Θα κόψουν ακόμη και το χαρτί υγείας!

Ο κορυφαίος δείκτης της επενδυτικής προσδοκίας είναι τα χριστουγεννιάτικα δώρα που φτάνουν τέτοιες μέρες, κάθε χρόνο, στα δημοσιογραφικά γραφεία. Η φθίνουσα πορεία του σχετικού δείκτη αποδεικνύει ότι οι προσδοκίες για το 2005 είναι αρνητικές. Βοήθειά μας...

Θα κόψουν ακόμη και το χαρτί υγείας!
Ο κορυφαίος δείκτης της επενδυτικής προσδοκίας είναι τα χριστουγεννιάτικα δώρα που φτάνουν τέτοιες μέρες, κάθε χρόνο, στα δημοσιογραφικά γραφεία. Η φθίνουσα πορεία του σχετικού δείκτη αποδεικνύει ότι οι προσδοκίες για το 2005 είναι αρνητικές. Βοήθειά μας...

Είναι γεγονός ότι οι δημοσιογράφοι έλαβαν φέτος τα λιγότερα δώρα από οποιαδήποτε άλλη χρονιά. Μεγάλες και κραταιές εταιρίες περιόρισαν τα σχετικά μπάτζετ και έστειλαν απλές ευχετήριες κάρτες, όταν επί χρόνια δαπανούσαν μερικές εκατοντάδες ευρώ για να αποστείλουν ολίγα μπουκάλια κρασί. Γνωρίζουμε συναδέλφους που στο παρελθόν ζητούσαν τη συνδρομή μεταφορικής εταιρίας για να τα προωθήσουν προς τις οικίες τους. Φέτος, όμως, το έργο τους ήταν πολύ πιο απλό. Αφήστε δε που δεν ξόδεψαν χρόνο για να στήσουν αυτοσχέδιες κάβες στους διαδρόμους των σπιτιών τους...

Το ίδιο φαινόμενο, μαθαίνουμε, ότι επαναλήφθηκε και με άλλους συμπαθείς κλάδους. Η ουσία παραμένει η ίδια: Οι εταιρίες έχουν περικόψει μέχρι και τα κονδύλια των χριστουγεννιάτικών δώρων. Πολλές απ’ αυτές δεν εξέδωσαν καν ημερολόγια για το νέο έτος!

Αλλά και μεταξύ φίλων και γνωστών οι δαπάνες για την αγορά δώρων περιορίστηκαν αισθητά. Στο πρόσφατο θεραπευτικό shopping που πραγματοποιήσαμε στα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας, μάθαμε από τους μαγαζάτορες των μεγάλων και ακριβών καταστημάτων ότι ο τζίρος τους περιορίστηκε φέτος αισθητά, ενώ αυξήθηκε αυτός των συνοικιακών καταστημάτων, τα οποία προσφέρουν μη επώνυμα και σαφώς φθηνότερα προϊόντα...

Τι μπορούν να σημαίνουν όλα αυτά; Όταν κάποιος φτάνει στο σημείο να περικόπτει ένα κονδύλιο της τάξης των 1.000 ή των 3.000 ευρώ (όσο κοστίζει μία μικρή διαφημιστική καταχώριση σε μία εφημερίδα), τότε οι προβλέψεις του για τη νέα χρονιά δεν μπορεί να είναι ιδιαίτερα αισιόδοξες. Αν συνυπολογίσετε τον πολύτιμο χρόνο που δαπάνησαν τα ακριβοπληρωμένα στελέχη σε συσκέψεις για να καταλήξουν σε αυτή την απόφαση, αντιλαμβάνεστε και το μέγεθος των αδιεξόδων...

Η χρονιά με τα περισσότερα δώρα ήταν εκείνη του 2000! Η πορεία του σχετικού δείκτη ακολουθούσε συνεχώς ανοδική πορεία από το 1994 και κορυφώθηκε το 2000. Το 2001 σημειώθηκε η πρώτη κάμψη. Το 2002 η πτώση ήταν σημαντική, για να επέλθει μια κάποια σταθεροποίηση το 2003. Το 2004 η πτώση ήταν δραματική.

Τι συμπέρασμα μπορούμε να εξάγουμε; Ότι η απογοήτευση έφτασε στο μεγαλύτερο δυνατό σημείο της; Όχι! Διότι μαθαίνουμε από τις επιχειρήσεις ότι τα επόμενα κονδύλια που πρόκειται να περικοπούν είναι αυτά για τους καφέδες του προσωπικού και τα είδη υγιεινής...

Θανάσης Μαυρίδης

[email protected]


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v