιστοσύνη των πελατών στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και για τον λόγο αυτό επιδιώκει τη συνεχή αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό του Citibank Online, της υπηρεσίας Ιnternet banking που παρέχεται στο site της τράπεζας www.citibank.gr. Συγκεκριμένα, μέσω του Citibank Online, οι πελάτες μπορούν να ελέγξουν το υπόλοιπο και τις πρόσφατες κινήσεις στους λογαριασμούς τους, να εκτελέσουν μεταφορές μεταξύ των λογαριασμών τους, αλλά και καταθέσεις σε λογαριασμούς άλλων πελατών της Citibank στην Ελλάδα ή και στο εξωτερικό, καθώς και να πληρώσουν τις κάρτες τους Citibank Visa και Diners Club. Σημαντικό ρόλο παίζει και η διευκόλυνση του πελάτη στη διαδικασία ενεργοποίησης της Citibank Online, η οποία γίνεται μέσω μιας απλής αίτησης που διατίθεται στο Διαδίκτυο και στα καταστήματα της Citibank. Μόλις η αίτηση γίνει δεκτή, η πρόσβαση στην υπηρεσία Citibank Online γίνεται με τον αριθμό της κάρτας Citibank Card και τον κωδικό του ATM, χωρίς να χρειάζεται διαφορετικός κωδικός και χωρίς ο χρήστης να μπερδεύει τους κωδικούς του.

Η άνθηση του Διαδικτύου την τελευταία πενταετία έφερε πιο κοντά τις τράπεζες στους πελάτες τους. Η τεχνολογία αυτή δεν άργησε να έρθει και στην Ελλάδα, όπου οι περισσότερες ελληνικές τράπεζες υπήρξαν από τους πρωτοπόρους στην υιοθέτησή της. Απαντώντας στην πρόκληση του e-banking από το εξωτερικό, σήμερα οι τράπεζες παρέχουν ευρεία γκάμα πολλαπλών υπηρεσιών. Δυστυχώς η διείσδυση του Διαδικτύου στην Ελλάδα, η οποία αποτελεί βασική προϋπόθεση για το e-banking, συγκρινόμενη με τα αντίστοιχα στοιχεία των ευρωπαϊκών χωρών υστερεί σημαντικά, συμπαρασύροντας και τη διείσδυση του e-banking.

Πιστεύουμε ότι με προγράμματα, όπως το Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, την Κοινωνία της Πληροφορίας και με παρεμβάσεις στα σχολεία και στον τομέα των κρατικών υπηρεσιών, η ενίσχυση του Διαδικτύου δεν θα αργήσει να έρθει, αφού θα είναι ορατά και συγκεκριμένα τα οφέλη σε μεγαλύτερες μάζες του πληθυσμού.

Η ανταπόκριση των ιδιωτών πελατών της Citibank είναι θετική, κρίνοντας ιδιαίτερα με βάση ηλικιακά κριτήρια, ενώ όλο και περισσότερες επιχειρήσεις ενστερνίζονται τη χρησιμότητα και τα επιχειρηματικά οφέλη της υπηρεσίας. Η χρήση της υπηρεσίας Citibank Online γίνεται τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα κατά μέσον όρο από κάθε πελάτη.

Οι υπηρεσίες του e-banking αρχικά απευθύνονταν στους ιδιώτες πελάτες. Σταδιακά, με τον εκσυγχρονισμό των κρατικών υπηρεσιών -των πληρωμών ΦΠΑ, ΙΚΑ και ΤΕΒΕ- και των χρηματοδοτικών προγραμμάτων στήριξης για τον εκσυγχρονισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, ο επιχειρηματικός κλάδος αποτελεί τον νέο στόχο του e-banking, όπου οι τράπεζες επικεντρώνουν τις προσπάθειές τους, προσδοκώντας να αυξήσουν τη μάζα των χρηστών τους και να πετύχουν ”σταυρωτές” πωλήσεις.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v