Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ο Σκρουτζ, η αγέλη με τα πρόβατα και η υπέρβαση!

Θεωρείτε τον Σκρουτζ κατασυκοφαντημένο; Έχετε πάψει να πιστεύετε στον Άι Βασίλη; Νομίζετε ότι το νόημα των γιορτών έχει στρεβλωθεί από την καταναλωτική μας μανία; Αρνείστε επίμονα να ακολουθήσετε την αγέλη; Είστε σε καλό δρόμο!

Ο Σκρουτζ, η αγέλη με τα πρόβατα και η υπέρβαση!
Θεωρείτε τον Σκρουτζ κατασυκοφαντημένο; Έχετε πάψει να πιστεύετε στον Άι Βασίλη; Νομίζετε ότι το νόημα των γιορτών έχει στρεβλωθεί από την καταναλωτική μας μανία; Αρνείστε επίμονα να ακολουθήσετε την αγέλη; Είστε σε καλό δρόμο!

Από μικρά παιδιά μαθαίνουμε ότι θα πρέπει να είμαστε δίκαιοι και ενάρετοι. Να σηκωνόμαστε στο λεωφορείο για να καθίσει ο ηλικιωμένος, να παραδίδουμε στην αστυνομία το πορτοφόλι που βρίσκουμε στον δρόμο μας, να βοηθάμε τους φτωχούς και αδυνάτους, να λέμε πάντα την αλήθεια.

Έχετε άραγε δοκιμάσει να εφαρμόσετε όλες αυτές τις ”αρετές” στη Σοφοκλέους; Αντί για τον φύλακα άγγελο που περιμένετε να σας οδηγήσει στον Παράδεισο, θα αποκτήσετε τη μόνιμη συντροφιά του δικαστικού επιμελητή...

Όταν ήμασταν μικροί, μας έλεγαν ότι οι πλούσιοι άνθρωποι έχουν πολλά προβλήματα. Ότι από το πρωί μέχρι το βράδυ οι πλούσιοι αγωνιούν για την τύχη των χρημάτων τους! Και ότι είναι καλύτερο να είσαι φτωχός και ευτυχής, παρά πλούσιος και δυστυχής.

Παρά την επίμονη προσπάθεια που θα καταβάλλετε, πολύ δύσκολα θα βρείτε έναν ευτυχή φτωχό, εκτός και αν έχει απορρίψει πλήρως την κοσμοθεωρία του χρήματος και έχει αποφασίσει να πλησιάσει το Θείο.

Από τη στιγμή, όμως, που επιμένει στην ταυτότητα του φτωχού, αυτό σημαίνει ότι κάθε άλλο παρά έχει εγκαταλείψει τα εγκόσμια και ότι κατά βάθος θα ήθελε πολύ να είναι πλούσιος. Απλώς, έχει διαπιστώσει ότι αυτό είναι εξαιρετικά δύσκολο.

Διαφορετικά δεν θα επέμενε σε μία τόσο βλακώδη άποψη ότι ως φτωχός αισθάνεται ευτυχισμένος! Προφανώς δεν έχει ιδέα πόσο περισσότερο ευτυχισμένος θα ήταν, αν ήταν και πλούσιος!

Κι αυτό που ξέχασαν να μας πουν όταν ήμασταν παιδιά, είναι ότι η αγωνία για τον επιούσιο δεν συγκρίνεται σε δραματικότητα με εκείνη της διαχείρισης της περιουσίας.

Το αν είναι κανείς ευτυχής ή δυστυχής δεν έχει να κάνει, φυσικά, με τα χρήματα. Έχει να κάνει με άλλα πράγματα. Με τον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου, με την κατάσταση της υγείας του, με τις σχέσεις του με τους ανθρώπους που αγαπά και εκείνους που δεν αγαπά...

Γιατί άραγε έμπλεξαν τόσο πολύ τη φτώχεια με την ευτυχία και προσπάθησαν να μας πείσουν ότι θα έπρεπε να αποποιηθούμε το δικαίωμα στον πλούτο;

Η κοινωνία μας είναι δομημένη σε μία λογική αγέλης. Οι πολλοί και αδύναμοι στηρίζουν τη δύναμη των λίγων. Κι οι λίγοι και ισχυροί έχουν φροντίσει να θωρακίσουν από κάθε πλευρά την ισχύ τους. Το σπουδαιότερο ”κόλπο” τους είναι να κρατούν τα πρόβατα μέσα στην αγέλη!

Το να ξεφύγει ένα πρόβατο από την αγέλη σημαίνει ότι αναλαμβάνει τον κίνδυνο να γίνει ένα θαυμάσιο δείπνο για τον αιμοσταγή λύκο. Αυτό που δεν αντιλαμβάνεται η αγέλη, είναι ότι έτσι κι αλλιώς θα οδηγηθεί στη σφαγή.

Ποια είναι, λοιπόν, η καλύτερη λύση; Ένα ευτυχισμένο μελλοθάνατο πρόβατο ή ένα ελεύθερο ζώο που ορίζει μόνο του την τύχη του; Ο δεύτερος δρόμος φαντάζει επικίνδυνος.

Κι έχει πράγματι τους κινδύνους του σε σχέση με τη δήθεν ασφάλεια που προσφέρει η στάνη. Το πρόβατο εκείνο όμως που θα καταφέρει να ξεγελάσει τον λύκο και να φτάσει στο ονειρεμένο λιβάδι, θα έχει πετύχει την υπέρβαση. Έπειτα μπορεί να κάνει τη δική του στάνη, αλλά αυτό είναι ένα διαφορετικό θέμα συζήτησης.

Ο αιρετικός επενδυτής έχει κάποια μικρή πιθανότητα να πετύχει στην αποστολή του. Εκείνος που ακολουθεί πιστά την αγέλη δεν έχει πιθανότητα. Ούτε μία στο δισεκατομμύριο! Φανταστείτε, όμως, τι θα συνέβαινε αν όλοι έβγαιναν έξω από το μαντρί.

Ποιος θα γέμιζε τότε τα ταμιευτήρια των τραπεζών με ρευστότητα; Ποιος θα συντηρούσε χιλιάδες στελέχη και επαγγελματίες αγοράζοντας Αμοιβαία Κεφάλαια;

Ποιος θα συμμετείχε στο ”τιτάνιο” έργο της μετοχοποίησης;

Αγαπητέ Σκρουτζ! Ήσουν μειοψηφία και ο κόσμος αυτός δεν αγαπά τις μειοψηφίες. Θέλει τα πρόβατα μέσα στη στάνη...

Χρόνια Πολλά!

Θανάσης Μαυρίδης

[email protected]


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v