Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στοίχημα υψηλού ρίσκου οι συγκοινωνίες

Η απόφαση του πρωθυπουργού, Αντ. Σαμαρά, να «πάρει πάνω του», χθες, την υπόθεση αστικές συγκοινωνίες είναι κρίσιμη. Τόσο πολιτικά όσο και οικονομικά, καθώς από την έκβασή της θα κριθούν και οι επόμενες μάχες…

Στοίχημα υψηλού ρίσκου οι συγκοινωνίες
Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Η απόφαση του πρωθυπουργού, Αντ. Σαμαρά, να ακολουθήσει την οδό της πολιτικής επιστράτευσης των απεργών του μετρό συνιστά την πρώτη, έμπρακτη, δοκιμασία υλοποίησης των προβλέψεων του μεσοπρόθεσμου προγράμματος, που συμφωνήθηκε το φθινόπωρο, για την υιοθέτηση του ενιαίου μισθολογίου στο σύνολο του δημόσιου τομέα.

Υπό το πρίσμα αυτό, η οδός που ακολούθησε χθες ο πρωθυπουργός, ανεβάζοντας συνολικά το επίπεδο της αντιπαράθεσης, αποτελεί μονόδρομο.

Εάν υπάρξουν υποχωρήσεις σε έναν κλάδο, αυτόν των εργαζομένων στο μετρό ή σε άλλους φορείς αστικών συγκοινωνιών, είναι προφανές ότι ανοίγει ο δρόμος για αντίστοιχες παραχωρήσεις στις λοιπές ΔΕΚΟ και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, ακυρώνοντας την προσπάθεια υιοθέτησης της πολιτικής αυτής, ήτοι του ενιαίου μισθολογίου.

Μια προσπάθεια, η οποία, κατά την κυβέρνηση, έχει ως στόχο την ορθολογικοποίηση του επιπέδου αποδοχών στον στενό και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα και τον τερματισμό ανισοτήτων, βάσει των οποίων «απόφοιτοι στοιχειώδους εκπαίδευσης σε ορισμένες δημόσιες επιχειρήσεις, μη εισηγμένες, παίρνουν περισσότερα χρήματα από καθηγητή πρώτης βαθμίδας στο Πανεπιστήμιο», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε χθες ο υπουργός Οικονομικών, Γιάννης Στουρνάρας.

Ταυτόχρονα, όμως, η απόφαση πολιτικής επιστράτευσης των εργαζομένων στο μετρό, η οποία δεν αποκλείεται να επεκταθεί και στους συναδέλφους τους των λοιπών συγκοινωνιακών μέσων, εάν αυτοί εμμείνουν στην οδό των απεργιακών κινητοποιήσεων, συνιστά και την πρώτη ευρείας έκτασης αναμέτρηση της παρούσας κυβέρνησης με συνδικάτα και συντεχνίες.

Το πεδίο της μάχης, οι αστικές συγκοινωνίες, είναι μία από τις πλέον κρίσιμες και ζωτικής σημασίας υπηρεσίες που διατίθενται σήμερα στο κοινωνικό σύνολο, καθώς αφορούν την εξυπηρέτηση εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών καθημερινά και τη δυνατότητά τους να μετακινούνται ομαλά και με ασφάλεια από και προς την εργασία τους ή οπουδήποτε αλλού επιθυμούν στην πρωτεύουσα.

Υπό το πρίσμα αυτό, οι αστικές συγκοινωνίες αποτελούν ένα πεδίο υψηλού οικονομικού αλλά και πολιτικού ρίσκου.

Η αποφασιστικότητα και η αποτελεσματικότητα με την οποία η κυβέρνηση θα αντιμετωπίσει τα προβλήματα στο συγκεκριμένο πεδίο θα αντικατοπτριστεί στο επίπεδο κοινωνικής αποδοχής που θα λάβει το επόμενο χρονικό διάστημα από σημαντική μερίδα του πληθυσμού, αλλά και στις προοπτικές ανάκαμψης της οικονομικής δραστηριότητας στην πρωτεύουσα, όπου κατοικεί περίπου το ήμισυ του συνολικού πληθυσμού της χώρας.

Οι ενέργειές της, άρα, θα κριθούν όχι μόνον στο μέτρο που θα καταστήσουν δυνατή την υλοποίηση της πολιτικής του ενιαίου μισθολογίου, αλλά και από την ταχύτητα με την οποία θα αποκατασταθεί η ομαλή λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών.

Αντιστοίχως, οι ενέργειές της θα αποτελέσουν πρόκριμα και για την τύχη της εφαρμογής του ενιαίου μισθολογίου στον λοιπό ευρύτερο δημόσιο τομέα, όπου ήδη εκδηλώνονται αντιδράσεις εκ μέρους εργαζομένων και συνδικαλιστών, με τους οποίους επίσης αναμένεται ότι θα βρεθεί σύντομα αντιμέτωπη η κυβέρνηση.

Πρόκειται για μια μάχη στην οποία ήδη επενδύει η αντιπολίτευση, αξιωματική και ελάσσονα, εκπρόσωποι της οποίας βρέθηκαν χθες στο πλευρό των απεργών του μετρό, καταδικάζοντας την κυβερνητική πολιτική, αναφορικά τόσο με το ζήτημα των αποδοχών, όσο και με την επιβολή του μέτρου της πολιτικής επιστράτευσης.

Με λίγα λόγια, ο κ. Αντ. Σαμαράς δίνει σήμερα την πρώτη του μεγάλη μάχη με τα συνδικάτα και τις συντεχνίες, σε ένα πεδίο υψηλού ρίσκου και με σύσσωμη την αντιπολίτευση απέναντί του.

Το εάν ο κόσμος, δηλαδή όλοι όσοι επηρεάζονται από την ομαλή ή μη λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών στην πρωτεύουσα, βρεθεί στο πλευρό του ή απέναντί του εξαρτάται από την δεινότητα και την αποφασιστικότητα που θα επιδείξει κατά τη μάχη αυτή.

Ούτως ή άλλως, το «παιχνίδι» το πήρε προσωπικά «επάνω του» χθες…


*Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τον αρθρογράφο; Τι γνώμη έχετε;

To Εuro2day.gr ενθαρρύνει τον διάλογο και την έκφραση απόψεων από τους αναγνώστες. Σχολιάστε το άρθρο και πείτε την άποψή σας δημόσια για όσα συμβαίνουν και μας αφορούν όλους. Αν θεωρείτε το άρθρο σημαντικό, διαδώστε το με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.

Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v