Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΙCAP: Ανοδικές τάσεις σε κλάδο εμφιαλωμένων νερών

Το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς εμφιαλωμένων νερών ακολούθησε ανοδική πορεία την περίοδο 1995-2004, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 10% (βάσει ποσότητας), αναφέρει σε κλαδική μελέτη της η ICAP. Ο κλάδος παρουσιάζει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης.

ΙCAP: Ανοδικές τάσεις σε κλάδο εμφιαλωμένων νερών
Το συνολικό μέγεθος της εγχώριας αγοράς εμφιαλωμένων νερών ακολούθησε ανοδική πορεία την περίοδο 1995-2004, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 10% (βάσει ποσότητας), αναφέρει σε κλαδική μελέτη της (15/6) η ICAP.

Eιδικότερα, το 2004 η αγορά αυξήθηκε κατά 11,3% περίπου σε σχέση με το 2003, παρά το γεγονός ότι η τουριστική κίνηση ήταν χαμηλότερη από την αναμενόμενη.

Το μεγαλύτερο μερίδιο (71,2%) στην κατανάλωση εμφιαλωμένων νερών το 2004 κατέλαβε η κατηγορία των φυσικών μεταλλικών νερών και ακολούθησαν με μικρότερα μερίδια οι υπόλοιπες κατηγορίες, δηλαδή αυτές του επιτραπέζιου (24,3%) και ανθρακούχου νερού (4,5%).

Ο κλάδος των εμφιαλωμένων νερών παρουσιάζει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, καθώς ευνοείται από την τάση που επικρατεί για στροφή σε έναν υγιεινό τρόπο διατροφής. Ως αποτέλεσμα, το εμφιαλωμένο νερό προτιμάται από τους καταναλωτές ολοένα και περισσότερο σε σχέση με άλλα ποτά (αλκοολούχα και μη), όπως προκύπτει από τη μελέτη της ICAP.

Η πορεία του συγκεκριμένου κλάδου εξαρτάται επίσης σε μεγάλο βαθμό από τις κλιματολογικές συνθήκες που επικρατούν κυρίως μεταξύ των μηνών Απριλίου και Οκτωβρίου κάθε έτους, κατά τη διάρκεια των οποίων πραγματοποιούνται οι υψηλότερες πωλήσεις εμφιαλωμένων νερών, καθώς και από την εξέλιξη της τουριστικής κίνησης.

Επιπλέον, η ανεπάρκεια ή οι αμφιβολίες για την ποιότητα του νερού του δικτύου ύδρευσης σε ορισμένες περιοχές της χώρας ευνοούν τη ζήτηση των εμφιαλωμένων νερών.

Ο κλάδος χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό συγκέντρωσης, καθώς ελέγχεται από μικρό αριθμό επιχειρήσεων, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία έντονου ανταγωνισμού στην αγορά.

Οι εταιρίες καταβάλλουν προσπάθειες για τη διαφοροποίηση των προϊόντων τους έναντι των ανταγωνιστών, προβαίνοντας σε ανανέωση της συσκευασίας, ενώ παράλληλα εφαρμόζουν ενέργειες προώθησης προκειμένου να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Εξάλλου, ευνοϊκές διαγράφονται οι προοπτικές εξέλιξης του κλάδου και για τα προσεχή έτη. Συγκεκριμένα, η άνοδος της κατανάλωσης των εμφιαλωμένων νερών προβλέπεται ότι θα συνεχιστεί και τη διετία 2005-2006, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης της τάξης του 8%-10% (σε ποσότητα).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v