Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

HFD: Η ”βόμβα” της ΕΠΑΤΤ και το premium… Στρίντζη

Προσύμφωνο Παναγόπουλου-Βρυώνη για το 11-12% της HFD ταράζει τα νερά στην ακτοπλοΐα. Premium… 100% σε σχέση με παρ’ ολίγον deal του πρόσφατου παρελθόντος, ο ρόλος της Sea Containers και του Μάκη Στρίντζη, τα ποσοστά και οι εκτιμήσεις.

HFD: Η ”βόμβα” της ΕΠΑΤΤ και το premium… Στρίντζη
του Γιώργου Παπανικολάου

Σαν... βόμβα έσκασαν στους κύκλους της ακτοπλοΐας οι διασταυρωμένες πλέον πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες ο Π. Παναγόπουλος των Επιχειρήσεων Αττικής έχει υπογράψει προσύμφωνο για την αγορά ενός πακέτου μετοχών της Ηellas Flying Dolphins, της τάξεως του 11-12%, από τον επιχειρηματία, Φίλιππο Βρυώνη, έναντι τιμήματος στην περιοχή των 2,6 ευρώ ανά μετοχή.

Κι αυτό για μια σειρά από λόγους. Πρώτον, διότι δεν έχει περάσει παρά ελάχιστο διάστημα από την επίσης ”αιφνιδιαστική” μετακίνηση του κ. Μ. Στρίντζη από την ηγεσία της – θυγατρικής της ΕΠΑΤΤ- Blue Star Ferries, στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της HFD.

Δεύτερον διότι το κατά πληροφορίες προσφερόμενο τίμημα προς τον κ. Βρυώνη, είναι πάνω από 100% (!) μεγαλύτερο από το ανά μετοχή τίμημα που είχε παλαιότερα συζητηθεί με μετόχους της HFD, προκειμένου να μεταβιβαστούν μετοχές τους στην πλευρά Παναγόπουλου, χωρίς να υπάρξει τότε αποτέλεσμα.

Τρίτον, διότι πρόθεση αγοράς μετοχών της HFD έχει εκδηλωθεί και από την βρετανική εταιρία Sea Containers, σε παραπλήσιο τίμημα με αυτό που φέρεται να έχει συμφωνήσει τώρα με τον κ. Βρυώνη ο ισχυρός άνδρας της ΕΠΑΤΤ.

Ωστόσο, οι Βρετανοί έχουν καταστήσει σαφές ότι προτίθενται να προχωρήσουν σε αγορά μετοχών μόνον εφόσον εξασφαλίσουν πακέτο 50%+1 μετοχή, ή έστω πλειοψηφία της τάξεως του 45%, που θα τους καθιστά μακράν πρώτους σε ποσοστό συμμετοχής.

Από την άλλη πλευρά οι πληροφορίες διίστανται όσον αφορά στους όρους που φέρεται να θέτει ο κ. Παναγόπουλος. Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, η συμφωνία με τον κ. Βρυώνη είναι ”αυτοτελής”, ενώ άλλες πηγές επιμένουν ότι προκειμένου να γίνουν οι μεταβιβάσεις θα πρέπει να έχει εξασφαλιστεί συνολικά ένα συγκεκριμένο ποσοστό το οποίο πιθανώς κινείται στα δεδομένα της ”καταστατικής μειοψηφίας”, δηλαδή του 33,4%.

Ο ίδιος ο κ. Παναγόπουλος αρνήθηκε με δηλώσεις του στη ”Ναυτεμπορική” να σχολιάσει την ύπαρξη προσυμφώνου, πλην όμως είπε ότι ”εάν κάποιος ενδιαφέρεται να πουλήσει μετοχές της HFD, το βλέπουμε”, επιβεβαιώνοντας αν μη τι άλλο την ύπαρξη ”ενδιαφέροντος”.

Με τη λογική των αριθμών, ισχυρότερη θέση στην HFD διαθέτουν σήμερα οι Μινωικές Γραμμές με ποσοστό που εκτιμάται ότι άμεσα και έμμεσα κινείται στο 38%.

Από εκεί και πέρα, πλην του κ. Βρυώνη, λένε οι πληροφορίες, υπάρχουν 5-6 μέτοχοι με ποσοστό πάνω από 3% ο καθένας και συνολικά της τάξεως του 18%.

Οπότε ακόμη και για το 33,4% υπάρχουν δυσκολίες στο ”μάζεμα”, εκτός αν μπορέσει κάποιος να συγκεντρώσει και τα ποσοστά διαφόρων μικρομετόχων.

Υπό αυτό το πρίσμα, εκτιμούν κύκλοι της αγοράς ίσως να έχει νόημα και μια αυτοτελής συμφωνία Παναγόπουλου με Βρυώνη, εφόσον ο πρώτος θα ήθελε να μπλοκάρει οποιοδήποτε ενδεχόμενο κίνησης της Sea Containers στην HFD, με την προϋπόθεση βέβαια ότι οι Βρετανοί δεν θα είχαν τη συναίνεση των Μινωικών.

Το μόνο σίγουρο, λένε με νόημα οι ίδιοι κύκλοι, είναι ότι η ”αγοραία αξία” της HFD εμφανίζεται πλέον αυξημένη, είτε λόγω του σταθερού ενδιαφέροντος της Sea Containers, είτε λόγω ενός premium που οφείλεται καθαρά στην παρουσία του κ. Μ. Στρίντζη στο τιμόνι της.

Ορισμένοι, θυμίζουν ότι το παλαιότερα προτεινόμενο deal με την πλευρά Παναγόπουλου αφορούσε εξαιρετικά χαμηλότερο τίμημα και κάνουν λόγο για ”άμεση εμφάνιση του δυναμικού της εταιρίας μέσα από τις πρώτες κινήσεις που έκανε η νέα διοίκηση”.

Άλλοι πάλι, εκτιμούν κυνικά ότι ίσως η μετακίνηση του κ. Στρίντζη στην HFD να αποτέλεσε Δούρειο Ίππο της πλευράς Παναγόπουλου, προκειμένου να διαπιστωθεί ”εκ των έσω” η αξία αλλά και η υπεραξία της εταιρίας.

Θα πρέπει πάντως να τονιστεί ότι τόσο ο ίδιος ο κ. Στρίντζης όσο και άνθρωποι του εφοπλιστικού χώρου που τον γνωρίζουν επί δεκαετίες, έχουν εξ αρχής ξεκαθαρίσει ότι η μετακίνηση του ουδόλως υποκρύπτει τέτοιου είδους σκοπιμότητες.

”Θολό” παραμένει επίσης το τοπίο και σε ότι αφορά τις αντιδράσεις της Επιτροπής Ανταγωνισμού, στην περίπτωση που η πλευρά Παναγόπουλου διεκδικήσει υψηλό ποσοστό της HFD ή συμμετοχή στη διοίκηση και στα πλάνα της εταιρίας, με δεδομένη την ανταγωνιστική θέση της Blue Star Ferries.

Τέλος, ανοικτό παραμένει το ερώτημα αν οι μετοχές Βρυώνη θα μεταβιβαστούν ”ελεύθερες βαρών” δεδομένου ότι φέρονται να έχουν δοθεί ως ενέχυρο σε τράπεζες για την κάλυψη υποχρεώσεων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v