Με ενδιαφέρον αναμένονται οι βελτιωτικές προσφορές των δύο ξένων κοινοπραξιών που ενδιαφέρονται για το 66% του ΔΕΣΦΑ.
Οι δύο κοινοπραξίες «θορυβήθηκαν» το προηγούμενο διάστημα, καθώς πληροφορήθηκαν ότι η ΡΑΕ δεν δέχτηκε τις εκτιμήσεις του ΑΔΜΗΕ που βασίζονταν σε συμβουλές εξειδικευμένου συμβούλου, όπως είθισται.
Είναι κάτι ασυνήθιστο να μη γίνονται αποδεκτές οι εισηγήσεις του ΑΔΜΗΕ, τόνιζαν άτομα που έχουν γνώση της διαδικασίας, συμπληρώνοντας πως αυτό δεν επρόκειτο να συμβεί, αν το κράτος είχε τον πλήρη έλεγχο και δεν είχαν αποκτήσει οι Κινέζοι της State Grid το 24%.
Δύο από τα σημεία διαφωνίας ήταν η πορεία του πληθωρισμού στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια και το ασφάλιστρο κινδύνου (risk premium) της χώρας. Οι ξένοι οίκοι και οργανισμοί, π.χ. ΔΝΤ και άλλοι, δίνουν τον μέσο πληθωρισμό στο 1% σε βάθος χρόνου. Όμως, η ΡΑΕ κατέβασε τον πήχη στο 0,6%, ισχυρίζονται.
Επιπλέον, ο ΑΔΜΗΕ φέρεται να προσδιόριζε το ασφάλιστρο κινδύνου της χώρας στις 475 μονάδες βάσης, λίγο χαμηλότερα από τις 500 μονάδες (5%) που το τοποθετούν οι περισσότεροι.
Όμως, το ΔΣ της ΡΑΕ, που δεν έχει εμπειρία από μακροοικονομικές προβλέψεις, όπως λένε, είχε άλλη άποψη αφού προσδιόρισε το risk premium στις 230-280 μονάδες, τονίζουν.
Προφανώς, οι μακροοικονομικές εκτιμήσεις της ΡΑΕ (εφαρμοζόμενες στον ΔΕΣΦΑ) περιορίζουν την απόδοση της επένδυσης και λογικά καθιστούν τις κοινοπραξίες πιο επιφυλακτικές στην υποβολή αρκετά υψηλότερης προσφοράς σε σύγκριση με την αρχική, με βάση τα λεγόμενά τους.
Όμως, θα είναι έτσι από τη στιγμή που προβλέπεται «αποζημίωση» μελλοντικά για την όποια απόκλιση των εκτιμήσεων από τα πραγματικά νούμερα; Πολύ περισσότερο όταν οι δύο κοινοπραξίες λογικά «κράτησαν» δυνάμεις καθώς Ελληνες αξιωματούχοι είχαν επικοινωνήσει δημοσίως, πριν την υποβολή των αρχικών προσφορών, πως θα υπάρξει δεύτερος γύρος.