Υπουργοί και άλλοι από διαδοχικές κυβερνήσεις έχουν υποστηρίξει ότι το δημόσιο χάνει 500 εκατ. ευρώ με 1 δισ. ευρώ περίπου, κάθε χρόνο, από το λαθρεμπόριο καυσίμων. Επιπλέον, παραβιάζεται κάθε έννοια του κράτους δικαίου επί δεκαετίες.
Αν δεχθούμε ότι ο φόρος αλληλεγγύης που πληρώνουν οι μισθωτοί ανέρχεται σε 1,2 δισ. ευρώ, τα μισά χρήματα και πλέον θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν από την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καυσίμων. Όμως, δεν φαίνεται να υπάρχει ούτε αποτελεσματικότητα, ούτε διάθεση για καταπολέμηση του λαθρεμπορίου από τους αρμοδίους.
Όλοι σχεδόν έχουμε ακούσει για το λαθρεμπόριο που γίνεται στα ναυτιλιακά καύσιμα. Λιγότερο γνωστό είναι το λαθρεμπόριο καυσίμων που γίνεται με τις ένοπλες δυνάμεις.
Είναι εντυπωσιακές οι καταγγελίες που είχε κάνει στη Βουλή το καλοκαίρι του 2017 ο Γιώργος Σούρλας, πρώην γενικός γραμματέας Διαφάνειας του υπουργείου Δικαιοσύνης και πρώην βουλευτής της ΝΔ. Ο κ. Σούρλας, ο οποίος έχει ασχοληθεί με το θέμα, είχε δηλώσει πως είχε απευθυνθεί ως γενικός γραμματέας στην τακτική δικαιοσύνη με στοιχεία (85 φακέλους).
Εκείνοι τα διαβίβασαν στη στρατιωτική δικαιοσύνη αλλά από εκεί του έλεγαν πως δεν είχαν τη δυνατότητα να ελέγξουν τη νοθεία και έβαζαν τους φακέλους στο αρχείο, παρότι ο ίδιος τους ζητούσε να τους επιστρέψουν στην τακτική δικαιοσύνη. Δεν θέλανε οι άνθρωποι (της στρατιωτικής δικαιοσύνης, να διερευνήσουν το θέμα), φέρεται να είπε στην επιτροπή της Βουλής, προσθέτοντας ότι βλέπουμε πτώσεις ελικοπτέρων και δεν ξέρουμε ποιος είναι ο διακινητής των νοθευμένων καυσίμων.
Μετά από όλα αυτά και με δεδομένη τη 10ετή και πλέον κωλυσιεργία που παρατηρείται για την πλήρη λειτουργία του συστήματος εκροών-εισροών στα καύσιμα με τις κοινές υπουργικές αποφάσεις που δεν έχουν εκδοθεί, ίσως η λύση στο λαθρεμπόριο δοθεί από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Την επόμενη δεκαετία...