Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Hellastat: Μελέτη στη χάρτινη συσκευασία

Η υγιεινή και φιλικότητα προς το περιβάλλον ευνοούν τη χρήση του χαρτιού, ενώ η κάμψη του δείκτη παραγωγής τροφίμων και η ένταση του ανταγωνισμού πιέζουν την κερδοφορία, είναι τα σημαντικότερα αποτελέσματα της πρόσφατης μελέτης της Hellastat που πραγματοποίησε για τη χάρτινη συσκευασία.

Hellastat: Μελέτη στη χάρτινη συσκευασία
Η υγιεινή και φιλικότητα προς το περιβάλλον ευνοούν τη χρήση του χαρτιού, ενώ η κάμψη του δείκτη παραγωγής τροφίμων και η ένταση του ανταγωνισμού πιέζουν την κερδοφορία, είναι τα σημαντικότερα αποτελέσματα της πρόσφατης μελέτης της Hellastat που πραγματοποίησε για τη χάρτινη συσκευασία.

Ειδικότερα, ευνοημένη από τον υψηλό βαθμό ανακυκλωσιμότητας και τη φιλικότητα του χαρτιού προς το σκευαζόμενο προϊόν, η χάρτινη συσκευασία αποτελεί το ευρύτερο χρησιμοποιούμενο υλικό στην παγκόσμια αγορά.

Σύμφωνα με μελέτη της Hellastat για τον κλάδο, το 36% της παγκόσμιας παραγωγής ειδών συσκευασίας αφορά στο χαρτί, με δεύτερες τις πλαστικές ύλες (34%), ενώ στην ευρωπαϊκή αγορά το ποσοστό χρήσης του χαρτιού είναι ακόμη υψηλότερο, στο 42%.

Η δυναμική της ελληνικής αγοράς αντανακλάται στον ισχυρό μέσο ρυθμό μεταβολής της βιομηχανικής παραγωγής την τελευταία 6ετία, κατά 5,7% ετησίως, ενώ την τελευταία 3ετία έχει επιταχυνθεί σημαντικά, στο 9,9%.

Η ώθηση που γνωρίζει ο κλάδος τροφοδοτείται

* τόσο από την πλευρά της ζήτησης, καθώς ο βασικός πελάτης, η Βιομηχανία Τροφίμων, ανεβάζει διαρκώς τον πήχη σε θέματα υγιεινής, ασφάλειας αλλά και ελκυστικής εμφάνισης για τον καταναλωτή,

* όσο και από την πλευρά της προσφοράς, καθώς η εισαγωγή τεχνολογικών καινοτομιών κάνει πλέον διαθέσιμη μια πληθώρα εφαρμογών.

Πάντως, παρά τις καλές συνθήκες που επικρατούν για την ανάπτυξη του κλάδου, η κάμψη της Βιομηχανικής Παραγωγής τροφίμων το 2005 –και οι γενικά χαμηλοί ρυθμοί ανάπτυξης του την τελευταία 6ετία-, η ένταση του ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων του κλάδου, αλλά και η τάση συγκέντρωσης στον ευρύτερο τομέα της παραγωγής ειδών διατροφής, πιέζουν τα περιθώρια κέρδους και τους ρυθμούς μεταβολής των κερδών.

--- Τα αποτελέσματα του 2005

Μικτή είναι η εικόνα που εμφανίζουν οι 60 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο κλάδο Χάρτινης Συσκευασίας, καθώς οι 36 εμφανίζουν ενίσχυση πωλήσεων και οι 24 υποχώρηση, για το 2005.

Η συνολική αξία της αγοράς διαμορφώνεται στα 463 εκ. ευρώ, ενώ ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης ανά επιχείρηση είναι οριακός, στο 2,8%, ελαφρώς ενισχυμένος όμως σε σχέση με την μέση μεταβολή της 3ετίας 2005/2003, κατά 2,2% ετησίως.

Τα καθαρά προ φόρων κέρδη μειώνονται κατά 3,9% κατά μέσο όρο ανά εταιρεία, οδηγώντας το μέσο καθαρό περιθώριο στο 1,8%, από 2,5% το 2004 και 3% το 2003.

Παρόμοια εικόνα κάμψης εμφανίζεται διαχρονικά σε επίπεδο μικτής και λειτουργικής κερδοφορίας. Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις, με έσοδα άνω των 3 εκ. ευρώ εμφανίζουν ακόμη χαμηλότερο καθαρό περιθώριο, στο 1,4%, έναντι 2,6% στις επιχειρήσεις μεγέθους 1 εκ. ευρώ - 3 εκ. ευρώ. Πτωτικά κινείται την τελευταία 3ετία και η αποδοτικότητα επί των ιδίων κεφαλαίων (RoE), στο 5,6% από 7,7% το 2004.



Το επίπεδο συνολικού δανεισμού στον κλάδο χαρακτηρίζεται στη μελέτη της Hellastat ως υψηλό, καθώς εκτιμάται στο 67,2%, έναντι 51,8% που παρατηρείται στο σύνολο της Ελληνικής Βιομηχανίας. Αυξανόμενος είναι και ο δείκτης των βραχυπρόθεσμων τραπεζικών δανείων επί των πωλήσεων, στο 35,5% το 2005 από 26% το 2002. Η ικανότητα κάλυψης των τόκων εκτιμάται στις 3,2 φορές, ελαφρά βελτιωμένη σε σύγκριση με το 2004.

Η γενική ρευστότητα στον κλάδο είναι περιορισμένη, στο 1,1 και αντίστοιχα χαμηλή είναι η άμεση ρευστότητα, στο 0,87.



Ο εμπορικός κύκλος επεκτείνεται κατά 18 ημέρες το 2005, στους 3 μήνες συνολικά (96 ημέρες στο σύνολο της μεταποίησης), κυρίως λόγω της σημαντικής καθυστέρησης στην είσπραξη των απαιτήσεων, κάθε 180 ημέρες (152 το 2004).

* Η μελέτη της Hellastat για τη χάρτινη συσκευασία δημοσιεύεται στη δεξιά στήλη: ”Συνοδευτικό Υλικό”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v