Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

CSFB:Αυξητικές τάσεις στην ευρωπαϊκή αγορά κινητής

Οι ελληνικές εταιρείες απολαμβάνουν υψηλά έσοδα και σημαντικά κέρδη ενώ επενδύουν λιγότερο από το μέσο όρο των δυτικοευρωπαϊκών χωρών καθώς η αγορά ωριμάζει. Τα έσοδα από υπηρεσίες δεδομένων αυξάνονται ενώ η διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας σε ομάδες πληθυσμού όπως τα παιδιά και οι συνταξιούχοι μειώνουν τη μέση χρήση.

CSFB:Αυξητικές τάσεις στην ευρωπαϊκή αγορά κινητής
του Σταμάτη Ζαχαρού

”Μαγαζί γωνία” θεωρείται η ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Credit Suisse First Boston (ημερομηνία 10 Ιουνίου). Οι ελληνικές εταιρείες κατάφεραν στο 1ο τρίμηνο του 2004 να αυξήσουν τη διείσδυση της κινητής τηλεφωνίας πολύ περισσότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ενώ αύξησαν τα έσοδα τους από υπηρεσίες περισσότερο από όλες τις χώρες τις Ευρώπης.

Σύμφωνα πάντως με γενικά συμπεράσματα της έρευνας, ο κλάδος συνεχίζει να γνωρίζει ανάπτυξη πανευρωπαϊκά, η διείσδυση αυξάνεται με την ενίσχυση ομάδων όπως τα παιδιά και οι συνταξιούχοι με αποτέλεσμα βέβαια να μειώνεται η μέση χρήση. Από την άλλη πλευρά αυξάνονται (μετά από δύο πτωτικές χρονιές) τα έσοδα από υπηρεσίες δεδομένων παράγοντας που εκτιμάται ότι θα οδηγήσει την αγορά κατά τα επόμενα δύο χρόνια.

Ειδικότερα, οι ελληνικές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας που είδαν τη συνολική διείσδυση να μειώνεται κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2003 (λόγο της εκκαθάρισης της πελατειακής τους βάσης) αύξησαν το ποσοστό κατά 2,3% στο α΄ τρίμηνο του 2004 διαμορφώνοντας τη συνολική διείσδυση σε ποσοστό 93,1% που δεν είναι από τα υψηλότερα της ευρώπης και δίνει τη δυνατότητα περαιτέρω διείσδυσης κατά τα επόμενα τρίμηνα.

Μεγαλύτερη αύξηση του ποσοστού είχαν κατά το πρώτο τρίμηνο μόνο η Σουηδία και η Μ. Βρετανία ενώ κατά μέσο όρο οι ευρωπαϊκές αγορές παρουσίασαν αύξηση της τάξης του 1,4%.

Εντυπωσιακό στοιχείο πάντως θεωρείται η αύξηση των εσόδων από υπηρεσίες που ξεπερνά το 17% φέρνοντας την ελληνική αγορά στην πρώτη θέση μεταξύ των ανεπτυγμένων ευρωπαϊκών αγορών και με το μέσο όρο να διαμορφώνεται κάτω από 12%. Αυξημένα κατά σχεδόν 18% είναι και τα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων, όπου η ελληνική αγορά ακολουθεί μόνο την Πορτογαλία ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος υπολείπεται κατά πολύ και διαμορφώνεται κάτω του 12%.

Αντίθετα με το επιχείρημα των εταιρειών ότι οι χρεώσεις των κλήσεων στην Ελλάδα είναι ακριβές εξ’ αιτίας των ιδιόμορφων γεωφυσικών χαρακτηριστικών της χώρας που υποχρεώνουν τις εταιρίες σε υψηλές επενδύσεις, οι ελληνικές εταιρείες επένδυσαν κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους λιγότερα χρήματα από το μέσο όρο της Δ. Ευρώπης σχεδόν το 11% των συνολικών εσόδων τους με τη Γερμανία να βρίσκεται στην πρώτη θέση από άποψη επενδύσεων με ποσοστό μεγαλύτερο του 14% των συνολικών εσόδων των εταιρειών.

Σε ότι αφορά τις ελληνικές εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, Cosmote και Vodafone ”λυμαίνονται” τις νέες συνδέσεις με ποσοστά 41,9 και 41,5% αντίστοιχα με αποτέλεσμα και οι δύο εταιρείες να αυξήσουν το συνολικό μερίδιο αγορά τους έναντι της TIM. Σε ότι αφορά το μέσο έσοδο ανά πελάτη, η Vodafone απολαμβάνει το πολύ υψηλό μέγεθος των 32 ευρώ ενώ η Cosmote υπολείπεται κατά 3 περίπου ευρώ και η TIM κατά 6,5.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v