Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Kantor: H ζήτηση στελεχών το α’ τρίμηνο του 2003

Πτώση 14% με βάση τις δημοσιοποιημένες αγγελίες στελεχών, σημείωσε η ζήτηση στελεχών στο α’ τρίμηνο του 2003 έναντι του δ’ τριμήνου του 2002, όπως προκύπτει από την ειδική τριμηνιαία έρευνα που πραγματοποιεί από τον Ιούλιο 2002 η Kantor Humanis.

Kantor: H ζήτηση στελεχών το α’ τρίμηνο του 2003
Πτώση 14% με βάση τις δημοσιοποιημένες αγγελίες στελεχών, σημείωσε το α’ τρίμηνο του 2003 έναντι του δ’ τριμήνου του 2002, όπως αυτό προκύπτει από την ειδική τριμηνιαία έρευνα που πραγματοποιεί από τον Ιούλιο 2002 η Kantor Humanis.

Η Kantor Humanis ανήκει στο γκρουπ της ”Kantor Σύμβουλοι Επιχειρήσεων” και δραστηριοποείται στην παρακολούθηση και αποτύπωση της ζήτησης στελεχών επιχειρήσεων στην Ελλάδα.

Η πτώση αυτή, επανέφερε τη ζήτηση στελεχών στα επίπεδα του γ’ τριμήνου του 2002. Οι Υπηρεσίες, η Βιομηχανία και το Εμπόριο αποτελούν τους τρεις κυρίαρχους κλάδους για το α’ τρίμηνο του 2003. Οι Υπηρεσίες συνεχίζουν να αποτελούν τον ισχυρότερο πόλο ζήτησης αντιπροσωπεύοντας το 41% της συνολικής ζήτησης και ακολουθεί η Βιομηχανία με 23%.

Στο α’ τρίμηνο του 2003 το 62% της ζήτησης αφορά στελέχη Πωλήσεων και Μάρκετινγκ και Οικονομικών Υπηρεσιών, ενώ το 20% αφορά Μηχανοργάνωση και Παραγωγή.

Στις Πωλήσεις και το Μάρκετινγκ η ζήτηση εμφανίζεται συστηματικά ανοδική σημειώνοντας αύξηση 20% και 25% αντίστοιχα ενώ μικρότερη άνοδο παρουσιάζει η ζήτηση στελεχών Logistics με αύξηση 5%.

Τα κύρια ευρήματα της έρευνας μπορούν να συνοψιστούν σε πέντε σημεία:

1. Μεταξύ του α’ τρίμηνο 2003 και του δ΄ τριμήνου 2002 παρουσιάζεται συνολική μείωση ζήτησης στελεχών κατά 14%.

2. Ο κλάδος των υπηρεσιών συνεχίζει να αποτελεί τον κυριότερο πόλο ζήτησης και ακολουθούν η βιομηχανία και το εμπόριο.

3. Μόνο στην βιομηχανία παρουσιάστηκε αύξηση η οποία οφείλεται κυρίως σε διάφορους υποκλάδους, ενώ στους άλλους κλάδους επήλθε πτώση.

4. Η ζήτηση στους υποκλάδους της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών συνεχίζει την πτωτική πορεία των τελευταίων μηνών.

5. Στο λιανεμπόριο η μείωση της ζήτησης άγγιξε το 40%.

Στο συμπέρασμα της τριμηνιαίας έρευνας, η αγορά στελεχών δεν δείχνει σημεία ανάκαμψης αλλά ούτε και συστηματικής πτώσης. Η ζήτηση όμως από ορισμένους κλάδους που κυριαρχούσαν στο παρελθόν (π.χ. τηλεπικοινωνίες, πληροφορική) έχει καταρρεύσει. Η ζήτηση στελεχών για πωλήσεις και μάρκετινγκ αυξάνει ενώ για πληροφορική μειώνεται.

* Το πλήρες κείμενο της έρευνας δημοσιεύεται στη δεξιά στήλη ”Συνοδευτικό Υλικό”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v