Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ερευνα της Stat Bank για τα Super market

Αυξημένα κατά 18,4% εμφανίζονται τα συνολικά κέρδη 99 μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ-πολυκαταστημάτων κατά την τελευταία χρήση τους, σύμφωνα με έρευνα της Stat Bank. Από άποψη κύκλου εργασιών, ο τομέας των σούπερμάρκετ, κατατάσσεται στην τρίτη σημαντικότερη επιχειρηματική δραστηριότητα του ελληνικού εμπορίου.

Ερευνα της Stat Bank για τα Super market
Αυξημένα κατά 18,4% εμφανίζονται τα συνολικά κέρδη 99 μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ-πολυκαταστημάτων κατά την τελευταία χρήση τους, σύμφωνα με έρευνα της Stat Bank.

Ειδικότερα, όπως προκύπτει από την έρευνα, τα συνολικά κέρδη τους αυξήθηκαν από 146,55 εκατ. ευρώ το 2002 σε 175,91 εκατ. ευρώ το 2003.

Σημειώνεται, πως πρόκειται για μια σαφή ένδειξη της πορείας του κλάδου, αφού στο δείγμα εμπεριέχεται η συντριπτική πλειονότητα των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ.

Πιο συκγεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα της Stat Bank, οι εν λόγω επιχειρήσεις του δείγματος αυξάνουν διαρκώς τη συνολική κερδοφορία τους κατά την τελευταία τριετία.

Έτσι, το 2001 είχαν εμφανίσει συνολικά κέρδη μόλις 58,2 εκατ. ευρώ για να φτάσουν το 2003 να έχουν συνολικά κέρδη αυξημένα κατά 202% στο διάστημα της τριετίας.

Επιπλέον, από τις 99 αλυσίδες σουπερμάρκετ-πολυκαταστημάτων μόνο εννέα (9) εμφάνισαν ζημιογόνο δραστηριότητα. Οι επιχειρήσεις του δείγματος της έρευνας αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 10,8% για να φτάσουν τα 8,2 δισ. ευρώ (2,8 τρισεκατομμύρια δραχμές!).

Όπως τονίζεται στα αποτελέσματα της έρευνας, ο τομέας των σουπερμάρκετ-πολυκαταστημάτων αποδεικνύεται η τρίτη σημαντικότερη επιχειρηματική δραστηριότητα (από άποψη κύκλου εργασιών) του ελληνικού εμπορίου.

Στην πρώτη θέση ευρίσκεται η αγορά εμπορίας πετρελαιοειδών προϊόντων ενώ τη δεύτερη θέση κατέχει η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου.

Επίσης, ο κλάδος των σουπερμάρκετ-πολυκαταστημάτων εμφανίζει μεγάλη συγκέντρωση δυνάμεων, γεγονός που αποδεικνύεται και από την κατανομή των καθαρών κερδών του κλάδου.

Ενδεικτικό είναι πως οι επτά πλέον κερδοφόρες επιχειρήσεις του κλάδου (Praktiker, Σκλαβενίτης, Carrefour-Μαρινόπουλος, Πέντε, Μετρό, ΑΒ Βασιλόπουλος και Μασούτης) απέσπασαν περίπου το 70% των συνολικών καθαρών κερδών των 99 επιχειρήσεων του δείγματος.

Η συγκέντρωση παρατηρείται, ωστόσο, όχι μόνο στο επίπεδο των σουπερμάρκετ αλλά και των επιχειρήσεων που τα προμηθεύουν.

Σημειώνεται, πως το 60% των πωλήσεων των αλυσίδων σουπερμάρκετ αντιπροσωπεύει προϊόντα περίπου 40 προμηθευτικών επιχειρήσεων, από τις οποίες λιγότερες από τις 15 είναι εισαγωγικές, θυγατρικές πολυεθνικών εταιρειών.

Οι τελευταίες μάλιστα, παρ’ ότι είναι λιγότερες, έχουν συγκριτικά περισσότερες πωλήσεις συνολικά από τις περίπου 25 ελληνικές βιομηχανίες.

Μεταξύ των αλυσίδων σουπερμάρκετ-πολυκαταστημάτων που εμφάνισαν τις υψηλότερες αυξήσεις κερδών – έστω και αν σε ορισμένες περιπτώσεις αυτό ήταν αποτέλεσμα συγχώνευσης δραστηριοτήτων με θυγατρικές ή άλλες επιχειρήσεις – είναι και οι: Μάκρο, Άλφα Δέλτα, Ατλάντικ, Θανόπουλος, Μάρκετ In, Βερόπουλοι, Αργώ Μάρκετ, Λάρισα ΑΒΕΕ, Προμηθευτικη Τροφίμων και Μετρό.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v