Notos Com: Ακολουθήστε τους!

Όταν ξεκίνησε το πείραμα της Notos Com, υπήρχαν επιφυλάξεις για το πώς θα εξελισσόταν μία μεγάλη για τα ελληνικά δεδομένα προσπάθεια συγχώνευσης στον χώρο του λιανεμπορίου. Σήμερα μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι το πείραμα πέτυχε. Δεν είναι μόνο τα οικονομικά αποτελέσματα. Αυτά δεν έρχονται από μόνα τους. Στα καταστήματα της Notoς Com πνέει ένας ”άλλος άνεμος”...

Notos Com: Ακολουθήστε τους!
Όταν ξεκίνησε το πείραμα της Notos Com, υπήρχαν επιφυλάξεις για το πώς θα εξελισσότανε μία μεγάλη για τα ελληνικά δεδομένα προσπάθεια συγχώνευσης στον χώρο του λιανεμπορίου.

Σήμερα μπορούμε να υποστηρίξουμε ότι το πείραμα πέτυχε. Δεν είναι μόνο τα οικονομικά αποτελέσματα. Αυτά δεν έρχονται από μόνα τους. Στα καταστήματα της Notoς Com πνέει ένας ”άλλος άνεμος”...



Συνήθως ”στιγματίζουμε” τα κακώς κείμενα. Αποφεύγουμε να μοιράζουμε εύσημα για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι μπορεί και να κάνουμε λάθος, πάντοτε μέσα από το πρίσμα της υποκειμενικότητας που μας διέπει.

Και ναι μεν το λάθος συγχωρείται στην ”αυστηρή κριτική”, παρεξηγείται όμως σε κάθε άλλη περίπτωση. Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με την πεζή ελληνική πραγματικότητα, η οποία δημιουργεί μία δικαιολογημένη καχυποψία. Τα ωραία και καλά δεν κρατούν συνήθως πολύ σ’ αυτό τον τόπο...

Η περίπτωση της Notos Com, όμως, είναι μία ευχάριστη έκπληξη και πιθανώς να αποτελέσει παράδειγμα και για άλλους επιχειρηματίες. Δεν θα σταθούμε στα οικονομικά αποτελέσματα.

Όχι γιατί αυτά δεν είναι σπουδαία, αλλά διότι τα αποτελέσματα είναι το προϊόν. Η ουσία βρίσκεται στο πώς αυτά διαμορφώνονται. Αφορμή για αυτό το σημείωμα στάθηκαν δύο επισκέψεις στο πολυκατάστημα ”Λαμπρόπουλος”.

Η ευγένεια του προσωπικού ”ξεχείλιζε” και η διάθεσή του να εξυπηρετήσει ήταν έκδηλη. Ακόμη και απέναντι σ’ έναν δύστροπο πελάτη. Πρωτόγνωρα πράγματα για την ελληνική αγορά. Σε σχέση με το παρελθόν η αλλαγή είναι μεγάλη και ολοφάνερη.

Μπορεί ο ”παλιός” ”Λαμπρόπουλος” να εισήγαγε πρώτος το ”shop in the shop”, αλλά σε επίπεδο εξυπηρέτησης δεν ξέφευγε από τα όρια μιας τυπικής ελληνικής εταιρείας του λιανεμπορίου: Αισθητά κάτω του μετρίου...

Δεν ξέρουμε πώς κατάφεραν την αλλαγή οι άνθρωποι της Notos Com. Ό,τι και να έκαναν, όμως, το έκαναν σωστά, κρίνοντας πάντοτε εκ του... αποτελέσματος.

Και τέτοια αποτελέσματα δεν έρχονται τυχαία, αλλά απαιτούν σκληρή δουλειά. Και μάλιστα σ’ έναν τομέα ιδιαιτέρως δύσκολο, όπως είναι αυτός του ανθρώπινου παράγοντα.

Οι ελληνικές επιχειρήσεις μπορούν να εξελιχθούν. Θα πρέπει να ξεπεράσουν τον φόβο των συνεργασιών και των συγχωνεύσεων, να αφήσουν στο ράφι το μοντέλο της οικογενειακής επιχείρησης και να τολμήσουν να επενδύσουν στην αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών τους, στη βελτίωση των προϊόντων τους και κυρίως στο ανθρώπινο δυναμικό τους.



Θανάσης Μαυρίδης

[email protected]

Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v