Εδώ και καιρό, το Facebook έχει αρχίσει να χάνει πόντους δημοτικότητας μεταξύ των εφήβων σε παγκόσμιο επίπεδο. Ειδικά στις ΗΠΑ, η κόπωση του κοινωνικού δικτύου στα νεανικά κοινά είναι πιο εμφανής και οι αναλυτές εκτιμούν ότι θα γίνει ακόμη πιο εμφανής στο μέλλον.
Σύμφωνα με τον ΣΕΠΕ, ο αριθμός των χρηστών του Facebook στις ΗΠΑ εκτιμάται ότι θα αυξηθεί μόλις κατά 0,9% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, φθάνοντας τα 169,5 εκατ. Αν και η ανάπτυξη του μέσου στις ΗΠΑ υποχωρεί, το Facebook παραμένει η πιο δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης για όλες τις ηλικίες εκτός από τους νέους μεταξύ 12 και 17 ετών. Αντίθετα, το Snapchat κερδίζει διαρκώς έδαφος μεταξύ των νέων, έχοντας ξεπεράσει, ήδη, από το 2016 το Facebook, ως το πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο μεταξύ των εφήβων στις ΗΠΑ.
Το Snapchat θα προσθέσει 1,2 εκατ. χρήστες μεταξύ 12 και 17 ετών έως το 2022, ενώ το Facebook θα χάσει 2,2 εκατ.νέουςΣύμφωνα με τις εκτιμήσεις των αναλυτών, το Snapchat θα συνεχίσει να προσθέτει χρήστες από το ηλικιακό κοινό των 12 έως 17 ετών, ενώ το Facebook θα εξακολουθήσει να χάνει τους χρήστες αυτής της ομάδας. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του eMarketer, το δίκτυο Snapchat θα προσθέσει 1,2 εκατομμύρια νέους χρήστες σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα έως το 2022, ενώ το Facebook θα χάσει 2,2 εκατομμύρια.
Το Snapchat
Το Snapchat είναι περισσότερο δημοφιλές από το Instagram μεταξύ των εφήβων στις ΗΠΑ εδώ και χρόνια. Το 2018, 16,4 εκατομμύρια παιδιά ηλικίας 12 έως 17 ετών θα χρησιμοποιήσουν το Snapchat, έναντι 12,8 εκατομμυρίων για το Instagram. Το Snapchat θα παραμείνει κυρίαρχο μεταξύ των εφήβων χρηστών μέχρι το 2022.
Όπως δημοσίευσε αρχικά το eMarketer, η εφηβική χρήση του Facebook μειώνεται. Φέτος, 11,5 εκατομμύρια άνθρωποι στις ΗΠΑ ηλικίας 12 έως 17 ετών θα βρεθούν στην πλατφόρμα, από 12,1 εκατομμύρια το 2017. Μέχρι το 2022 ο αριθμός των χρηστών Facebook σε αυτή την ηλικιακή κατηγορία θα μειωθεί στα 9,3 εκατομμύρια.
“Το Snapchat και το Instagram είναι οι κορυφαίες εφαρμογές για εφήβους και φέτος θα προσθέσουν σχεδόν τον ίδιο αριθμό νέων χρηστών από αυτή την ηλικιακή ομάδα”, αναφέρει το eMarketer.
GEN X
Η Generation X χρησιμοποιεί το Facebook πιο δυναμικά, με 45,1 εκατομμύρια χρήστες φέτος. Ο αριθμός αυτός θα κυμαίνεται ελαφρά σε όλη τη διάρκεια της περιόδου προβλέψεων, αλλά τελικά θα μειωθεί στα 43,8 εκατομμύρια μέχρι το 2022. Το Instagram, η δεύτερη πιο χρησιμοποιούμενη πλατφόρμα μεταξύ της Gen X, θα έχει περίπου το ήμισυ των χρηστών φέτος (23,5 εκατομμύρια), αριθμός που θα αυξηθεί ελαφρά το 2019.
Βaby boomers
Οι baby boomers συνεχίζουν να προτιμούν το Facebook σε σχέση με άλλες εφαρμογές, κυρίως για να μένουν σε επαφή με τους φίλους και την οικογένειά τους. Φέτος, 31,9 εκατομμύρια άνθρωποι στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα θα βρεθούν στην πλατφόρμα. Το δεύτερο κοινωνικό δίκτυο επιλογής τους είναι το Pinterest, με 12,9 εκατομμύρια χρήστες φέτος.