Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

"Τσουνάμι" προσφορών στο λιανεμπόριο τροφίμων

Ενας ανελέητος πόλεμος τιμών και προσφορών μαίνεται από τις αρχές του χρόνου στα ράφια των σούπερ μάρκετ, τάση η οποία όπως όλα δείχνουν θα συνεχιστεί με περισσότερη ένταση τους προσεχείς μήνες.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
Τσουνάμι προσφορών στο λιανεμπόριο τροφίμων
Ενας ανελέητος πόλεμος τιμών και προσφορών μαίνεται από τις αρχές του χρόνου στα ράφια των σούπερ μάρκετ, τάση η οποία όπως όλα δείχνουν θα συνεχιστεί με περισσότερη ένταση τους προσεχείς μήνες.

Η κάμψη των πωλήσεων σε αξία των αλυσίδων σούπερ μάρκετ και η συρρίκνωση των μεριδίων των επώνυμων προϊόντων, ως επακόλουθο της οικονομικής κρίσης και της στροφής των καταναλωτών σε φθηνότερα προϊόντα, όπως είναι τα ανώνυμα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label - p.l.), έχουν ανατρέψει τα δεδομένα στην αγορά και έχουν προκαλέσει πονοκέφαλο στα επιτελεία εγχώριων και μη βιομηχανιών.

Προκειμένου λοιπόν οι εταιρείες να αντιμετωπίσουν την κρίση και να περιορίσουν τις απώλειες στα μερίδιά τους προχωρούν σε προσφορές, σε γενναίες μειώσεις τιμών και σε προωθητικές ενέργειες.

Ήδη οι επιχειρήσεις επώνυμων ειδών, οι οποίες προσφέρουν δωρεάν προϊόν, έκπτωση 25% στην αρχική τιμή αλλά και δώρα, αντιδρούν με αυτόν τον τρόπο για να περιορίσουν τη διαρροή των καταναλωτών τους προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, τα οποία μέρα με τη μέρα κερδίζουν ακόμη μεγαλύτερο χώρο στο ράφι, μερίδιο στην αγορά και φυσικά μπαίνουν στο καλάθι των καταναλωτών.

Ενδεικτικό της κατάστασης που διαμορφώνεται πλέον στην αγορά είναι και το γεγονός πως οι προσφορές που «τρέχουν» μέσα στα καταστήματα σούπερ μάρκετ έχουν διπλασιαστεί. Έτσι, από εκεί που έναν χρόνο πριν οι προσφορές σε ένα συγκεκριμένο προϊόν αντιστοιχούσαν στο 10% - 12% των ετήσιων πωλήσεών του, σήμερα το ποσοστό αυτό σε κάποια αγαθά και σε μερικές κατηγορίες έχει αγγίξει ακόμη και το 30%.

Το τσουνάμι των προσφορών που έχει κατακλύσει την αγορά προβληματίζει τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ καθώς μέσω αυτών η τιμή των επώνυμων προϊόντων πλησιάζει επικίνδυνα αυτή των p.l. που προσφέρουν οι ίδιες, ενώ οι προσφορές σε είδος περιορίζουν τον τζίρο τους. Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, και προκειμένου να διαφυλάξουν τα μερίδια των δικών τους προϊόντων και να διατηρήσουν την τιμή τους σε χαμηλότερα επίπεδα από τα αντίστοιχα επώνυμα προχωρούν και αυτές σε μειώσεις τιμών.

Ήδη οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, για να αντεπεξέλθουν στον διαρκώς αυξανόμενο ανταγωνισμό που επικρατεί στον κλάδο, έχουν επιλέξει τον δρόμο των προωθητικών ενεργειών και των προσφορών.

Συγκεκριμένα, η Carrefour, με αφορμή τα 50 χρόνια λειτουργίας της σε όλο τον κόσμο, ξεκίνησε ήδη από την περασμένη Δευτέρα 5 Οκτωβρίου πρόγραμμα προσφορών. Γι’ αυτό μέχρι τις 17 Οκτωβρίου στα καταστήματα Carrefour και Carrefour Μαρινόπουλος θα διατίθενται με εκπτώσεις εκατοντάδες κωδικοί προϊόντων καθημερινής χρήσης που ανά διήμερο θα αλλάζουν.

Επιπλέον, έως τις 31 Οκτωβρίου οι κάτοχοι της κάρτας πιστότητας Club της Carrefour με κάθε αγορά συνολικής αξίας από 50 έως 199 ευρώ θα κερδίζουν αντιστοίχως από 50 έως και 150 πόντους. Στο ίδιο μήκος κύματος και η Lidl Ελλάς, η οποία με αφορμή τη συμπλήρωση δέκα ετών δραστηριοποίησής της στην ελληνική αγορά δίνει έκπτωση 10% στο σύνολο των αγορών. Σε ανάλογες κινήσεις προχωρούν και οι υπόλοιπες αλυσίδες Μασούτης, Ατλάντικ, Βερόπουλος, ΑΒ Βασιλόπουλος, Aldi κ.ά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές στα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΣΥΕ, έχει μειωθεί το επτάμηνο Ιανουαρίου - Ιουλίου 2009 κατά 7,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2008.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v