Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μπαϊρακτάρης και Πιλάβιος!

Ο αστυνομικός διευθυντής Μπαϊρακτάρης έμεινε στην ιστορία ως ο άνθρωπος εκείνος που ”πάταξε τον κουτσαβακισμό”. Ο κ. Αλέξης Πιλάβιος έχει την ευκαιρία να περάσει κι αυτός στην ιστορία, ως ο άνθρωπος που θα πατάξει τα ύποπτα κυκλώματα της Σοφοκλέους. Μόνο που δεν χρησιμοποιεί το κουμπούρι, όπως ο Μπαϊρακτάρης, αλλά το γράμμα του νόμου...

Μπαϊρακτάρης και  Πιλάβιος!
Ο αστυνομικός διευθυντής Μπαϊρακτάρης έμεινε στην ιστορία ως ο άνθρωπος εκείνος που ”πάταξε τον κουτσαβακισμό”. Ο κ. Αλέξης Πιλάβιος έχει την ευκαιρία να περάσει κι αυτός στην ιστορία, ως ο άνθρωπος που θα πατάξει τα ύποπτα κυκλώματα της Σοφοκλέους. Μόνο που δεν χρησιμοποιεί το κουμπούρι, όπως ο Μπαϊρακτάρης, αλλά το γράμμα του νόμου...

Ο κ. Πιλάβιος έκανε με το ”καλημέρα” κάτι πολύ απλό. Έκοψε τον αέρα στη Σοφοκλέους απαγορεύοντας την παραβίαση του Τ+3. Όλοι εξέφρασαν τότε φόβους ότι η αγορά δεν θα μπορούσε να σηκώσει κεφάλι επειδή θα εξέλειπε ο αέρας. Αυτό που έλειψε, τελικά, δεν ήταν η άνοδος, η οποία και ήρθε, αλλά τα αεροπλανάκια και τα άλλα περίεργα παίγνια.

Τώρα ο κ. Πιλάβιος προχωράει σε ένα πιο ουσιαστικό βήμα. Αποσαφηνίζει τους κανόνες του παιχνιδιού σε σχέση με τη χειραγώγηση. Καθορίζει επακριβώς τι είναι χειραγώγηση και προβλέπει βαριές ποινές για τους παραβάτες. Τόσο βαριές, που είναι βέβαιο ότι κάποιοι λεβέντες θα αναγκαστούν αλλάξουν επάγγελμα.

Ο κ. Πιλάβιος δεν κάνει κάτι περισσότερο από το να εφαρμόζει την κοινοτική νομοθεσία, θα πει κάποιος που θέλει να ασκήσει ”εύκολη κριτική”. Αφού ξεκαθαρίσουμε ότι με τον κ. Πιλάβιο ο υπογράφων δεν έχει σχέση και δεν τον έχει συναντήσει ούτε μία φορά, θα πρέπει να πούμε ορισμένα πράγματα. Τα προβλήματα της Σοφοκλέους ήταν και είναι γνωστά. Και οι λύσεις ήταν και είναι επίσης γνωστές.

Το θέμα είναι ότι βρίσκεται ένας άνθρωπος για να εφαρμόσει τις λεγόμενες ”γνωστές λύσεις”. Μήπως δεν μπορούσαν οι χρηματιστηριακές αρχές να εφαρμόσουν την κατάργηση του Τ+3 νωρίτερα; Ασφαλώς και μπορούσαν, αλλά δεν το έκαναν. Αν το είχαν κάνει από το 2000 δεν θα υπήρχαν κόκκινοι κωδικοί. Μήπως δεν γνωρίζαμε όλοι ότι η κατάργηση του πλαφόν στις διακυμάνσεις είναι το πιο αποτελεσματικό φάρμακο καταπολέμησης της κερδοσκοπίας; Το γνωρίζαμε, αλλά κάθε φορά που το θέμα ερχόταν στην επιφάνεια υπήρχαν αντεπιχειρήματα που υποστήριζαν ότι δεν είχε φτάσει το πλήρωμα του χρόνου.

Αν δεν υπήρχαν limit up και limit down, αλλά ελεύθερη διαπραγμάτευση, θα είχαμε οδηγηθεί στις υπερβολές του 1999; Ασφαλώς και όχι...

Μήπως τόλμησε άλλος μέχρι σήμερα να θέσει κανόνες λειτουργίας στις ΑΕΔΑΚ; Όχι! Απλώς είναι τα μέτρα που έλαβε και εδώ ο κ. Πιλάβιος. Τόσο απλά, που είναι να διερωτάται κανείς γιατί όλα αυτά δεν είχαν γίνει μέχρι σήμερα.

Θα κάνει λάθη ο κ. Πιλάβιος. Είναι βέβαιο. Δεν είναι Θεός. Άνθρωπος είναι. Το μόνο που λέμε είναι ότι μέχρι τώρα τα πάει καλά…

Θανάσης Μαυρίδης

[email protected]


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v