Porsche: Ο θάνατος του σορτάκια...

Τι συμβαίνει όταν ο «παππούς» Porsche εκνευρίζεται; Τρέχουν να κρυφτούν οι σορτάκηδες και δημιουργείται η μεγαλύτερη εταιρία κατασκευής φορτηγών στην Ευρώπη. Το «πώς» ακολουθεί...

Porsche: Ο θάνατος του σορτάκια...
Φίλτατοι, καλή σας ημέρα.

Σόρταραν αγρίως και έχασαν.

Επίσης αγρίως.

Ο Οκτώβριος μάλλον δεν είναι ο μήνας των «Hedge Funds», που από το ένα στραβοπάτημα πέφτουν στο άλλο, όπως χθες, στην περίπτωση των Volkswagen και Porsche.

Τι συνέβη;

Το (κοινό) χαρτί της VW είναι (ήταν, πλέον... χε, χε!) ένα από τα πιο σορταρισμένα στο ευγενές ίδρυμα της Φρανκφούρτης.

Συνολικά, σύμφωνα με στοιχεία της «Data Explorers» που επικαλείται το «Bloomberg», ποσοστό 12,9% των κοινών μετοχών της Volkswagen, ένα από τα υψηλότερα μεταξύ των μετοχών που απαρτίζουν τον DAX, ήταν «δανεισμένο» στις 23 του μηνός, κυρίως για ανοιχτές πωλήσεις.

Αιτία γι' αυτό αποτελούσε, μεταξύ άλλων, και η εκτίμηση ότι η αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως δεν θα γνωρίσει δόξες σε καιρό ύφεσης…

Προφανώς, κάποιος στην οικογένεια των Porsche εκνευρίστηκε με το γεγονός (τα γερμανικά μου δεν είναι τόσο καλά και αδυνατώ να σας μεταφέρω τι ακριβώς εκστόμισε...), με αποτέλεσμα την Κυριακή 26 του μηνός (κλειστές οι αγορές...) η Porsche να ανακοινώσει ότι κατέχει δικαιώματα αγοράς μετοχών που αντιστοιχούν στο 31,5% του συνόλου των κοινών της Volkswagen και ότι προτίθεται να αυξήσει τη θέση της στην εταιρία από 42,6% σε 75%.

Επειδή, δε, στη Γερμανία οι άνθρωποι είναι σοβαροί και κάνουν πράξη τον λόγο τους -ποιος είδε τον Porsche και δεν τον φοβήθηκε...- το σύμπαν άπαν έσπευσε να αγοράσει μετοχές της VW, συμπεριλαμβανομένων και όσων ήθελαν να κλείσουν ανοιχτές θέσεις, με αποτέλεσμα η τιμή της να... «τρυπήσει το ταβάνι».

Χθες, κατά τη διάρκεια των συναλλαγών έκανε υψηλό της τάξης του +93% σπάζοντας το «φράγμα» των 1.000 ευρώ το κομμάτι, ενώ λίγο πριν από το κλείσιμο ήταν διαπραγματεύσιμη στα 945 ευρώ ή +81,73%.

Ποια είναι τα ενδιαφέροντα σημεία στην υπόθεση αυτή;

Πέραν του γεγονότος ότι πλέον η κεφαλαιοποίηση της Volkswagen είναι η υψηλότερη (εισηγμένης) ιδιωτικής εταιρίας παγκοσμίως, ξεπερνώντας ακόμη και εκείνη της Exxon Mobil, ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ότι οι αρμόδιες γερμανικές εποπτικές αρχές παρατηρούν με σχετική στωικότητα την όλη υπόθεση, επί της ουσίας επιβραβεύοντας την κίνηση της Porsche…

Ουδείς, για παράδειγμα, εμφανίστηκε να διερωτάται γιατί η Porsche ανακοίνωσε το σύνολο των δικαιωμάτων της επί μετοχών της VW, μολονότι δεν ήταν υποχρεωμένη... Δικαιώματα είναι στο κάτω-κάτω...

Επίσης, ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι πλέον η Porsche -εάν αποκτήσει όντως ποσοστό άνω του 50% της Volkswagen- θα υποχρεωθεί να προχωρήσει σε δημόσια προσφορά για την εξαγορά και της σουηδικής Scania στην οποία η Volkswagen ήδη κατέχει 37,7% των μετοχών και 68,6% των ψήφων, ανοίγοντας τον δρόμο για σύμπραξη και με τη ΜΑΝ (στο πλαίσιο αυτό είχε αγοράσει τις μετοχές η VW) και τη δημιουργία του μεγαλύτερου κατασκευαστή φορτηγών στην Ευρώπη...

Τέλος, ενδιαφέρον είναι να δούμε και ποια μαγαζιά «τσουρουφλίστηκαν» από την υπόθεση αυτή...

Και όλα αυτά επειδή ο γερο-Porsche «εκνευρίστηκε»...

[email protected]

Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v