Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Hellastat:Αναμένει αύξηση στη ζήτηση ταχυμεταφορών

Σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης εμφανίζει τα τελευταία χρόνια η αγορά των ταχυμεταφορών, με το μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης πωλήσεων να εκτιμάται στο 16% την περίοδο 2004-2001, υπογραμμίζει σε έρευνα της η Hellastat, προβλέποντας αύξηση στη ζήτηση των υπηρεσιών ταχυμεταφορών την περίοδο 2005-2006.

Hellastat:Αναμένει αύξηση στη ζήτηση ταχυμεταφορών
Σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης εμφανίζει τα τελευταία χρόνια η αγορά των ταχυμεταφορών, με το μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης πωλήσεων να εκτιμάται στο 16% την περίοδο 2004-2001, υπογραμμίζει σε έρευνα της η Hellastat, προβλέποντας παράλληλα ότι αναμένεται αύξηση στη ζήτηση των υπηρεσιών ταχυμεταφορών την περίοδο 2005-2006.

Αναλυτικότερα η συνολική αξία της αγοράς εκτιμάται από την Hellastat στα 290 εκ. ευρώ το 2004 έναντι 260 εκ. ευρώ το 2003. Χαρακτηριστικό της αγοράς είναι η συγκέντρωση των εσόδων σε 5 από τις 293 συνολικά επιχειρήσεις ταχυμεταφορών που λειτούργησαν το 2004, έναντι 152 το 1999, οι οποίες και συγκεντρώνουν το 67% των συνολικών εσόδων.

Το γεγονός αυτό είναι εύλογο αν λάβει κανείς υπόψη του την τεράστια αρχική επένδυση που απαιτείται τόσο σε κτίρια και μεταφορικά μέσα όσο και τεχνολογική υποδομή, για τη δραστηριοποίηση μιας επιχείρησης ταχυμεταφορών.

Η ACS συνεχίζει να είναι κυρίαρχος, παρά την πτώση των εσόδων της από 88,23 εκ. ευρώ το 2003 σε 62,83 εκ. ευρώ το 2004, χάνοντας μεγάλο μερίδιο της αγοράς, από 41% το 2003 στο 26% το 2004. Το μερίδιο αυτό απορρόφησε κατά κύριο λόγο η Γενική Ταχυδρομική (12% μερίδιο το 2004 έναντι 3% το 2003), ενώ σημαντικά ενισχύθηκαν η ΕΛΤΑ Ταχυμεταφορές (7% το 2004 έναντι 5% το 2003) και η TNT Skypack (5% το 2004 έναντι 4% το 2003), επισημαίνεται στην έρευνα.

Οι 15 από τις 28 συνολικά επιχειρήσεις του δείγματος που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των ταχυμεταφορών, εμφανίζονται κατά το 2004 κερδοφόρες, εκ των οποίων οι 6 παρουσιάζουν κέρδη χαμηλότερα από το προηγούμενο έτος.

Οι 12 από τις 28 επιχειρήσεις έκλεισαν το 2004 με ζημιές, γεγο-νός που είχε ως αποτέλεσμα τη διαμόρφωση των συνολικών αποτελεσμάτων στα –3,69 εκ. ευρώ έναντι 1,29 εκ. ευρώ το 2003.

Η μικτή κερδοφορία παρουσιάζει πτώση της τάξεως των 3 ποσοστιαίων μονάδων και διαμορφώνεται στο 24,5% έναντι 27,1% το 2003. Αντίθετα, οι 3 από τις 10 μεγαλύτερες βάσει τζίρου επιχειρήσεις εμφανίζουν σαφώς χαμηλότερα του μέσου περιθώρια μικτού κέρδους: η ACS (1η βάσει κύκλου εργασιών) 7,9%, η Γενική Ταχυδρομική (3η) 7,5% και η Speedex (4η) 11,8%.

Σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας (κέρδη πριν από τόκους, φόρους και αποσβέσεις-ΚΠΤΦΑ) καταγράφεται μικρή μείωση, με τον μέσο κλαδικό δείκτη να διαμορφώνεται το 2004 στο 2,6%, έναντι 3,2% το περυσινό διάστημα. Τα περιθώρια κερδών προ φόρων και τόκων διατηρούνται σε σταθερά επίπεδα την τελευταία διετία και κυμαίνονται στο 1,6%, ενώ οριακή βελτίωση παρουσιάζουν τα περιθώρια καθαρής προ φόρων κερδοφορίας τα οποία διαμορφώνονται στο 1,6% από 0,9% το 2003.

Ο ανταγωνισμός στον κλάδο είναι αρκετά έντονος λόγω της σχετικής ομοιογένειας που χαρακτηρίζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες, ενώ οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν αυξημένα μεταφορικά κόστη λόγω της ανόδου της τιμής των καυσίμων. Επίσης, η δραστηριοποίηση πολλών μικρών τοπικών επιχειρήσεων διευρύνει το φάσμα των επιλογών, εντείνοντας περαιτέρω τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται στην έρευνα.

Σύμφωνα με την Hellastat, αναμένεται αύξηση στη ζήτηση των υπηρεσιών ταχυμεταφορών την περίοδο 2005-2006, με μειωμένους όμως ρυθμούς ανάπτυξης σε σύγκριση με τα τε-λευταία χρόνια λόγω της σταδιακής ωρίμανσης της αγοράς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v