Ετσι δεν πάμε πουθενά!

Οι εγχώριες εταιρίες αντιμετωπίζουν συνήθως τους εγχώριους καταναλωτές με τρόπο που δεν αρμόζει ούτε στις ίδιες ούτε στους καταναλωτές. Δεν μας ξένισε το πώς χειρίστηκε η ΦΑΓΕ την ιστορία με το γιαούρτι της. Κι αυτό διότι έχουμε συνηθίσει σε ανάλογες συμπεριφορές. Οι επενδυτές έχουν πολλά να διηγηθούν σχετικά...

Ετσι δεν πάμε πουθενά!
Οι εγχώριες εταιρίες αντιμετωπίζουν συνήθως τους εγχώριους καταναλωτές με τρόπο που δεν αρμόζει ούτε στις ίδιες ούτε στους καταναλωτές.

Δεν μας ξένισε το πώς χειρίστηκε η γαλακτοβιομηχανία ΦΑΓΕ την ιστορία με το γιαούρτι της. Κι αυτό διότι έχουμε συνηθίσει σε ανάλογες συμπεριφορές. Οι επενδυτές έχουν πολλά να διηγηθούν σχετικά...

Κάποιοι υποστήριξαν ότι η ΦΑΓΕ απέσυρε τα ”προβληματικά” γιαούρτια της από αγορές του εξωτερικού, ενώ κάτι αντίστοιχο δεν έκανε στην Ελλάδα. Μπορεί τα πράγματα να μην είναι έτσι. Ο μέσος Έλληνας καταναλωτής, όμως, έχοντας εθιστεί σε ανάλογες συμπεριφορές από ελληνικές εταιρίες, θεωρεί ως δεδομένο το πλέον αρνητικό σενάριο.

Ακόμη κι αν αυτό δεν είναι αληθινό, πιστεύει ότι η εν λόγω εταιρία συμπεριφέρθηκε με τελείως διαφορετικό τρόπο στους Έλληνες απ’ ό,τι στους καταναλωτές των δυτικοευρωπαϊκών αγορών. Για την ”αυθαίρετη” αυτή θεώρησή, όμως, δεν φταίνε αποκλειστικά και μόνο οι μέσοι Έλληνες καταναλωτές.

Μπορεί έτσι να αδικούν τη ΦΑΓΕ, στην προκειμένη περίπτωση, αλλά είναι βέβαιο ότι δεν απέκτησαν τη συνολική αυτή εικόνα για τις ελληνικές εταιρείες με τρόπο αυθαίρετο. Οι Έλληνες επιχειρηματίες είναι εκείνοι που έχουν φροντίσει να δημιουργήσουν αυτή την εικόνα.

Σε αγορές όπου οι νόμοι λειτουργούν συμπεριφέρονται ως Ευρωπαίοι. Σε αγορές όπου γίνεται το ”έλα να δεις”, όπως η ελληνική, συμπεριφέρονται σαν πονηροί Ανατολίτες έμποροι.

Οι επενδυτές έχουν πλούσια βιώματα ανάλογων συμπεριφορών. Τι να πρωτοθυμηθούμε; Πλήθος περιστατικών αμαυρώνουν τη συνολική εικόνα των ελληνικών επιχειρήσεων. Περισσότερο απ’ όλα, όμως, ενοχλεί το πώς συμπεριφέρονται στους μετόχους τους. Με τρόπο που μπορεί να χαρακτηριστεί επιεικώς απαράδεκτος.

Δεν δίνουν λογαριασμό σε κανέναν, δεν τιμούν τους συνεταίρους τους, δεν σέβονται το επενδυτικό κοινό. Η ενημέρωση των επενδυτών είναι κούφιο γράμμα σ’ ένα κενό κιβώτιο που φέρει το όνομα ”εταιρική διακυβέρνηση”. Κι όμως! Οι ίδιες εταιρείες συμπεριφέρονται με τελείως διαφορετικό τρόπο όταν πρόκειται να απευθυνθούν σε επενδυτές του εξωτερικού. Αν αυτό δεν είναι κουτοπονηριά, πώς αλλιώς μπορεί να ονομαστεί;

Δεν θέλουμε να αναφερθούμε λεπτομερώς στο τι συμβαίνει στο εξωτερικό. Διότι η σύγκριση μας δημιουργεί θλίψη. Θέλουμε μόνο να επισημάνουμε ότι έτσι δεν πάμε πουθενά...

Θανάσης Μαυρίδης

[email protected]


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v