Hellastat: Μελέτη για την επιβατηγό ναυτιλία

Με το κόστος των καυσίμων να ανεβαίνει ως ποσοστό επί του κόστους πωληθέντων κατά 6-8 ποσοστιαίες μονάδες στο α’ εξάμηνο του 2006 έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, οι εισηγμένες επιχειρήσεις του κλάδου επιβατηγού ναυτιλίας αντιμετωπίζουν κάμψη στο μικτό και λειτουργικό περιθώριο κέρδους, σύμφωνα με μελέτη της Hellastat.

Hellastat: Μελέτη για την επιβατηγό ναυτιλία
Με το κόστος των καυσίμων να ανεβαίνει ως ποσοστό επί του κόστους πωληθέντων κατά 6-8 ποσοστιαίες μονάδες στο α’ εξάμηνο του 2006 έναντι της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, οι εισηγμένες επιχειρήσεις του κλάδου επιβατηγού ναυτιλίας αντιμετωπίζουν κάμψη στο μικτό και λειτουργικό περιθώριο κέρδους, σύμφωνα με μελέτη της Hellastat.

Ωστόσο, η σταδιακή απελευθέρωση των ναύλων και η σε εξέλιξη ανανέωση του στόλου σε συνδυασμό με την αναθεώρηση των δρομολογίων φέρνει νέες προοπτικές για τον κλάδο.

Παράλληλα, το 2006 αποτέλεσε –όπως και το 2005- μια καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό, εξέλιξη η οποία εκτιμάται ότι θα αποτυπωθεί θετικά στα αποτελέσματα του 9μήνου των εισηγμένων.

Τα προβλήματα και οι εκκρεμότητες που προκαλούν στρεβλώσεις και οι ακτοπλόοι περιμένουν τη διευθέτηση τους είναι μεταξύ άλλων:

* Η απελευθέρωση των ναύλων στο σύνολο των δρομολογίων ώστε να βελτιωθεί ο ανταγωνισμός,

* Η διασύνδεση των νησιών της άγονης γραμμής, εκτός της περιόδου τουριστικής αιχμής

* Η ενίσχυση των υποδομών σε θέματα χωρητικότητας των λιμένων και προσφερόμενων υπηρεσιών προς τους επιβάτες.



Στο θέμα των υποδομών, η υπογραφή του Πρωτόκολλου Χρηματοδότησης 25ετούς διάρκειας, ύψους 3 δισ. ευρώ, μεταξύ του ΥΕΝ και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων τον Ιούλιο του 2005, με σκοπό την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό των λιμένων της χώρας την επόμενη δεκαετία, αναμένεται να ενισχύσει την επενδυτική δραστηριότητα για την ανάπτυξη επιβατικών και εμπορευματικών σταθμών.

Ενδιαφέρον εκδηλώνεται εκτός των λιμένων Πειραιώς, Θεσσαλονίκης και Ελευσίνας, για τα λιμάνια Λαυρίου και Ραφήνας, η επιβατική ανάπτυξη των οποίων θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση του Πειραιά.

Η κινητικότητα στον κλάδο ενισχύεται από την απόφαση του ΥΕΝ και του Υπουργείου Αιγαίου για τη δέσμευση 300 εκατ. ευρώ την επόμενη 5ετία προς την κατεύθυνση παροχής επιδοτήσεων για την ανάπτυξη δρομολογίων σε άγονες περιοχές.

Τέλος, ο ανταγωνισμός αναμένεται να ενισχυθεί περαιτέρω με την προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την ανάπτυξη δρομολογίων στα νησιά του Βόρειου, Κεντρικού και Ανατολικού Αιγαίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v