Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Εμπόριο – εισηγμένες – κρίση - αποθέματα

Απόγευμα Τρίτης σε παραδοσιακό πολυκατάστημα της Αθήνας, λίγες ημέρες πριν από τις γιορτές. Σε κάθε όροφο οι υπάλληλοι ήταν περισσότεροι από τους πελάτες! Σαββάτο μεσημέρι σε κατάστημα γνωστής αλυσίδας παιγνιδιών και στο ταμείο οι κοπελιές αισθάνονταν μεγάλη μοναξιά! Δεν έχουμε οικονομικά στοιχεία, αλλά οι πρώτες ενδείξεις από αυτές τις γιορτές δεν είναι ενθαρρυντικές για το εμπόριο. Οι καταναλωτές δεν ξοδεύουν...

Εμπόριο – εισηγμένες – κρίση - αποθέματα
Απόγευμα Τρίτης σε παραδοσιακό πολυκατάστημα της Αθήνας, λίγες ημέρες πριν από τις γιορτές. Σε κάθε όροφο οι υπάλληλοι ήταν περισσότεροι από τους πελάτες!

Σαββάτο μεσημέρι σε κατάστημα γνωστής αλυσίδας παιγνιδιών και στο ταμείο οι κοπελιές αισθάνονταν μεγάλη μοναξιά! Δεν έχουμε οικονομικά στοιχεία, αλλά οι πρώτες ενδείξεις από αυτές τις γιορτές δεν είναι ενθαρρυντικές για το εμπόριο. Οι καταναλωτές δεν ξοδεύουν...



Κάθε πέρυσι και καλύτερα! Αυτή είναι η ζώσα πραγματικότητα για τον εμπορικό κόσμο. Φέτος, οι έμποροι έχουν να αντιμετωπίσουν μία επιπλέον δυσκολία.

Έχουν έρθει στην Ελλάδα μεγάλα ονόματα από το εξωτερικό, έχουν δημιουργηθεί νέοι εμπορικοί χώροι, έχει μετατοπιστεί το κέντρο βάρους της εμπορικής κίνησης.

Δεν πρόκειται απλώς και μόνο για μία ακόμη δύσκολη χρονιά. Τα χθεσινά μεγάλα ονόματα μπορεί να βρεθούν στη γωνιά του ρινγκ και το τραπεζικό σύστημα τα προσέχει πολύ κάτι τέτοια. Αντίστοιχα, πιστεύουμε ότι και οι επενδυτές θα πρέπει να δείξουν τη δέουσα προσοχή!

Η αχίλλειος πτέρνα μιας εμπορικής εταιρίας είναι τα αποθέματά της. Η εταιρία έχει κάθε δικαίωμα να τα έχει στοιβαγμένα στις αποθήκες της και να τα αναγράφει στα βιβλία της με την τιμή κτήσης τους.

Όλοι μας, όμως, γνωρίζουμε ότι το περσινό ρούχο (για παράδειγμα) έχει πλέον απαξιωθεί και έχει θέση μόνο στα ράφια ενός στοκατζίδικου. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ρούχα τριών ή πέντε ετών.

Κι είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα αλυσίδας πολυτελείας που έβγαλε στο σφυρί όλο το στοκ των γυναικείων ρούχων της με... δύο ευρώ το κομμάτι! Οι κυρίες των βορείων προαστίων θα πρέπει να έπαθαν σοκ, όταν έμαθαν ότι η φούστα που αγόρασαν προ διετίας αντί 500 ευρώ αποτιμήθηκε στην τιμή των 2!

Οι παλιότεροι θα θυμούνται πόσοι επαγγελματίες της Σοφοκλέους την ”πάτησαν”, όταν έγιναν μέτοχοι σε εταιρία ανδρικών ρούχων, λίγο πριν περάσει τις πύλες της Σοφοκλέους. Η εισαγωγή αναβλήθηκε επ’ αόριστον, επειδή ”ανακαλύφθηκε” ότι το στοκ ήταν περισσότερο από τα εμπορεύματα στα ράφια!

Σε εποχές κρίσης, όπως αυτή που διανύει σήμερα το εμπόριο, είναι παράδοξο να ξεχωρίζουν όλες οι εισηγμένες εταιρίες έναντι του ανταγωνισμού και μάλιστα σαν τη μύγα μες στο γάλα.

Εξαιρέσεις ασφαλώς και θα υπάρχουν, αλλά εδώ αναζητούμε τον κανόνα και όχι την εξαίρεση. Το κύριο στοιχείο, λοιπόν, στον χώρο είναι ότι οι μεγάλες αλυσίδες του εξωτερικού κερδίζουν συνεχώς μερίδια αγοράς.

Προφανώς, τα μερίδια αυτά κάποιοι τα χάνουν! Έχουμε, λοιπόν, κάθε λόγο να είμαστε επιφυλακτικοί απέναντι σε διθυραμβικές ανακοινώσεις περί ανάπτυξης. Για να πειστούμε θα πρέπει να μας δείξουν πρώτα τα αποθέματά τους...

Θανάσης Μαυρίδης

[email protected]


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v