Πριν από λίγο καιρό, το πλοίο «Blue Star Patmos» προσάραξε σε ξέρα στην είσοδο του κόλπου του λιμανιού της ‘Ιου, χωρίς να υπάρξουν τραυματισμοί.
Όμως, το πλοίο, το οποίο ναυπηγήθηκε το 2012 από τη νοτιοκορεατική Daewoo, έχει υποστεί εκτεταμένη ζημιά από την πρόσκρουση σε ξέρα, με ταχύτητα της τάξης των 16-17 ναυτικών κόμβων, σύμφωνα με εκτιμήσεις.
Γι’ αυτό τον λόγο, το πλοίο θα πρέπει να υποστεί επιδιορθώσεις αξίας αρκετών εκατ. ευρώ, απ’ όσο κατανοούμε.
Το πιο φυσιολογικό, μιας και η Ελλάδα είναι ναυτική χώρα, θα ήταν οι επιδιορθώσεις να γίνουν εδώ. Όμως, πληροφορούμαστε από πηγή που θεωρούμε αξιόπιστη πως το πλοίο θα πάει σε ναυπηγείο του εξωτερικού, π.χ. Κροατίας κ.τλ.
Ο λόγος είναι προφανής. Η ιδιοκτήτρια εταιρεία τα έχει ζυγίσει και έκρινε πως δεν τη συμφέρει να πάει σε ελληνικό ναυπηγείο.
Αν καταλαβαίνουμε σωστά, το υψηλότερο κόστος είναι μία παράμετρος. Μια άλλη παράμετρος είναι να παραδοθούν αυτά που συμφωνήθηκαν εντός συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος και κατά πόσο το τελευταίο μπορεί να τηρηθεί, καθώς αρκούν μία ή δύο απεργίες για να εκτροχιασθεί.
Το συγκεκριμένο παράδειγμα δείχνει σε μας γιατί τα ναυπηγεία της χώρας με τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο στον κόσμο δεν δουλεύουν στο φουλ 365 μέρες τον χρόνο και δεν επεκτείνονται.