Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Stat Bank: Η αγορά ηλεκτρικών συσκευών το 2005

Στο επίπεδο των 650 – 655 εκατ. ευρώ αναμένεται να κινηθεί η εγχώρια αγορά των λεγόμενων ”μαύρων” ηλεκτρικών συσκευών το 2005, παρουσιάζοντας ελαφρά πτωτική πορεία σε σχέση με το 2004, μετά την ευφορία του Euro 2004 και των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.

Stat Bank: Η αγορά ηλεκτρικών συσκευών το 2005
Στο επίπεδο των 650 – 655 εκατ. ευρώ αναμένεται να κινηθεί η εγχώρια αγορά των λεγόμενων ”μαύρων” ηλεκτρικών συσκευών (τηλεοράσεις, hi-fi, dvd, home-cinema, car stereo, monitors, ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές και βιντεοκάμερες κλπ) το 2005, παρουσιάζοντας ελαφρά πτωτική πορεία σε σχέση με το 2004.

Αυτό προκύπτει από έρευνα της Stat Bank, σύμφωνα με την οποία η αγορά των ”μαύρων συσκευών” προβλέπεται να κυμανθεί σε ελαφρά χαμηλότερα επίπεδα μετά την ευφορία του Euro 2004 και των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.

Όπως επισημαίνεται στα αποτελέσματα της έρευνας, τα δύο αυτά αθλητικά γεγονότα επηρέασαν με θετικό τρόπο τη συγκεκριμένη αγορά, αφού πολλοί καταναλωτές αναζήτησαν στην αγορά ήχου και εικόνος της αγοράς αναμένεται να επηρεασθούν αρνητικά από δύο ακόμη παράγοντες: αφενός από τη μείωση των μέσων τιμών των προϊόντων υψηλής τεχνολογίας και αφετέρου από την επιβράδυνση της ζήτησης σε κάποιες κατηγορίες μαύρων συσκευών.

Σημειώνεται, πως ο ανταγωνισμός των μεγάλων παικτών της λιανικής, που συμπιέζει τις τιμές λιανικής, συμβάλλει οπωσδήποτε στη περαιτέρω μείωση του συνολικού τζίρου της αγοράς των ”μαύρων συσκευών”.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις εκπροσώπων της αγοράς, το τρέχον έτος ο συνολικός τζίρος της αγοράς ”μαύρων” συσκευών ανήλθε σε 670 εκατ. ευρώ, ποσό το οποίο ήταν 7% υψηλότερο σε σχέση με 2003.

Επίσης, αναφέρεται στην έρευνα της Stat Bank, πως η αύξηση αυτή αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση των πωλήσεων ”μαύρων συσκευών” λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων και του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ποδοσφαίρου Euro 2004.

Στην πραγματικότητα, τονίζεται από τη Stat Bank, οι διαστάσεις της εγχώριας αγοράς ”μαύρων συσκευών” ήταν ελαφρώς μεγαλύτερη εάν σε αυτή συνυπολογίσει κανείς και το κομμάτι των game consoles (PlayStation 2 & Xbox).



Όσον αφορά για το τι προσδοκίες έχουν επενδυθεί στη συγκεκριμένη αγορά για το νέο έτος, και ποια προϊόντα αναμένεται να κινηθούν ανοδικά ή καθοδικά, σύμφωνα με τη Stat Bank, ανοδικά αναμένεται να κινηθούν κυρίως τρεις κατηγορίες προϊόντων.

Ειδικότερα, πρόκειται, για τις τηλεοράσεις τεχνολογίας Plasma & LCD, τα DVD Recorder, και οι ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές.

Ακόμη, μέσα στο 2005 αναμένεται σημαντική αλλαγή στο τοπίο της λιανικής με τους Dixon’s (μετά την πλήρη εξαγορά της Κωτσόβολος) και την MediaMarkt να ”παλεύουν” για μερίδια λιανικής.

Σε επίπεδο χονδρικής – δηλαδή σε επίπεδο εισαγωγικών εταιριών – αυτοί που επιβεβαιαώσουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο τους θα είναι κατά σειρά μεριδίων οι: Sony, Philips, Samsung, Panasonic, JVC, Thomson και LG



Ειδικότερα, ανα κατηγορία, σύμφωνα με την έρευνα της Stat Bank:

* Στην αγορά των τηλεοράσεων προβλέπεται να πουληθούν περίπου 540 χιλιάδες τεμάχια. Από αυτές, περίπου το 15% θα είναι τεχνολογίας Plasma & LCD ενώ ποσοστό μεγαλύτερο από 30% θα είναι με οθόνη Wide. Συνολικά η αγορά προβλέπεται να μειωθεί σε κομμάτια κατα 7% αλλά οι Plasma & LCD εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 200% επηρεάζοντας τις πωλήσεις των ακριβών CRT τηλεοράσεων.

Ο συνολικός τζίρος της κατηγορίας τηλεοράσεων αναμένεται να φτάσει τα 245 εκατομμύρια ευρώ. Σε αυτή την κατηγορία Sony & Philips κρατούν την πρωτοκαθεδρία με την Samsung κυρίως αλλα και τις LG, Panasonic, JVC και Thomson να προσπαθούν να πάρουν μερίδιο στα σαλόνια των καταναλωτών.



* Πτωτικά αναμένεται να κινηθεί η αγορά του Hi-Fi όπου τη ”μερίδα του λέοντος” την έχουν τα συστήματα ήχου και home cinema τύπου DAV. Το 2005 αναμένεται να διατεθούν περισσότερα, με περισσότερα από 140 χιλιάδες τεμάχια να υπολογίζονται ότι θα πωληθούν μέσα στο 2005.

Η συνολική αγορά ήχου αναμένεται να φτάσει τα 120 εκατ. ευρώ, με δυναμικό κομμάτι τα προϊόντα σχετικά με τις Home Cinema εγκαταστάσεις. Τα ηχοσυστήματα Mini & Micro θα παρουσιάσουν μείωση στις πωλήσεις τους.



* Ο χώρος του home cinema συνεχίζει να παρουσιάζει δυναμική, τουλάχιστον σε κομμάτια, (η μέση τιμή των προιόντων όμως έχει πέσει αισθητά) και περιμένουμε και το 2005 να συνεχίζει την ίδια πορεία. Το 2004 πουλήθηκαν περίπου 500 χιλιάδες DVD players αλλά το 2005 αναμένεται μια μικρή πτώση η οποία θα οφείλεται κυρίως στην άνοδο των DVD Recorders που γίνονται πιο προσιτά στο ευρή κοινό και θα αρχίσουν να αντικαθιστούν τα παραδοσιακά VHS.

Σε ό,τι αφορά τα DVD Recorders, οι πωλήσεις αναμένεται να αυξηθούν κατά 200% ενώ στη συγκεκριμένη αγορά ο κυρίαρχος της αγοράς είναι η Philips ενώ ακολουθούν οι: Sony,Pioneer και Panasonic.



* Βασικοί παίκτες στην αγορά του DVD θα είναι η Sony ενώ ακολουθούν οι Philips και Pioneer ενώ σημαντικό μερίδιο στα φτηνά προιόντα θα έχουν τα own labels διαφόρων λιανέμπορων (πχ bluesky απο Carrefour).



* Συνεχή ανάπτυξη προβλέπεται να έχει και η αγορά των front projectors για αναβαθμισμένες εγκαταστάσεις home cinema. Παρόλη την αυξημένη ζήτηση για plasma & LCD άνω των 32’ μια μερίδα καταναλωτικού κοινού θα εξακολουθεί να προτιμάει τις μεγάλες (+100’) των front projectors. Περιμένουμε αύξηση της τάξης του 50% σε σχέση με το 2004.

Ταχύτατη εξάπλωση θα έχει και η αγορά της ψηφιακής φωτογραφίας που περιμένουμε να ξεπεράσει τις 270,000 τεμάχια, 70% περισσότερο απο το 2004, ενω ο τζίρος αυτής της αγοράς θα ξεπεράσει τα 75 εκατ. ευρώ. Εδώ βασικοί παίκτες είναι η Sony με 40% και ακολουθούν οι Olympus, Canon, Nikon, κ.α.



* Η αγορά των videocameras αναμένεται να είναι στα ίδια ή ελαφρά μειωμένα επίπεδα σε σχέση με το 2004, φτάνοντας τα 100,000. Η συντριπτική πλειοψηφια των videocameras θα είναι ψηφιακές, τεχνολογίας MiniDV ενω συνεχώς ανερχόμενο μερίδιο θα έχουν οι videocameras τεχνολογίας DVD. Σε αυτή την αγορά η Sony επίσης αποτελεί τον κυρίαρχο της αγοράς ενώ ακολουθούν οι εταιρίες Canon, JVC και Panasonic.



* Η αγορά του car stereo έχει επηρεαστεί από την τάση των προεγκατεστημένων στερεοφωνικών στα αυτοκίνητα που έχει ξεπεράσει το 60% των νέων αυτοκινήτων, αλλά υπάρχει μια μικρή ελπίδα στον ορίζοντα η οποία είναι η διασκέδαση στο αυτοκίνητο (τηλεοράσεις και DVD players μέσα στον χώρο του αυτοκινήτου).

Η έλευση του Car Navigation και στην Ελλάδα, αναμένεται να βοηθήσει λίγο την αγορά αυτή. Σε αυτή την αγορά βασικοί παίκτες είναι η Sony, η Pioneer, η JVC και η Kenwood.



* Σημαντική αναμένεται να είναι και η ανάπτυξη των monitor για υπολογιστές, όπου η αγορά θα απορροφήσει περίπου 400 χιλιάδες monitors, 80% των οποίων θα είναι τεχνολογίας LCD. Στη συγκεκριμένη αυτή αγορά, κυρίαρχη είναι η παρουσία της Philips.



* Η αγορά των laptops προβλέπεται να ξεπεράσει τα 180,000 τεμάχια (140,000 to 2004)



* Στην αγορά των video games το Playstation 2 συνεχίζει να αποσπά τη μερίδα του λέοντος, ενω η μείωση των τιμών κυρίως στις κονσόλες θα κρατήσουν το σύνολο της αγοράς σε επίπεδα χαμηλότερα απο αυτά του 2004 (κάτω απο 70 εκατ. ευρώ).



* Στο φορητό ήχο η βασική εξέλιξη αναμένεται να είναι η ακόμα μεγαλύτερη εξάπλωση των ΜΡ3 players με την μορφή CD players, σκληρών δίσκων και flash memories, εξυπηρετώντας τους καταναλωτές εκείνους που ”κατεβάζουν” την μουσική τους από το διαδίκτυο και θέλουν το πιο ελαφρύ και μικρό μέσο για να το μεταφέρουν μαζί τους κάθε ώρα και στιγμή. Η συνολική αγορά προβλέπεται να φτάσει τα 50 εκατ. ευρώ με την Sony να πρωταγωνιστεί και την Philips να ακολουθεί.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v