Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εμπορικός πόλεμος τώρα στις τηλεπικοινωνίες

Η ”επόμενη μέρα” της πώλησης της ΤΙΜ και της Q-Telecom στον Αιγύπτιο επιχειρηματία Ν. Sawiris έχει ανάψει φωτιές στους ελληνικούς κλάδους σταθερής και κινητής τηλεφωνίας. Το επικείμενο μπαράζ νέων ”πακέτων” προσφορών, οι επόμενες κινήσεις των Vodafone και ΤΙΜ και οι φημολογούμενοι ”γάμοι”.

Εμπορικός πόλεμος τώρα στις τηλεπικοινωνίες
της Νίκης Μαυροειδή

Μπαράζ προσφορών για τις νέου τύπου τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες αναμένεται το προσεχές διάστημα στην ελληνική αγορά. Με τον τρόπο αυτό οι εταιρείες αφενός θα διεκδικήσουν όσο πιο δυναμικά γίνεται τον πελάτη, αφετέρου θα δείξουν τις δυνατότητες και την ”προίκα” που διαθέτουν για τους επιχειρηματικούς γάμους που αναμένονται στον κλάδο.

Η εισηγμένη Forthnet, η Vivodi, αλλά και η Hellas On Line είναι μερικά από τα ονόματα που για μία ακόμη φορά ακούγονται έντονα στο τραπέζι των εξαγορών και συγχωνεύσεων.

Η ”επόμενη μέρα” της πώλησης της ΤΙΜ και της Q-Telecom στον Αιγύπτιο επιχειρηματία Ν. Sawiris έχει ανάψει φωτιές στα επιτελεία των εμπορικών τμημάτων των εταιρειών, τόσο στη σταθερή όσο και στην κινητή τηλεφωνία.

Η πρόθεση των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας να προωθήσουν υπηρεσίες που συνδυάζουν την κινητή τηλεφωνία με τη σύνδεση στο γρήγορο Internet ήταν φανερή εδώ και αρκετό καιρό, μόνο που τώρα τα γεγονότα στην ΤΙΜ επιταχύνουν τις διαδικασίες.

Από την άλλη πλευρά, οι εναλλακτικοί τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι παίζουν το δυνατό τους χαρτί με τη δημιουργία ιδιόκτητων υποδομών και τη διάθεση τηλεπικοινωνιακού ”καλαθιού” που περιλαμβάνει σταθερή τηλεφωνία, Internet, συνδρομητική τηλεόραση ή video, αλλά και κινητή τηλεφωνία σε ενιαίο λογαριασμό και με... κράχτη την κατάργηση του παγίου στον ΟΤΕ όπως και τον απεριόριστο αριθμό κλήσεων.

Σε αυτόν τον αγώνα το προβάδισμα έχουν όσοι μπορούν να υποστηρίξουν αποτελεσματικά τον πελάτη, καθιστώντας τον αποκλειστικό χρήστη των υπηρεσιών τους.

Νέα πακέτα

Όπως λέγεται από στελέχη του χώρου, στο επίκεντρο των προσφορών και των νέων υπηρεσιών θα βρίσκεται το ευρυζωνικό Internet και όχι οι υπηρεσίες φωνής.

Άλλωστε, σχεδόν όλες οι εταιρείες όπως η Hellas On Line, η Forthnet και η Vivodi ετοιμάζονται να προσφέρουν ανταγωνιστικά πακέτα που συνδυάζουν τηλεφωνία και γρήγορη πρόσβαση στο Internet, με παράλληλη διακοπή της καταβολής παγίου τέλους από τον καταναλωτή προς τον OTE.

Η προσπάθεια αυτή θα ενταθεί καθώς αναμένεται να υπάρχουν και άλλα κέντρα του OTE στα οποία θα έχουν εγκαταστήσει εξοπλισμό διάφοροι πάροχοι προκειμένου να προσφέρουν υπηρεσίες μέσω αδεσμοποίητης πρόσβασης στον τοπικό βρόχο (LLU). Σημειωτέον πως υπάρχουν πολλά παράπονα από παρόχους όσον αφορά στην προώθηση του LLU.

Τι σχεδιάζουν Vodafone και ΤΙΜ

Σύμφωνα με πληροφορίες, μετά την ολοκλήρωση της οικονομικής χρήσης στις 31 Μαρτίου 2007 αναμένεται η κίνηση της Vodafone για την παροχή υπηρεσιών σταθερής τηλεφωνίας και ευρυζωνικού Internet. Η γνωστή εταιρεία βρίσκεται σε επαφές με εναλλακτικούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους από τους οποίους θα επιλεγεί εκείνος που έχει κάνει τις περισσότερες επενδύσεις, σύμφωνα με κορυφαίο στέλεχος της Vodafone.

Στη λίστα των υποψηφίων περιλαμβάνονται η Forthnet, η HOL, η On Telecoms και η Vivodi. Όπως λέγεται, η Vodafone επιδιώκει δυναμική είσοδο και σε αυτή την αγορά και σύμφωνα με πληροφορίες εκτός από την εμπορική συνεργασία με κάποιον εναλλακτικό τηλεπικοινωνιακό πάροχο δεν αποκλείεται και η συμμετοχή της στο μετοχικό του κεφάλαιο, γεγονός που θα ανέτρεπε τα δεδομένα του χώρου.

Επιθετική εμπορική πολιτική με την παροχή πακέτου υπηρεσιών σταθερής, κινητής τηλεφωνίας και Internet σχεδιάζει και η ΤΙΜ. Οι συνέργιες με την Tellas αναμένεται να φανούν άμεσα με τη μορφή υπηρεσιών που θα διατεθούν στο καταναλωτικό κοινό.

Για τον σκοπό αυτό έχουν ήδη προετοιμαστεί τα εμπορικά τμήματα των εταιρειών, καθώς απαιτούνται χρόνος και πολλή προσπάθεια. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία θα είναι έτοιμη να προσφέρει στο καταναλωτικό κοινό τις νέες υπηρεσίες κοντά στο Πάσχα.

Ο ανταγωνισμός στο triple play

Εντείνεται ο ανταγωνισμός και στον χώρο του triple play, καθώς η Vivodi διαθέτει εμπορικά τη δική της πρόταση για πακέτο σταθερής τηλεφωνίας, πρόσβασης στο Διαδίκτυο και υπηρεσιών video.

Tο πακέτο της εταιρείας ονομάζεται cableTV by Vivodi και στα ατού του περιλαμβάνεται και η δυνατότητα για πρόσβαση στο Internet σε ταχύτητες που φθάνουν μέχρι και τα 20 Mbps. Όσο για το κόστος, θα είναι στα 33 ευρώ τον μήνα (για διάστημα 12 μηνών) για όσους συνδρομητές κάνουν αίτηση μέχρι το τέλος Mαρτίου.

Με ανανέωση της προσφοράς της σε συνδέσεις ADSL πάνω από το δίκτυό της μέχρι και 8 Mbps απαντά η HOL στον εντεινόμενο ανταγωνισμό στην παροχή τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών. Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία εν όψει προώθησης πακέτων double play και triple play συνεχίζει με εντατικούς ρυθμούς την ανάπτυξη των ιδιόκτητων υποδομών της.

Στο πλαίσιο αυτό υλοποιεί πρόγραμμα επενδύσεων ύψους 80 εκατ. ευρώ για το 2007 προκειμένου το δίκτυό της μέχρι το τέλος του έτους να αριθμεί τα 1.500 χλμ. οπτικής ίνας πανελλαδικά.

Να σημειωθεί ότι η HOL έχει αναλάβει την υλοποίηση μεγάλου μέρους του έργου των ευρυζωνικών υποδομών και υπηρεσιών στην ελληνική περιφέρεια, στο πλαίσιο του προγράμματος της Κοινωνίας της Πληροφορίας.

Πηγές πάντως αναφέρουν πως η διοίκησή της σύντομα θα ολοκληρώσει το νέο πλάνο της στρατηγικής της εταιρείας, στο οποίο περιλαμβάνονται η αλλαγή της επωνυμίας της, η ενίσχυση της γκάμας των προϊόντων της και η επέκτασή της στην αγορά των τηλεπικοινωνιών.

Οι συνδρομητές της On Telecoms θα έχουν το προνόμιο να διαθέτουν στις τηλεοράσεις τους το ”μπουκέτο” καναλιών της NOVA χωρίς την ανάγκη επιπλέον εξοπλισμού (δορυφορική κεραία και αποκωδικοποιητή), αναφέρει η εταιρεία σε σχετική ανακοίνωση.

Με τη συμφωνία αυτή η On Telecoms εμπλουτίζει το triple play πακέτο της ”Όλα σε ένα” που συμπεριλαμβάνει, επίσης, τηλεφωνικές κλήσεις απεριόριστης χρονικής διάρκειας, πολύ γρήγορο Ίντερνετ μέχρι 10Mbps και υπηρεσίες video και τηλεόρασης.

Κίνδυνος για τον OTE

Ουραγός στις εξελίξεις κινδυνεύει να μείνει ο ΟΤΕ. Ο ελληνικός οργανισμός τηλεπικοινωνιών αν και διαθέτει δεσπόζουσα θέση στις τηλεπικοινωνίες έχει μπροστά του το δύσκολο θέμα της αποκρατικοποίησης, της υλοποίησης ξεκάθαρης στρατηγικής ενώπιον των τεχνολογικών αλλαγών, αλλά και των νέων καταναλωτικών αναγκών.

Στα τέλη του 2006 η διοίκηση του ΟΤΕ διά στόματος του κ. Βουρλούμη είχε τονίσει πως πρόθεσή της για το 2007 είναι ο Οργανισμός να έχει ”ομιλική” παρουσία στην αγορά με ενιαία πακέτα λόγω συνεργιών μεταξύ των θυγατρικών του ομίλου.

Το πρώτο δείγμα γραφής έδωσε η Cosmote με την προσφορά υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας και Internet σε συνεργασία με την Otenet. Σύμφωνα με τα στελέχη της αγοράς των τηλεπικοινωνιών, είναι ξεπερασμένο το μοντέλο των τηλεπικοινωνιακών παρόχων να μεταφέρουν αποκλειστικά υπηρεσίες φωνής.

Λόγω του διεθνούς ανταγωνισμού αλλά και της ανάπτυξης της τεχνολογίας στα επόμενα δύο χρόνια οι υπηρεσίες φωνής δεν θα χρεώνονται και οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι θα στραφούν στην αξιοποίηση των ευρυφασματικών εφαρμογών.

Σε αυτή την αγορά το περιεχόμενο παίζει σημαντικό ρόλο και το θέμα αυτό πρέπει να απασχολεί σοβαρά τις τηλεπικοινωνιακές εταιρείες, αφού δεν αρκεί να χτίσει κάποιος μόνο κανάλια διανομής αλλά και το περιεχόμενό τους.

* Αναδημοσίευση από το φύλλο 465 της εφημερίδας ”ΜΕΤΟΧΟΣ & ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ”, 16-20/2/2007.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v