Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΥΑΘ: Ο πύραυλος του... 2011!!!

Τις καλύτερες μέρες ”εξαγγελιών” του 1999 θυμίζει το business plan της ΕΥΑΘ. Από την ”πρόγνωση” τριπλασιασμού κερδών που κάνει για το… 2011 μέχρι την είσοδο σε τηλεπικοινωνίες, ενέργεια και κατασκευές (μόνο το Ιnternet… ξέχασαν) τα ”δίνει όλα”. Μέχρι και τους προπατζήδες έβαλε στο σχέδιο. Κι ας λέει ό,τι θέλει η Κεφαλαιαγορά.

ΕΥΑΘ: Ο πύραυλος του... 2011!!!
του Στέφανου Κοτζαμάνη

Μπορεί μεν ο πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς να έκανε αυστηρές συστάσεις σε όσους δημοσιεύουν μακροπρόθεσμα business plans -προκειμένου να αποφευχθούν ενδεχόμενες προσπάθειες παραπλάνησης του επενδυτικού κοινού- ωστόσο μάλλον δεν θα περίμενε ότι τη σύστασή του θα ”έγραφε εις τα παλαιότερα των υποδημάτων του” το διοικητικό συμβούλιο κρατικής εταιρίας!

Κι ενώ λοιπόν άλλη ιδιωτική εταιρία (Ελληνικές Ιχθυοκαλλιέργειες) που παλαιότερα είχε δημοσιοποιήσει μακροπρόθεσμο business plan ”συνεμορφώθη προς τα υποδείξεις” και στις νέες παρουσιάσεις της συρρίκνωσε δραστικά την περίοδο πρόβλεψης, η κρατική ΕΥΑΘ προχώρησε σε αναλυτικές προβλέψεις οικονομικών επιδόσεων έως και το... 2011!

Στις οποίες μάλιστα προβλέπει σχεδόν τριπλασιασμό των κερδών…

Κι ενώ μεν στην εκάστοτε ιδιωτική εταιρία ο βασικός μέτοχος πρέπει να ”απολογηθεί” στην επενδυτική κοινότητα στην περίπτωση που δεν επιτύχει τους μελλοντικούς στόχους του business plan, σε μια εταιρία του Δημοσίου είναι στατιστικά βέβαιο ότι σε πέντε χρόνια η παρούσα διοίκηση θα έχει αλλάξει ίσαμε δύο-τρεις φορές, ακόμη και αν ως το 2011 έχουμε κυβέρνηση του ίδιου κόμματος!

Στην περίπτωσή μας, βέβαια, οι ”κακές γλώσσες” είναι περισσότερο... βραχυπρόθεσμες και δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο αλλαγής της διοίκησης της ΕΥΑΘ ακόμη και πριν από τις επικείμενες βουλευτικές εκλογές, όποτε κι αν γίνουν αυτές.

Σε κάθε περίπτωση, η ΕΥΑΘ προβλέπει ότι τα προ φόρων κέρδη της θα αυξηθούν σε 10,2 εκατ. ευρώ φέτος, σε 15,9 εκατ. του χρόνου, σε 19,4 το 2009 και σε... 28,65 εκατ. το 2011.

Και εκτίναξη τιμολογίων

Η τόσο μεγάλη αυτή βελτίωση των επιδόσεων βασίζεται όχι μόνο στην αύξηση της κατά κεφαλήν κατανάλωσης νερού και στην προσθήκη νέων δήμων στο πελατολόγιο της ΕΥΑΘ, αλλά και σε μια καθόλου ευκαταφρόνητη αύξηση των τιμολογίων…

Συγκεκριμένα, η διοίκηση της εισηγμένης εταιρίας μιλά για μια ”ορθολογικότερη τιμολογιακή πολιτική για την παροχή υπηρεσιών ύδρευσης και αποχέτευσης”, στην οποία προβλέπονται μεσοσταθμικές αυξήσεις 4% κατ’ έτος επί των πωλήσεων νερού.

Μάλιστα, η διοίκηση της ΕΥΑΘ επισημαίνει ότι την περίοδο 2007-2011 η προβλεπόμενη αύξηση της επιβάρυνσης ανά καταναλωτή θα ανέλθει στο 1/3 της αντίστοιχης αύξησης του κόστους κατά την περίοδο 2000-2006…

Και όλα αυτά, σε αντιδιαστολή, όταν η ΕΥΔΑΠ (των Αθηνών) έχει στάσιμα τιμολόγια από τον Δεκέμβριο του 2004…

Η διοίκηση της ΕΥΑΘ αναφέρει επίσης ότι η εταιρία θα επιδιώξει τη δραστηριοποίηση σε πολλά άλλα νέα projects (ένταξη σε αναπτυξιακό νόμο, επιδοτήσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση, υλοποίηση ενεργειακής επένδυσης και άλλα συναφή).

Ενδεικτικό της προσεκτικής στόχευσης του business plan είναι ότι για τον πενταετή σχεδιασμό της η ΕΥΑΘ δεν παρέλειψε και τους… προπατζήδες!

Συγκεκριμένα, η διοίκηση αναφέρει ότι ”η εταιρία στοχεύει στην αξιοποίηση του μεγάλου πελατολογίου που διαθέτει και ταυτόχρονα του ευρέος δικτύου συνεργατών στο πολεοδομικό συγκρότημα (πρακτορεία ΠΡΟ-ΠΟ κ.λπ.) για την προώθηση τηλεπικοινωνιακών προϊόντων”.

Με μια διαφορά. Ότι ανάλογη πολιτική διεύρυνσης των δραστηριοτήτων των πρακτορείων προτίθεται να ξεκινήσει και ο ΟΠΑΠ. Άρα για να υπάρξει οποιαδήποτε συμφωνία, το θέμα δεν είναι και τόσο απλό, όσο αναφέρεται στο business plan της ΕΥΑΘ…

Σε καλό να τους βγουν τόσες νέες δραστηριότητες. Κι εδώ θα είμαστε να τις... δούμε.

(*) Στη φωτό ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΥΑΘ κ. Γεώργιος Σκόδρας

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v