Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!
Τα προβλήματα ενός μηχανισμού, εφόσον υπάρχουν, κατά κανόνα εμφανίζονται στην αιχμή της λειτουργίας του. Δηλαδή, όταν αυτός ο μηχανισμός λειτουργεί στα όριά του, καταπονείται πέραν του συνήθους και είναι “αναγκασμένος” να εμφανίσει τον “αδύνατο κρίκο του”.
Ένα παράδειγμα αυτής της κατάστασης βίωσαν χθες οι χιλιάδες των ταξιδιωτών του Πάσχα, οι οποίοι υπέστησαν πολύωρες ταλαιπωρίες στις εθνικές οδούς και τις λοιπές αρτηρίες κατά την επιστροφή τους στο κλεινόν άστυ. Η ύπαρξη αυτών των αυξημένων επιστροφών σημαίνει ότι η χώρα δεν διαθέτει αρκετές ή ικανές οδικές υποδομές ώστε να εξυπηρετήσει μία ομαλή ροή ταξιδιωτών; Προφανώς όχι. Καταδεικνύει, όμως, η συγκεκριμένη περίσταση, ότι πέραν ενός ορίου στον όγκο της κυκλοφορίας των οχημάτων, όπως ήταν η χθεσινή επιστροφή των εκδρομέων του Πάσχα, πρέπει να λαμβάνονται έκτακτα μέτρα, π.χ. με την παραχώρηση επιπλέον λωρίδων κυκλοφορίας, ώστε να εξυπηρετείται, κατά το δυνατόν ομαλότερα, η κίνηση των αυτοκινήτων.
Αυτό είναι ένα “μάθημα” που οι “αρμόδιοι” έχουν λάβει ή εντέλει θα όφειλαν να το έχουν λάβει εδώ και χρόνια, για την αντιμετώπιση αυτών των καταστάσεων. Προφανώς, δε, ισχύει και σε άλλους τομείς δραστηριότητας, όπου εμφανίζονται “αιχμές” ταξιδιωτικής κίνησης, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα την τουριστική βιομηχανία. Ενίοτε, δε, κατά πόσον το όποιο “πάθημα” γίνεται και “μάθημα”, γίνεται απολύτως σαφές, με την τυχόν επανεμφάνιση του προβλήματος.
Χαρακτηριστική η περίπτωση του λεγομένου “υπερτουρισμού” ο οποίος παρατηρείται σε κορυφαίους νησιωτικούς προορισμούς, όπως η Μύκονος και η Σαντορίνη και άλλοι, όπου στο ζύγι μπαίνει από τη μία πλευρά η επάρκεια των υποδομών, λιμενικών, οδικών, αποχετευτικών, ύδρευσης, κ.α. και από την άλλη ο εκάστοτε όγκος των επισκεπτών. Στη συγκεκριμένη εξίσωση η κυβέρνηση αποφάσισε να δώσει “λύση”, ως γνωστόν, με την επιβολή τέλους κρουαζιέρας, προκαλώντας αφενός τη δυσαρέσκεια του τουριστικού κλάδου, αφετέρου την προσφορά του να συνδράμει την πολιτεία στην … βελτίωση αυτών των υποδομών.
Όπως ανέφερε πρόσφατα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας Bud Darr, η βιομηχανία της κρουαζιέρας είναι πρόθυμη να συνεργαστεί με την κυβέρνηση και τις λιμενικές αρχές, ώστε να στηρίξει την δημιουργία των απαραίτητων υποδομών στους αναδυόμενους προορισμούς της Ελλάδας.
Αντίστοιχη “προσφορά” στον τομέα διαχείρισης απορριμάτων, όπου καταγράφονται προβλήματα εδώ και χρόνια, για τα οποία σημειωτέον η χώρα μας έχει καταδικαστεί και από το Ευρωδικαστήριο, δεν είναι γνωστόν εάν υπάρχει αλλά είναι μάλλον αμφίβολο. Αυτό που είναι βέβαιο, όμως, είναι ότι στο ζήτημα της ύδρευσης, το όποιο πρόβλημα είναι επίσης άριστα καταγεγραμμένο και μάλιστα από τους ίδιους τους αρμόδιους φορείς.
Αν και ο πρόεδρος της ΕΥΔΑΠΕΥΔΑΠ 0,00%, Γιώργος Στεργίου, διαβεβαίωνε πρόσφατα ότι «αποστολή μας είναι να συνεχίζει αδιάλειπτα η παροχή υψηλής ποιότητας πόσιμου νερού στην Αττική ακόμη και στα πιο ακραία κλιματολογικά δεδομένα (...)», η ραγδαία μείωση των υδάτινων αποθεμάτων στους ταμιευτήρες της ΕΥΔΑΠΕΥΔΑΠ 0,00% οδηγεί στη λήψη εκτάκτων μέτρων. Από την – διαφαινόμενη - αναπροσαρμογή των τιμολογίων, έως την πιθανή “επιστράτευση” πλοίων για την μεταφορά νερού από τον Αχελώο και την εκτέλεση έργου άνω του μισού δισεκατομμυρίου ευρώ για τη μεταφορά νερού από τη λίμνη Κρεμαστών, καθώς και άλλων. Ευλόγως πρόκειται για μέτρα απαραίτητα για την αντιμετώπιση μίας έκτακτης κατάστασης, η οποία διογκώνεται, ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες και το τουριστικό κύμα.
Τα προβλήματα ωστόσο προϋπήρχαν και ήσαν γνωστά. Η ανομβρία, οι διαρροές εξαιτίας της παλαιότητας του δικτύου, όπως βεβαίως και ο λεγόμενος “υπερτουρισμός”. Η ύπαρξή τους, δεν ήταν αρκετή και ικανή “να κτυπήσει το καμπανάκι” για την έγκαιρη αντιμετώπισή τους, νωρίτερα;
Το “πάθημα” δεν είχε γίνει “μάθημα”;
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin