Σοφοκλέους: "Φρέσκο" ναυτιλιακό χρήμα…

Αποδέκτης τμήματος της περιρρέουσας ρευστότητας που αποκόμισε σημαντικός αριθμός Ελλήνων εφοπλιστών τη διετία 2006-2008 εμφανίζεται να είναι η ελληνική χρηματιστηριακή αγορά. Θα συνεχίσει;

Σοφοκλέους: Φρέσκο ναυτιλιακό χρήμα…
Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Με τον Γενικό Δείκτη τιμών του Χ.Α. να μετρά αυτήν την εβδομάδα (2.191,18 μονάδες) κέρδη της τάξης του 50% από τα χαμηλά του της 9ης Μαρτίου (1.469,41 μονάδες) και 20,42% από τις 31/12/08, υπό το παρόν κλίμα της οικονομικής κρίσης και ανασφάλειας μόνο δύο λέξεις έρχονται στο μυαλό:

Φρέσκο χρήμα.

Νέα κεφάλαια που τροφοδότησαν το πρόσφατο κύμα ανόδου και βρίσκονται στο επίκεντρο της τυχόν συνέχισής του.

Ανεξάρτητα από τις εκτιμήσεις καθενός για την πορεία εξόδου από την ύφεση, σχετικά με τον χρόνο ανάκαμψης της οικονομίας και για τη βελτίωση του bottom line των επιχειρήσεων, ο λόγος για τον οποίο παρατηρήθηκε αύξηση τιμών στην ελληνική χρηματιστηριακή αγορά δεν μπορεί παρά να αφορά στην εισροή φρέσκου χρήματος.

Αυτό το χρήμα εκτιμούσε ότι η πάλαι ποτέ Σοφοκλέους δεν ήταν πρόσφορος τόπος επενδύσεων και πλέον πιστεύει το αντίθετο.

Στοιχεία του χρηματιστηρίου που δόθηκαν κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας στη δημοσιότητα επιβεβαιώνουν ότι όντως υπήρξε καθαρή εισροή ύψους 321 εκατ. ευρώ από ξένους επενδυτές, για πρώτη φορά από τον Ιούλιο του 2008.

Αντίστοιχα, επιβεβαιώνουν ότι σημειώθηκε και αύξηση της συμμετοχής των ξένων επενδυτών στη συνολική κεφαλαιοποίηση της αγοράς στο 47,2% από 46,8% τον προηγούμενο μήνα.

Αυτό που δεν μας αποκαλύπτουν ωστόσο (δίχως και να το οφείλουν) είναι ότι τμήμα αυτών των κεφαλαίων αφορά -πέραν των όποιων hedge funds, private equity κ.ά.- και στον ναυτιλιακό χώρο.

Αυτός ο κλάδος την περίοδο 2006 - 2008 πραγματικά θησαύρισε όταν οι ναύλοι διαμορφώνονταν σε εκατονταπλάσια επίπεδα και πλέον αντιμετωπίζει τα δεινά της ύφεσης και μάλιστα κατά τρόπο πολύ οξύτερο από τους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας.

Όπως αναφέρουν ναυτιλιακοί κύκλοι, ακόμη και εάν τα μισά από τα πλοία που έχουν παραγγελθεί εκ μέρους των Ελλήνων εφοπλιστών δεν παραδοθούν, η αύξηση της προσφοράς πλοίων θα είναι της τάξης του 25% κατά την επόμενη διετία.

Αυτό σημαίνει ότι απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάκαμψη του ναυτιλιακού τομέα είναι η αύξηση της ζήτησης μεταφορικών υπηρεσιών για πλοία ξηρού φορτίου, ακάθαρτου πετρελαίου και container κατά ποσοστό υψηλότερο του 25% την περίοδο αυτή, εξέλιξη μάλλον απίθανη.

Ως αποτέλεσμα της εικόνας αυτής αλλά και της περιρρέουσας ρευστότητας που κληρονόμησαν δεκάδες Έλληνες εφοπλιστές κατά την παραπάνω διετία, η ελληνική χρηματιστηριακή αγορά εμφανίζεται σήμερα ωφελημένη.

Θα συνεχίσει να είναι και στους επόμενους μήνες;

Απάντηση στο ερώτημα αυτό μπορεί ίσως να έρθει και από τις εξελίξεις στον ναυτιλιακό κλάδο, άμεση ανάκαμψη του οποίου… δεν αναμένεται.
 
[email protected]  

Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v