Αλυσίδες ηλεκτρικών:Νέες μάχες για μερίδια αγοράς

Σε μία ακόμη φάση υπερθέρμανσης εισέρχεται η αγορά ηλεκτρικών ειδών. Νέοι παίκτες κοιτάζουν προς την ελληνική αγορά, ενώ οι υφιστάμενοι αναζητούν τρόπους ενίσχυσης των μεριδίων τους. Οι ισορροπίες.

  • της Πέννυς Κούτρα
Αλυσίδες ηλεκτρικών:Νέες μάχες για μερίδια αγοράς
Σε μία ακόμη φάση «υπερθέρμανσης» εισέρχεται η λιανική ηλεκτρικών ειδών στην Ελλάδα, με νέους πολυεθνικούς παίκτες να εκδηλώνουν ενδιαφέρον εισόδου, με τους ήδη υφιστάμενους να επεκτείνονται με νέα σήματα, αλλά και τους εγχώριους παίκτες να αναζητούν τρόπους διατήρησης των μεριδίων τους.

Αν και η άνοδος της συνολικής αγοράς ηλεκτρικών κρίνεται μάλλον συγκρατημένη, στελέχη της αγοράς εκτιμούν ότι υπάρχουν περαιτέρω περιθώρια συγκέντρωσης και πιστεύουν πως διακυβεύονται πλέον μερίδια αγοράς.

Στο πλαίσιο αυτό, η γαλλική CESA, η οποία αναπτύσσει το λιανικό δίκτυο Darty, εκδηλώνει εκ νέου το ενδιαφέρον της για είσοδο στην ελληνική αγορά. Υπενθυμίζεται ότι ο εν λόγω πολυεθνικός όμιλος είχε κατά το παρελθόν επαφές με τον όμιλο Κορασίδη, τόσο κατά το στάδιο της υγιούς ανάπτυξής του όσο και στη φάση της εξυγίανσής του, κινήσεις που δεν ευοδώθηκαν.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, εκπρόσωποι του γαλλικού ομίλου έχουν ήδη κάνει κρούση εξαγοράς σε ελληνική αλυσίδα, λαμβάνοντας ωστόσο αρνητική απάντηση. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το γαλλικό ενδιαφέρον για είσοδο στην ελληνική αγορά παραμένει ζωηρό και ενδέχεται να εκφραστεί και για άλλες επιχειρήσεις. Παράλληλα, οι υφιστάμενοι πολυεθνικοί όμιλοι συνεχίζουν τη δραστηριότητά τους στην εγχώρια αγορά, λανσάροντας εναλλακτικά λιανικά δίκτυα και σκοπεύοντας να αυξήσουν τα μερίδιά τους. Ειδικότερα: 

- Ο όμιλος Media Markt, ο οποίος ελέγχει δίκτυο οκτώ υπερκαταστημάτων αλλά και σημαντικό μερίδιο αγοράς, πρόκειται εντός του 2008 να δημιουργήσει το πρώτο κατάστημα της ομόσταβλης αλυσίδας Saturn. 

- Αύξηση πωλήσεων κατά 15% στη χρήση του 2007 παρουσιάζει σύμφωνα με πληροφορίες και ο ηγετικός όμιλος Κωτσόβολος, ο οποίος ελέγχεται από τη βρετανική πολυεθνική Dixons, που προετοιμάζει την ισχυρή ανάπτυξη της έτερης αλυσίδας του με την επωνυμία Electroworld.

Εκτιμήσεις τοποθετούν το μερίδιο της Κωτσόβολος κοντά στο 22%, καθώς τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις της αυξάνονται με ρυθμό διπλάσιο της μέσης αύξησης της αγοράς. Η Dixons όμως αναπτύσσει στην Ελλάδα και την αλυσίδα Εlectroworld, η οποία πιστεύει ότι εντός της προσεχούς διετίας θα αναρριχηθεί στη δεύτερη ή στην τρίτη θέση της ελληνικής αγοράς, καταλαμβάνοντας αντίστοιχο μερίδιο. O όμιλος έχει ήδη τέσσερα καταστήματα και προετοιμάζει ήδη τα νέα σημεία πώλησης μεγάλου εμβαδού της Electroworld, για τα οποία διαθέτει υπογεγραμμένες μισθώσεις. 

- Σε αυτό το περιβάλλον η διοίκηση της ελληνικής αλυσίδας Ηλεκτρονική Αθηνών αφενός δηλώνει ευθαρσώς ότι δεν συζητά την πιθανότητα πώλησής της και αφετέρου επαναλανσάρεται στην αγορά -αφαιρώντας από την επωνυμία της την επεξήγηση «Αθηνών»- προκειμένου να επιτύχει καλύτερη διείσδυση στην αγορά της Βόρειας Ελλάδας.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία έχει εξαγοράσει το βορειοελλαδικό δίκτυο ηλεκτρικών Σαραφίδη, το οποίο ανασυγκροτείται ώστε να προκύψουν συνέργιες με τη μητρική αλυσίδα. Η Ηλεκτρονική, εκτός από την εγχώρια ανάπτυξή της με την οποία στοχεύει στην αύξηση του μεριδίου της στο 19% το 2009, ποντάρει στο εξωτερικό όπου σκοπεύει να διευρύνει τη δραστηριότητά της σε οκτώ αγορές της ΝΑ. Ευρώπης εντός της προσεχούς τριετίας.

Σε ό,τι αφορά επίσης το εξωτερικό, εκτός από την παρουσία της στην Κύπρο, με την οποία η Ηλεκτρονική Αθηνών στοχεύει να διπλασιάσει το μερίδιό της, και τη Σερβία, σχεδιάζεται η είσοδος στη Βουλγαρία, όπου ήδη έχει μισθώσει το κατάστημα που θα αποτελέσει τη ναυαρχίδα της. Έως το τέλος του 2009 σκοπεύει να εισέλθει σε δύο ακόμη αγορές, στα Σκόπια και στην Αλβανία, αυξάνοντας τις χώρες παρουσίας της σε έξι μαζί με την Ελλάδα.

Παράλληλα, προχωρά στη δημιουργία δεύτερου καταστήματος στη Σερβία, όπου ήδη λειτουργεί ένα. Μεσοπρόθεσμα, τέλος, εντός της προσεχούς τριετίας σκοπεύει να επεκτείνει το δίκτυό της σε δύο ακόμη αγορές. Η μία από αυτές είναι της Ρουμανίας, όπου διερευνώνται οι δυνατότητες εισόδου μέσω εξαγοράς τοπικής αλυσίδας. 

- Ταυτόχρονα, στην αγορά αρχίζει σταδιακά να ενεργοποιείται και ο όμιλος Κορασίδη μετά την εξαγορά του από τη MIG. Ήδη τα 54 καταστήματα της αλυσίδας έχουν γεμίσει σε ικανοποιητικό βαθμό με εμπορεύματα και «τρέχει» διαφημιστική καμπάνια. Φέτος βάσει του σχεδιασμού οι πωλήσεις της Κορασίδη αναμένεται να ξεπεράσουν τα 200 εκατ. ευρώ, ενώ το 2009 υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν στα 350 εκατ. ευρώ. Στη διετία 2008-09 η Κορασίδη προβλέπεται να δημιουργήσει 29 νέα καταστήματα, από τα οποία 25 θα είναι μεσαίου μεγέθους και 4 υπερκαταστήματα.

Στο δίκτυο πρόκειται να ενσωματωθούν στη Βόρεια Ελλάδα και τα 8 καταστήματα της επίσης υπαχθείσας στο άρθρο 44 (μετοχοποίηση και ρύθμιση χρεών) αλυσίδας Βασιλάκης Α.Ε. στην οποία η Κορασίδη ελέγχει το 35% και προωθεί την απόκτησή της. Παράλληλα, ο στρατηγικός σχεδιασμός περιλαμβάνει και σχέδια επέκτασης στο εξωτερικό, με πρώτους στόχους τη Σερβία και την Κύπρο, όπου ο όμιλος αναζητά τη δυνατότητα εισόδου. 

*Αναδημοσίευση από το φύλλο 532 της εφημερίδας ”ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ”, 30/5 - 03/06/2008.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v