Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ενδυση: Ελπίδες ανάκαμψης στο β΄ τρίμηνο

Τις απώλειες του α΄ τριμήνου προσδοκούν να αναπληρώσουν στο τρίμηνο που διανύουμε οι εταιρείες ένδυσης. Παράλληλα συνεχίζουν να προωθούν τα σχέδιά τους επιδιώκοντας χρηματοοικονομικό νοικοκύρεμα.

  • της Πέννυς Κούτρα
Ενδυση: Ελπίδες ανάκαμψης στο β΄ τρίμηνο
Τις απώλειες του α΄ τριμήνου της τρέχουσας χρήσης προσδοκούν να αναπληρώσουν στο τρίμηνο που διανύουμε οι εταιρείες ένδυσης, εκτιμώντας ότι, καθώς δεν υφίστανται ούτε η συγκυριακή επίδραση λόγω Πάσχα ούτε οι αρνητικοί παράγοντες των απεργιών, η λειτουργία της αγοράς θα ομαλοποιηθεί.

Παρ’ όλα αυτά παράγοντες του χώρου διατηρούν τις επιφυλάξεις τους για την πορεία των μεγεθών τους κατά το 2008, καθώς περιμένουν να δουν αν η καταναλωτική συγκράτηση θα εξελιχθεί τελικά σε αγοραστική κρίση.

Ωστόσο, πέρα από την «ανάγνωση» των εξελίξεων, οι εταιρείες συνεχίζουν να προωθούν τα σχέδιά τους, προσδοκώντας μελλοντικούς ρυθμούς ανάπτυξης αλλά και επιδιώκοντας χρηματοοικονομικό νοικοκύρεμα, ώστε να προωθήσουν τις επενδύσεις τους και να αντιμετωπίσουν το ενδεχόμενο μακροχρόνιας ύφεσης. 

-  Ειδικότερα, στο α΄ τρίμηνο του 2008 ο όμιλος Χατζηιωάννου, έχοντας μειώσει δραστικά τον δανεισμό του κατά 52,3%, παρουσίασε σημαντική αύξηση κερδοφορίας κατά 62,7%, επικουρούμενος κυρίως από τις αποδόσεις της θυγατρικής Sprider.

Ο όμιλος σκοπεύει να επενδύσει στην ενίσχυση των επώνυμων προϊόντων (Venus Victoria και Belinda), στην αναβάθμιση των συστημάτων πληροφόρησης και στην ενίσχυση του δικτύου των πωλήσεών του τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ. Ευρώπης.

Θετικές επιδόσεις σε ένα παραδοσιακά ασθενές εμπορικά διάστημα εμφάνισε η εταιρεία Sprider, έχοντας ταυτόχρονα προσθέσει νέα καταστήματα στο δίκτυό της σε σχέση με το α΄ τρίμηνο του 2007.

Ειδικότερα, στο α΄ τρίμηνο ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 20,7%, ενώ τα ενοποιημένα κέρδη, μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας ανήλθαν στο 1,296 εκατ. ευρώ, έναντι 836 χιλ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, παρουσιάζοντας βελτίωση σε ποσοστό 55%.

Όσον αφορά στο σύνολο της τρέχουσας χρήσης, ο όμιλος προγραμματίζει το άνοιγμα 20 νέων σημείων πώλησης, εκ των οποίων τα 10 έχουν ήδη τεθεί σε λειτουργία. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αναμένεται να ανέλθει στα 165 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας στα 18,6 εκατ. ευρώ.

H Elmec Sport, έχοντας ενισχυθεί με τις πωλήσεις της Converse και επικουρούμενη από τις αποδόσεις των επενδύσεών της σε πολυκαταστήματα και στις αγορές της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας, παρουσίασε στο α΄ τρίμηνο του 2008 πωλήσεις και καθαρή κερδοφορία αυξημένες κατά 23,2% και κατά 55% αντίστοιχα.

Σημειώνεται, πάντως, ότι η εταιρεία έχει εξαγοράσει τα μειοψηφικά ποσοστά σε διάφορες θυγατρικές της και σκοπεύει να προχωρήσει σε σύναψη δανείου 200 εκατ. ευρώ για να προωθήσει τις προγραμματισμένες επενδύσεις της (ΜΙΝΙΟΝ, πολυκατάστημα στη Ρουμανία) αλλά, ενδεχομένως, και τις νέες κινήσεις επέκτασης που σχεδιάζει η νέα διοίκηση, εκείνη του ομίλου Folli Follie - KAE.

H επιχείρηση πιστεύει πως το 2008 θα παρουσιάσει ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 245 - 250 εκατ. ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη, μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας θα κυμανθούν από 7 έως 8 εκατ. ευρώ για τον όμιλο. 

Πτώση κατά 54,9% κατέγραψε στα ενοποιημένα κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας ο όμιλος Ridenco στο α΄ τρίμηνο του 2008 σε σχέση με το περυσινό, ενώ ο κύκλος εργασιών σημείωσε άνοδο 5,75%, διαμορφούμενος στα 14,141 εκατ. ευρώ, έναντι 13,375 εκατ. ευρώ πέρυσι, καθώς οι επιδόσεις στην εγχώρια αγορά πιέστηκαν λόγω των αρνητικών συγκυριών της περιόδου, ενώ ταυτόχρονα οι θυγατρικές του εξωτερικού συνεχίζουν να απαιτούν κεφάλαια εμποδίζοντας την κερδοφορία.

Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο δραστηριοποίησης σε νέες αγορές της δυτικής Ευρώπης (Ιρλανδία και Ισπανία), ενώ συνεχίζει και την αναδιάρθρωση της ιταλικής θυγατρικής της.

Σημαντική αύξηση μεγεθών, παρά την κάμψη των λιανικών πωλήσεων στο α΄ τρίμηνο του 2008, παρουσίασε ο όμιλος Fashion Box.

Συγκεκριμένα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών σημείωσε αύξηση κατά 22,4%, ενώ οι πωλήσεις χονδρικής και εξωτερικού αυξήθηκαν κατά 32,7% και κατά 19% αντίστοιχα. Τα καθαρά κέρδη της παρουσίασαν άνοδο σε ποσοστό 64,5%.

Η εταιρεία σκοπεύει να αυξήσει τη θέση της στη ΝΑ. Ευρώπη, δημιουργώντας προσεχώς θέση και στην Αλβανία, ενώ επιδιώκει στην προσεχή δεκαετία το 50% των πωλήσεων της να προέρχεται από το δίκτυο του εξωτερικού.

Η επιχείρηση διατηρεί πρόβλεψη για αύξηση τζίρου κατά 16% και κερδών κατά 22% για τη χρήση του 2008.

Ανάκαμψη πωλήσεων από το β΄ τρίμηνο του 2008 και εμφανέστερα στο β΄ εξάμηνο της χρήσης αναμένει η εταιρεία Βάρδας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησής της. Στο α΄ τρίμηνο του 2008 παρουσίασε κάμψη πωλήσεων κατά 14,7% και κερδών κατά 13,3%.

Η εταιρεία ωστόσο συνεχίζει τον αναπτυξιακό σχεδιασμό της, σύμφωνα με τον οποίο το 2008 πρόκειται να δημιουργήσει 8 νέα καταστήματα, που σταδιακά θα ενισχύσουν τις πωλήσεις. Παράλληλα, προχωρά στην ανάπτυξη των καταστημάτων Tie Rack, την αντιπροσώπευση των οποίων ανέλαβε προσφάτως.

Το πρώτο σημείο αναμένεται να δημιουργηθεί στο εμπορικό κέντρο της Pasal στην οδό Πειραιώς, ενώ συνολικά προβλέπεται η λειτουργία 30 - 40 νέων καταστημάτων εντός της τετραετίας 2008 - 2011. Ταυτόχρονα, εντός της τριετίας 2008 - 2010 προγραμματίζεται η δημιουργία δέκα νέων σημείων πώλησης Vardas και Canali.

* Αναδημοσίευση από το φύλλο 534 της εφημερίδας "ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ", 13/06 - 17/06/2008.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v