Υψηλοί στόχοι για τους 6 εισηγμένους της ένδυσης

Διατηρώντας μικρό μερίδιο στην ούτως ή άλλως πολυδιασπασμένη εγχώρια αγορά ένδυσης και μικρή βαρύτητα στο χρηματιστηριακό ταμπλό, οι εγχώριες επιχειρήσεις της ένδυσης και του εμπορίου συχνά παραγκωνίζονται ως μη ενδιαφέροντες επενδυτικοί στόχοι, αν και κάποιες από αυτές παρουσιάζουν σοβαρή οργάνωση, χρηματοοικονομική ευρωστία και διαρκώς αυξανόμενους ρυθμούς ανάπτυξης.

Υψηλοί στόχοι για τους 6 εισηγμένους της ένδυσης
της Πέννυς Κούτρα

Διατηρώντας μικρό μερίδιο στην ούτως ή άλλως πολυδιασπασμένη εγχώρια αγορά ένδυσης και μικρή βαρύτητα στο χρηματιστηριακό ταμπλό, οι εγχώριες επιχειρήσεις της ένδυσης και του εμπορίου συχνά παραγκωνίζονται ως μη ενδιαφέροντες επενδυτικοί στόχοι, αν και κάποιες από αυτές παρουσιάζουν σοβαρή οργάνωση, χρηματοοικονομική ευρωστία και διαρκώς αυξανόμενους ρυθμούς ανάπτυξης.

Η επικέντρωση ορισμένων εξ αυτών στις σύγχρονες καταναλωτικές απαιτήσεις, η εναρμόνιση με την εμπορική επιταγή των επώνυμων αλυσίδων, αλλά και οι επενδύσεις τους με σκοπό τόσο την εξάπλωση και την οργάνωσή τους στην εσωτερική αγορά όσο και την επέκτασή τους στο εξωτερικό αποτελούν στρατηγικές που ήδη αποδίδουν σε σημαντικό βαθμό.

SPRIDER: Η θυγατρική εταιρία του ομίλου Χατζηιωάννου, η Sprider, προέβη πρόσφατα σε θετική αναθεώρηση μεγεθών σε ό,τι αφορά τις εκτιμήσεις της για το σύνολο του 2006, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζει τα επενδυτικά της σχέδια για επέκταση εντός και εκτός Ελλάδας.

Ήδη πριν από τη λήξη του 2006 η αλυσίδα εγκαινίασε δύο καταστήματα εκτός Ελλάδας (σε Βουλγαρία και FYROM) με μακροπρόθεσμο στόχο τον έλεγχο 100 σημείων στην Ελλάδα και 30 καταστημάτων στο εξωτερικό.

Εντός της χρήσης του 2007 η αλυσίδα αναμένει έκτακτα κέρδη από την πώληση του ακινήτου το οποίο διαθέτει στην Παλλήνη και έχει μισθώσει ως εκθεσιακό χώρο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το εν λόγω ακίνητο, για το οποίο υπάρχει σύμβαση sale & lease back, προωθείται προς πώληση με εκτιμώμενο τίμημα τα 36 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα καθαρά έσοδα για την εταιρία θα ανέλθουν στα 16 εκατ. ευρώ.

Πέραν της συγκεκριμένης εξέλιξης, η αλυσίδα έχει ήδη διατυπώσει την πρόβλεψή της για το 2007 εκτιμώντας ότι θα παρουσιάσει ενοποιημένες πωλήσεις ύψους 112 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη της τάξης των 11 εκατ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τη διεθνή της επέκταση, η αλυσίδα προωθεί τη δημιουργία καταστημάτων σε Σερβία, Βουλγαρία και Κύπρο (το πρώτο αναμένεται να ανοίξει το 2007 στη Λευκωσία και το δεύτερο το 2008 στη Λεμεσό), ενώ επίσης βολιδοσκοπεί τις αγορές της Τσεχίας, της Πολωνίας και της Ουκρανίας.

FASHION BOX: Έμφαση στην ανάπτυξη στο εξωτερικό αλλά και στη λιανική στην εσωτερική αγορά δίνει και η Fashion Box, με στόχο την ερχόμενη δεκαετία το 50% των πωλήσεών της να προέρχεται από τις αγορές του εξωτερικού τις οποίες ελέγχει.

Μέχρι σήμερα η εταιρεία δραστηριοποιείται, πέραν της Ελλάδαςμ, σε Κύπρο, Βουλγαρία, FYROM και Ρουμανία μέσω της συνεργασίας της με την Elmec Sport.

Το 2007 σχεδιάζει αυτόνομη ανάπτυξη στη Ρουμανία και είσοδο στην Αλβανία, ενώ ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο προσεταιρισμού και νέων αγορών από τη μητρική Fashion Box Ιταλίας στο μέλλον.

Η εταιρεία προγραμματίζει το άνοιγμα 12 νέων καταστημάτων στην πενταετία 2006 - 2011, ενώ κατά μέσο όρο οι ετήσιες επενδύσεις της αγγίζουν το 1 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, η διοίκηση της εταιρείας αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο αύξησης του free float μακροπρόθεσμα, από 22,4% που είναι σήμερα στο 25%.

Για το σύνολο της χρήσης του 2006, η εταιρεία εκτιμά ότι ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών αναμένεται να διαμορφωθεί σε 23,2 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 18,1%, ενώ τα καθαρά κέρδη εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν σε 662 χιλ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 21,4% σε σχέση με το 2005.

RIDENCO: Στην ενίσχυση της παρουσίας της τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στο εξωτερικό (ήδη διαθέτει παρουσία σε 10 χώρες) επικεντρώνεται η Ridenco, η οποία αναμένει σημαντικά οφέλη από τη σταδιακή ωρίμανση των θυγατρικών της του εξωτερικού αλλά και από τη σταδιακή ένταξη των οικονομιών της Ανατ. Ευρώπης στην Ε.Ε.

Σε πρώτη φάση δρομολογεί την εισαγωγή της 100% κυπριακής θυγατρικής της με την επωνυμία Woodland Designs LTD στο Χρηματιστήριο της Κύπρου.

Η κυπριακή εταιρεία διαθέτει το αποκλειστικό δικαίωμα λιανικής και χονδρικής διανομής των επώνυμων σειρών των εταιρειών Nautica και Timberland και ήδη ελέγχει λιανικό δίκτυο 8 σημείων.

Πέραν της συγκεκριμένης προοπτικής, ο όμιλος Ridenco συνεχίζει την ενίσχυση της εμπορικής παρουσίας του στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και στην Ιταλία, όπου ειδικότερα το 2005 πραγματοποίησε συνολικές επενδύσεις ύψους 15 εκατ. ευρώ και ενίσχυσε τη λιανική παρουσία της τοπικής θυγατρικής του με 9 νέα σημεία πώλησης, αυξάνοντας το συνολικό δίκτυο που ελέγχει στα 20 σημεία.

Σημειώνεται πως ο όμιλος διαθέτει παρουσία μέσω θυγατρικών εταιρειών σε Κύπρο, Ιταλία, Τουρκία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ουγγαρία, Πολωνία, Τσεχία και Εσθονία και ελέγχει μέχρι σήμερα συνολικό δίκτυο 46 καταστημάτων στο εξωτερικό. Ήδη στο εννεάμηνο του 2006 η εταιρεία παρουσίασε σημαντική βελτίωση κερδοφορίας.

Η μητρική εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 11,8%, ενώ σημαντικά αυξήθηκε και η μετά φόρων κερδοφορία (5,425 εκατ. ευρώ από 3,570 στο 9μηνο του 2005).

Σε επίπεδο ομίλου, η αύξηση των πωλήσεων ανήλθε στο 18,6%, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 2,3 εκατ. ευρώ, πολλαπλάσια σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο οπότε είχαν διαμορφωθεί σε 172 χιλ. ευρώ.

ΕΛΒΕ: Αύξηση της κερδοφορίας και του κύκλου εργασιών της, τόσο σε επίπεδο μητρικής όσο και σε ενοποιημένη βάση, παρουσίασε στο εννεάμηνο του 2006 και η ΕΛΒΕ Ενδυμάτων, η οποία πραγματοποιεί σημαντικές εξαγωγές.

Ειδικότερα, αύξηση κατά 8,84% σημείωσαν τα ενοποιημένα κέρδη μετά φόρων και δικαιωμάτων μειοψηφίας, ενώ στο ίδιο διάστημα οι πωλήσεις του ομίλου σημείωσαν αύξηση 17,74% και ανήλθαν στα 38,42 εκατ. ευρώ από 32,63 εκατ. ευρώ του εννεαμήνου 2005.

Επιπλέον, τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 4,06 εκατ. ευρώ από 4,02 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας οριακή βελτίωση κατά 1,15%. Οι εξαγωγές της εξακολουθούν να ανέρχονται σταθερά σε ποσοστό 50% των πωλήσεων και πραγματοποιούνται κυρίως σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

ΒΑΡΔΑΣ: Αύξηση όλων των οικονομικών μεγεθών της κατά 5% - 10% προβλέπει για το 2006 και η Βάρδας. Για το σύνολο της χρήσης η εταιρεία προτίθεται να διευρύνει το δίκτυο πωλήσεών της με πέντε καινούργια καταστήματα, ένα στη Γλυφάδα, ένα στο κέντρο της Αθήνας και τρία καταστήματα BCBG.

Επίσης, η Βάρδας ανέθεσε σε εταιρεία συμβούλων τη μελέτη για την αναδιοργάνωση όλων των εταιρικών διαδικασιών της, με στόχο την αύξηση της παραγωγικότητας.

ΜΟΥΡΙΑΔΗΣ: Τα πρώτα σημάδια εξυγίανσης αναμενόταν να φανούν στο τέλος του 2006 για τη Μουριάδης, ως αποτέλεσμα του προγράμματος που εφάρμοσε από την προηγούμενη χρονιά η διοίκηση της εταιρείας.

Ιδιαίτερα θετική θα είναι η επίδραση της κατά 100% θυγατρικής του ομίλου της Π&Ρ Φάσιον, η οποία για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά θα συμμετάσχει στα οικονομικά αποτελέσματα της Μουριάδης, εμφανίζοντας κέρδη.

Σύμφωνα με την οικονομική διεύθυνση της επιχείρησης, η συμβολή της Π&Ρ είναι καθοριστική για την πορεία της Μουριάδης, ωστόσο είναι δύσκολο ο όμιλος να περάσει από την επόμενη χρονιά στην κερδοφορία. Η Π&Ρ Φάσιον είναι εισαγωγική και προμηθεύει στον τομέα της χονδρικής ως επί το πλείστον υποδήματα και ρούχα, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων το σήμα της Anna Riska.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v