Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Φθηνότερη από μέρα σε μέρα…

Γιατί να φοβηθεί το ΧΑ τις μειώσεις τιμών που υιοθετούν πολλές εισηγμένες εταιρίες για την πώληση των προϊόντων τους; Η πρακτική είναι γνωστή και την ακολουθεί ολόκληρη η χρηματιστηριακή αγορά εδώ και μήνες…

Φθηνότερη από μέρα σε μέρα…
Φίλτατοι καλή σας ημέρα!

Όσο "πολιτικά ορθές" ή ακόμη και "ευχάριστες"  και αν ηχούν στα αφτιά της κυβέρνησης οι κινήσεις πολλών εταιριών να παγώσουν ή και να μειώσουν τις τιμές διάθεσης των προϊόντων τους, πρόκειται αναμφίβολα για μία πρωτόγνωρη εξέλιξη στην ελληνική αγορά.

(Με την εξαίρεση βέβαια της χρηματιστηριακής αγοράς, η οποία τις συνηθίζει τέτοιου είδους μειώσεις τιμών στις μετοχές…, αλλά για εντελώς διαφορετικούς λόγους.)

Εξέλιξη η οποία ενδεχομένως (αν και μάλλον αμφιβάλλω) να οφείλεται στο μαγικό "ραβδάκι" που κρατούν οι κ. Χ. Φώλιας και Γ. Βλάχος ή -πιθανότερο- στη δεινή επιχειρηματική λογική των εταιριών αυτών, οι οποίες επιλέγουν να "επενδύσουν" με τη στάση τους τούτη στη μελλοντική τους πορεία στην αγορά.

Πρώτον, διατηρούν -σε χαλεπούς καιρούς- το μερίδιό τους στην αγορά, αποτρέποντας τη μαζική στροφή του καταναλωτικού κοινού είτε σε no-brand προϊόντα που προσφέρουν τα super markets είτε -απλώς- σε φθηνότερα προϊόντα.

Δεύτερον, θέτουν σε δράση ολόκληρο το "μαρκετίστικο" πακέτο περί "εταιρικής κοινωνικής ευθύνης", ενδεχομένως επαναπροσανατολίζοντας πόρους (με τη μορφή διαφυγόντων κερδών) από χορηγίες κ.λπ.

Ας μην ξεχνάμε ότι βάσει στοιχείων ισολογισμών χρήσης 2007 ορισμένες από τις εταιρίες αυτές (Coca Cola, Αθηναϊκή Ζυθοποιία, Nestle) συγκαταλέγονται στις βιομηχανίες με τα υψηλότερα περιθώρια καθαρού κέρδους στη χώρα και κατά προέκταση διαθέτουν την "ψυχική" άνεση να υιοθετήσουν επιθετικότερη τιμολογιακή πολιτική…

Ικανοποιούν έτσι τόσο το "λαϊκό αίσθημα" όσο και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, η οποία πλέον (και έως έναν βαθμό δικαίως) θα μπορεί να κάνει λόγο περί "έμπρακτων αποτελεσμάτων" στις προσπάθειές της να προστατεύσει το "καλάθι της νοικοκυράς".

Σε διαφορετική περίπτωση, αν δηλαδή δεν είχαν επιλέξει την οδό των μειώσεων, θα ήταν ενδεχομένως αντιμέτωπες (ορισμένες εξ αυτών) και με τη δαμόκλειο σπάθη, με την οποία τους απείλησε το υπ. Ανάπτυξης… όσο στρεβλό και αν ακούγεται αυτό σε μία "ελεύθερη αγορά"…

Σε οποιαδήποτε περίπτωση, το φαινόμενο είναι όντως πρωτόγνωρο και θέτει σε εντελώς νέα βάση τη λογική με την οποία επιχειρήσεις και καταναλωτικό κοινό αντιμετωπίζουν τον όρο "προσήκουσα τιμή" πώλησης προϊόντων.

Με άλλα λόγια, είναι αυτή η αγορά "ελεύθερη" ή υπό "διατίμηση νέου τύπου" και, σε οποιαδήποτε περίπτωση, μήπως ο όρος ανταγωνισμός δεν είχε έως τώρα να κάνει τίποτα με τη λειτουργία της;

Ειδάλλως, πώς να ερμηνεύσει κανείς την ύπαρξη περιθωρίων κέρδους, που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις μειώσεις τιμών αυτού του είδους;

[email protected]

Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v