Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το προφίλ των χρηστών της τεχνολογίας

Ένα στα τρία ελληνικά νοικοκυριά έχει ηλεκτρονικό υπολογιστή, ένας στους πέντε Έλληνες χρησιμοποίησε το Διαδίκτυο, ενώ μόνο το 6% αγόρασε μέσω Ιnternet το α’ τρίμηνο 2004, όπως προκύπτει από την έρευνα της ΕΣΥΕ ”Χρήση Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας 2004”.

Το προφίλ των χρηστών της τεχνολογίας
Ένα στα τρία ελληνικά νοικοκυριά διαθέτει ηλεκτρονικό υπολογιστή, ένας στους πέντε Έλληνες χρησιμοποίησε το Διαδίκτυο, ενώ μόνο το 6% αγόρασε μέσω Ιnternet το α’ τρίμηνο 2004.

Πρόκειται για τα σημαντικότερα αποτελέσματα της έρευνας Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας 2004, της ΕΣΥΕ.

Η δειγματολογική έρευνα της Γενικής Γραμματείας της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, με περίοδο αναφοράς το πρώτο τρίμηνο του έτους 2004, διενεργήθηκε σε 4.970 τυχαία προεπιλεγμένα άτομα ηλικίας 16-74 ετών από ισάριθμα νοικοκυριά σε ολόκληρη τη χώρα.

Σημειώνεται πως τα στοιχεία της έρευνας είναι πλήρως εναρμονισμένα με τα στοιχεία των υπόλοιπων κρατών - μελών που διενήργησαν την έρευνα, αφού αυτή διενεργήθηκε με κοινά αποδεκτό ερωτηματολόγιο.

Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι:

* Κινητό τηλέφωνο διαθέτει το 76% των ελληνικών νοικοκυριών. Αυξανόμενο το ενδιαφέρον των κατόχων κινητών τηλεφώνων για υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας νέας γενιάς. Σε σχέση με τα στοιχεία του 2003, τα κινητά τηλέφωνα με δυνατότητα σύνδεσης στο Διαδίκτυο αυξήθηκαν κατά 6%, ενώ παράλληλα οι κάτοχοι κινητών τηλεφώνων χωρίς δυνατότητα σύνδεσης μειώθηκαν κατά 4%.

* Το 99,5% των ελληνικών νοικοκυριών διαθέτει τηλεόραση, ενώ το 5% διαθέτει τηλεόραση με δορυφορικό ”πιάτο”.

* Ένα στα τρία ελληνικά νοικοκυριά έχει ηλεκτρονικό υπολογιστή.

* Το 26% των Ελλήνων χρησιμοποίησε ηλεκτρονικό υπολογιστή το 1ο τρίμηνο του 2004.

* Ένας στους πέντε Έλληνες χρησιμοποίησε το Διαδίκτυο το 1ο τρίμηνο του 2004.

* ”Ηλικία 16-34 ετών, απόφοιτος λυκείου/ΙΕΚ και εργαζόμενος” είναι τα χαρακτηριστικά του ατόμου που χρησιμοποιεί ηλεκτρονικό υπολογιστή και Διαδίκτυο.

* Το 80% των χρηστών του Διαδικτύου αποσκοπεί στην επικοινωνία (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, συζήτηση κ.λπ.), το 94% αναζητά πληροφορίες για προϊόντα και υπηρεσίες, το 10% πραγματοποιεί τραπεζικές ή άλλες οικονομικές συναλλαγές, το 40% λαμβάνει πληροφορίες από ιστοσελίδες δημοσίων υπηρεσιών ή συναλλάσσεται με αυτές (π.χ. αποστολή φορολογικής δήλωσης) και το 44,5% αναζητά πληροφορίες για θέματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση.

* Η μη χρησιμότητα των πληροφοριών που υπάρχουν στο Διαδίκτυο, καθώς και το ”επιζήμιο” περιεχόμενό τους (ποσοστό 51,6%) και το υψηλό κόστος εξοπλισμού και πρόσβασης (ποσοστό 49%) είναι οι βασικοί λόγοι για τους οποίους αποφεύγεται το Διαδίκτυο.

* Το ποσοστό αγορών μέσω Διαδικτύου παραμένει σε χαμηλά επίπεδα (6%). Βασικοί λόγοι γι’ αυτό είναι οι καταναλωτικές συνήθειες των χρηστών και η έλλειψη ασφάλειας στις αγορές μέσω Διαδικτύου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v