Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η μαύρη τρύπα στις ασφαλιστικές και η Σοφοκλέους

Οι πληροφορίες που αφήνονται να διαρρεύσουν στον Τύπο υποστηρίζουν ότι το συνολικό άνοιγμα των ασφαλιστικών εταιριών ανέρχεται στα 345 εκατομμύρια ευρώ! Επειδή στη Σοφοκλέους είναι εισηγμένες ουκ ολίγες ασφαλιστικές εταιρίες, αναρωτιόμαστε αν αυτές έχουν ”συμμετοχή” στην... πίτα των 345 εκατομμυρίων ευρώ, πόσο ακριβώς είναι το άνοιγμα για κάθε μία απ’ αυτές (αν υπάρχει) και πώς σκοπεύουν να το καλύψουν. Μήπως θα πρέπει να ερωτηθούν αρμοδίως;

Η μαύρη τρύπα στις ασφαλιστικές και η Σοφοκλέους
Οι πληροφορίες που αφήνονται να διαρρεύσουν στον Τύπο υποστηρίζουν ότι το συνολικό άνοιγμα των ασφαλιστικών εταιριών ανέρχεται στα 345 εκατομμύρια ευρώ!

Επειδή στη Σοφοκλέους είναι εισηγμένες ουκ ολίγες ασφαλιστικές εταιρίες, αναρωτιόμαστε αν αυτές έχουν ”συμμετοχή” στην... πίτα των 345 εκατομμυρίων ευρώ, πόσο ακριβώς είναι το άνοιγμα για κάθε μία απ’ αυτές (αν υπάρχει) και πώς σκοπεύουν να το καλύψουν.

Μήπως θα πρέπει να ερωτηθούν αρμοδίως; Η πάγια θέση μας είναι ότι αυτού του είδους τα θέματα θα πρέπει να ξεκαθαρίζουν άμεσα, είτε με επιβεβαίωση είτε με διάψευση.

Τα ανοίγματα αυτά ανακαλύφθηκαν, αν δεν κάνουμε λάθος, από τους λεπτομερείς ελέγχους που πραγματοποίησε στη διάρκεια του τελευταίου έτους το υπουργείο Ανάπτυξης.

Προφανώς υπήρχαν και πριν από τους ελέγχους. Μπορούμε, λοιπόν, να υποθέσουμε ότι ένα μεγάλο μέρος αυτών προϋπήρχε. Πότε, λοιπόν, ενημερώθηκαν οι επενδυτές και από ποιους;

Ειδικά για τις εισηγμένες εταιρίες και στο πλαίσιο της εταιρικής διακυβέρνησης, οι αρμόδιες αρχές έχουν υποχρέωση να ενημερώσουν άμεσα τους επενδυτές. Και οι διοικήσεις των εταιριών αντίστοιχα να αναλάβουν τις ευθύνες τους έναντι των μετόχων.

Είναι πολλά τα 345 εκατομμύρια ευρώ. Εκτός και αν έχουμε χάσει την αίσθηση του χρήματος και τα θεωρούμε ψίχουλα! Δεν μας είπαν, επίσης ότι τα ποσά αυτά αφορούν μόνο τον κλάδο του αυτοκινήτου και όχι της ζωής!

Ο λόγος είναι απλός. Δεν έχει ξεκινήσει ακόμη ο έλεγχος στον κλάδο ζωής, επειδή απαιτείται η εργασία ενός αναλογιστή ελεγκτή και η έρευνα θα πρέπει να έχει βάθος δεκαπέντε ετών. Δύο διαγωνισμοί έγιναν από το υπουργείο και δεν κατέστη ακόμη δυνατόν να αναλάβει κάποιος το έργο!

Ρωτάμε, λοιπόν: Αν στα αυτοκίνητα βρέθηκε μαύρη τρύπα 345 εκατομμυρίων ευρώ, πόση μπορεί να είναι στον κλάδο ζωής; Πολύ φοβόμαστε ότι δεν θα πάρουμε την απάντηση σύντομα...

Ο καταναλωτής μπορεί να χάσει απ’ αυτή την υπόθεση του κλάδου των αυτοκινήτων τα ασφάλιστρα έξι μηνών, στη χειρότερη των περιπτώσεων. Ποσό διόλου ευκαταφρόνητο.

Δεν συγκρίνεται, όμως, με τα ποσά της ζωής! Εκεί όπου άνθρωποι έχουν εμπιστευτεί τους κόπους μιας ζωής. Τη σύνταξή τους, την υγεία τους.

Είναι τεράστιο το θέμα! Και έχει μία ακόμη διάσταση. Αν το πρόβλημα αποδειχτεί, τελικά, μεγαλύτερο απ’ όσο έχουν αφήσει να εννοηθεί, τότε τίθεται σε αμφισβήτηση όλη η πολιτική περί του δεύτερου πυλώνα της κοινωνικής ασφάλισης.

Ένα ρόλο που φιλοδοξούσαν να τον παίξουν οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες. Σ’ αυτή την περίπτωση η σκυτάλη περνάει στις μεγάλες πολυεθνικές και στις τράπεζες...

Θανάσης Μαυρίδης

[email protected]


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v