Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Kantor: Αύξηση στα κέρδη λιανικού εμπορίου το 2004

Γενική βελτίωση της κερδοφορίας και όλων των μεγεθών του λιανικού εμπορίου προβλέπει για φέτος η ετήσια επισκόπηση της Kantor Capital, η οποία -κατά κύριο λόγο- αναφέρεται στο 2003, ενώ επισημαίνει ότι το λιανικό εμπόριο αντιμετωπίζει πια θετικές προοπτικές ανάκαμψης.

Kantor: Αύξηση στα κέρδη λιανικού εμπορίου το 2004
Γενική βελτίωση της κερδοφορίας και όλων των μεγεθών του λιανικού εμπορίου προβλέπει για φέτος η ετήσια επισκόπηση της Kantor Capital, η οποία -κατά κύριο λόγο- αναφέρεται στο 2003, χρονιά κατά την οποία η εικόνα του λιανεμπορίου στη χώρα μας ήταν θετική παρά τους αρνητικούς παράγοντες, όπως η εμφάνιση της νόσου SARS, διεθνείς εμπορικές διαμάχες, διαταραχές στο παγκόσμιο σύστημα καιρικών συνθηκών, πολεμικές συρράξεις και διακυμάνσεις στην τιμή του πετρελαίου.

Έχοντας ξεπεράσει πολλές από τις δυσκολίες που έκαναν την εμφάνισή τους μέσα στο 2001 και το 2002, τo λιανικό εμπόριο στην Ελλάδα αντιμετωπίζει πια θετικές προοπτικές ανάκαμψης και ανάπτυξης. Οι προκλήσεις δεν σταματούν πάντως, καθώς ο εντεινόμενος παγκόσμιος πια ανταγωνισμός, οι τάσεις ανόδου της τιμής του πετρελαίου και οι γεωπολιτικές τάσεις αποσταθεροποίησης είναι προκλήσεις για την αγορά, αναφέρεται στην επισκόπηση.

Στην Ελλάδα η θετική εικόνα οφείλεται στην αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης ιδιαίτερα στους πρώτους 8 μήνες του 2003. Οι κλάδοι ηλεκτρικών ειδών, ηλεκτρονικών ειδών και αυτοκινήτου βελτίωσαν τις αποδόσεις τους, ενώ σε απόλυτα μεγέθη ο κλάδους σούπερ μάρκετ ισχυροποιήθηκε περαιτέρω.

Για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ ειδικότερα, η Kantor επισημαίνει πως οι μεγάλες αλυσίδες συνέχισαν την επέκταση το 2003 σε όλη την Ελλάδα μέσω franchising (Α-Β Βασιλόπουλος, Dia, Carrefour Μαρινόπουλος).

Στον κλάδο των ηλεκτρικών ειδών, οι προσπάθειες για περιορισμό των δαπανών συνεχίστηκαν το 2003 και τα αποτελέσματα άρχισαν να γίνονται ορατά με χαρακτηριστικά παραδείγματα τις εταιρίες Κωτσόβολος, Κορασίδης και Electronet, τονίζει, μεταξύ άλλων, η Κantor.

Η έκθεση της Kantor Capital καλύπτει τα σούπερ μάρκετ, τα ηλεκτρικά είδη και τα ηλεκτρονικά είδη, τα αυτοκίνητα, την ένδυση-υπόδηση και τη γρήγορη εστίαση. Η καταναλωτική ζήτηση στο ελληνικό λιανικό εμπόριο σημείωσε αύξηση μέσα στο 2003 και συνδυάστηκε με τον εξορθολογισμό και την εξυγίανση των λειτουργιών πολλών μεγάλων παικτών του λιανικού εμπορίου.

Το αποτέλεσμα ήταν η σημαντική αύξηση της κερδοφορίας για τους περισσότερους κλάδους, παρά τον έντονο ανταγωνισμό.

Ο πλέον ανεπτυγμένος κλάδος του λιανικού εμπορίου παραμένει ο κλάδος σούπερ μάρκετ με μερίδιο 54% στο σύνολο των πωλήσεων, και σημαντική διαφορά σε μέγεθος από τον κλάδο εμπορίας αυτοκινήτου, που έχει μερίδιο 17% επί του συνόλου, και τον κλάδο ένδυσης-υπόδησης, που έχει μερίδιο 12%.

Ο κλάδος αυτοκινήτου, αναφέρει η Kantor, έχει και αυτός τη μεγαλύτερη αύξηση μεγεθών μεταξύ 2002 και 2003, με 13,4%. Αντίστοιχα, οι κλάδοι ηλεκτρικών ειδών και γρήγορης εστίασης συρρικνώθηκαν κατά 4,7% και 1,8% αντίστοιχα.

Η θετική αυτή εικόνα τροφοδοτήθηκε και από την ολοκλήρωση έργων εσωτερικής οργάνωσης, ελέγχου λειτουργικών δαπανών και ανάπτυξης αποδοτικότερων διαδικασιών εξυπηρέτησης πελατών με στόχο τη διακράτηση (loyalty).

Η ανάπτυξη δικτύων πωλήσεων εξακολουθεί να είναι βασικός στόχος των μεγάλων εταιριών, που θέλουν να πετύχουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη γεωγραφική κάλυψη. Ωστόσο, μετά την απρογραμμάτιστη και τελικά ζημιογόνο ανάπτυξη των τελευταίων ετών, το 2003 ήταν μια χρονιά προσεκτικής ανάπτυξης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v