Τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου για τα έργα παραχώρησης με τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους έβαλαν φωτιά στην πολιτική σκηνή καθώς ανέδειξαν μεγάλες υπερβάσεις στο συνολικό κόστος των έργων.
Ο σημαντικότερος ίσως λόγος είναι οι αισιόδοξες προβλέψεις που είχαν γίνει για την κυκλοφορία και οι οποίες ανατράπηκαν δραματικά προς το χειρότερο, λόγω της κρίσης. Το κόστος των απαλλοτριώσεων ήταν ο άλλος.
Αν και κάθε αυτοκινητόδρομος είναι διαφορετικός, τα στοιχεία για την κίνηση στην Αττική Οδό είναι χαρακτηριστικά.
Οπως λοιπόν προκύπτει, ο μέσος όρος ημερήσιων διελεύσεων ανήλθε σε 211.178 τον φετινό Ιανουάριο, έναντι λιγότερων από 200.000 τον ίδιο μήνα το 2016. Ομως, πιο αντιπροσωπευτικά είναι τα στοιχεία για τον μέσο όρο ημερήσιων διελεύσεων τα προηγούμενα χρόνια.
Πιο αναλυτικά, η καλύτερη χρονιά ήταν το 2009, με 307.300 διελεύσεις, για να ακολουθήσει κατακόρυφη πτώση τα επόμενα χρόνια. Το ναδίρ σε ημερήσιες διελεύσεις ήταν το 2014, με 196.960, για να ακολουθήσουν ανοδική πορεία απο εκεί και πέρα με 201.749 το 2015, 210.492 το 2016 και 216.893 ημερησίως κατά μέσο όρο το 2017.