Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αλλαγές στο προφίλ των on-line αγοραστών

Πρεσβύτεροι και μεσοαστοί θα είναι οι περισσότεροι on-line αγοραστές στα επόμενα 5 χρόνια, ενώ ρούχα, συνταγογραφούμενα φάρμακα και οικιακά είδη θα είναι τα πλέον διακινούμενα αγαθά, σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας Jupiter Media Metrix.

Αλλαγές στο προφίλ των on-line αγοραστών
του Στ. Α. Ζαχαρού

Ανω των 35 ετών και με εισόδημα μεταξύ 26 και 65 χιλ. ευρώ θα είναι τα επόμενα 5 χρόνια οι περισσότεροι καταναλωτές που θα επιλέγουν συστηματικά το Internet για τις αγορές τους, σε αντίθεση με τους ”ευκατάστατους” και νεαρούς σημερινούς χρήστες, σύμφωνα με έρευνα της εταιρίας Jupiter Media Metrix. Κατά την ίδια περίοδο, ο αριθμός των Αμερικανών που εμπιστεύεται το ηλεκτρονικό εμπόριο θα αυξηθεί περισσότερο από 120%, στα 132 εκατομμύρια.

Αναλυτές της εταιρίας εκτιμούν ότι ένας στους τρεις καταναλωτές που θα ξεκινήσουν να κάνουν τις αγορές τους μέσω του δικτύου στα επόμενα 5 χρόνια, θα είναι άνω των 50 ετών, ένα target group που σήμερα αποτελεί μόνο το 16% των on-line αγοραστών. Αντίθετα, οι νέοι ενήλικες που σήμερα αποτελούν το 50% της on-line αγοραστικής κοινότητας θα αποτελέσουν μόνον το 19% των νέων αγοραστών κατά την εξεταζόμενη περίοδο.

Το εισόδημα όσων κάνουν σήμερα αγορές μέσω Internet ξεπερνά κατά μέσο όρο τα 65 χιλ. ευρώ, ποσό που αναμένεται να μειωθεί αισθητά κατά τα επόμενα χρόνια, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές μέσου εισοδήματος θα εξοικειώνονται με το νέο τρόπο συναλλαγών.

Ρούχα, συνταγογραφούμενα φάρμακα και οικιακά είδη θα είναι τα πλέον διακινούμενα αγαθά κατά την επόμενη πενταετία. Επειδή οι συνήθειες δεν αλλάζουν απλώς με την είσοδο της τεχνολογίας στην καθημερινή μας ζωή, οι γυναίκες θεωρείται ότι θα δώσουν τη γερή ώθηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, ξοδεύοντας μεγάλο μέρος του εισοδήματός τους για ένδυση. Καθώς το προφίλ των αγοραστών θα ”γερνάει”, τα συνταγογραφούμενα φάρμακα θα αποτελέσουν σημαντικό κομμάτι των συναλλαγών, προσφέροντας ευκολία σε ηλικιωμένα άτομα που είτε ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές είτε αντιμετωπίζουν προβλήματα κίνησης. Οι οικιακές συσκευές και τα είδη κουζίνας θα καταλάβουν επίσης ένα σημαντικό κομμάτι της συνολικής πίτας, δεδομένου ότι οι περισσότεροι από τους χρήστες θα έχουν οικογένειες.

Οπως επισημαίνουν οι αναλυτές της εταιρίας, οι αλλαγές στο προφίλ των on-line αγοραστών σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή αύξηση του ηλεκτρονικού εμπορίου θα επιφέρουν σημαντικές αλλαγές και στον τρόπο με τον οποίο οι έμποροι θα διαφημίζουν τα προϊόντα τους, κατευθύνοντας σημαντικό μέρος των δαπανών τους σε δικτυακή διαφήμιση, εις βάρος όχι τόσο των υπόλοιπων ηλεκτρονικών μέσων, αλλά των εντύπων.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v