Μία πιο ασφαλής οδός για τον σιδηρόδρομο

Μέχρι να το φτιάξετε, είτε κλείστε το είτε μειώστε τη λειτουργία του. Έτσι, τα όποια έργα θα γίνουν αποτελεσματικότερα αλλά και ταχύτερα. Πρόκειται για μία πρόταση στον «μονόδρομο» για την ανάταξη των ελληνικών σιδηροδρόμων.

Μία πιο ασφαλής οδός για τον σιδηρόδρομο

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Ο «οδικός χάρτης» 12 βημάτων για την «ολική ανάταξη του ελληνικού σιδηροδρόμου», που δημοσιοποίησε πρόσφατα ο τ. Πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης, περιγράφεται από τον ίδιο ως «μονόδρομος», «αν θέλουμε να κλείσουμε το συλλογικό τραύμα (σ.σ. του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών) και να κάνουμε το άλμα προς μια νέα εποχή».

Προτείνει, δε, ο τέως πρόεδρος του ΟΣΕ, μεταξύ των 12 σημείων που απαρτίζουν αυτόν τον οδικό χάρτη και ένα σημείο-κλειδί: «Για την πιο αποτελεσματική και ταχεία αποκατάσταση των ζημιών και τη θέση σε εφαρμογή όλων των απαραίτητων τεχνικών μέσων προτείνεται είτε να διακοπεί η λειτουργία της γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη (πλην προαστιακών γραμμών) είτε να μειωθεί η συχνότητα των δρομολογίων».

Πρόκειται για μία ρηξικέλευθη πρόταση, η οποία -αν και ο κ. Γραμματίδης επικαλείται τεχνικούς λόγους για τη διακοπή ή μείωση των επιβατικών δρομολογίων- καταφανώς αγγίζει και ζητήματα ασφαλείας σχετικά με τη λειτουργία των σιδηροδρόμων στην πατρίδα μας. Τουλάχιστον αυτό υπαγορεύει η κοινή λογική.

Ενόσω «κάτι» δεν λειτουργεί ως θα όφειλε και χρήζει επισκευής και εκσυγχρονισμού, η ομαλή του λειτουργία πρέπει να ανασταλεί ή τουλάχιστον να περιοριστεί, ώστε να γίνουν αποτελεσματικότερα και ταχύτερα οι απαιτούμενες εργασίες για την αποκατάστασή του.

Όσο κι αν ηχεί ως «ομολογία ήττας» η έστω πρόσκαιρη διακοπή ενός συγκοινωνιακού και μεταφορικού μέσου καίριας σημασίας, όπως ο σιδηρόδρομος, στην πατρίδα μας, τούτο είναι ένα βήμα που η κυβέρνηση δεν πρέπει να αγνοήσει.

Το γεγονός ότι αυτή η πρόταση προέρχεται από ένα πρόσωπο το οποίο βρισκόταν στην κορυφή της ιεραρχικής πυραμίδας του ΟΣΕ και γνωρίζει τα πράγματα «εκ των έσω» έχει προφανή σημειολογική αλλά και ουσιαστική σημασία.

Άπτεται, δε, του βαθμού εμπιστοσύνης που εναποθέτει το επιβατικό κοινό στη λειτουργία των ελληνικών σιδηροδρόμων, τόσο υπό το φως του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών όσο και των πολυάριθμων άλλων περιστατικών παρ’ ολίγον ατυχημάτων που σημειώθηκαν έκτοτε. Τούτου δοθέντος, η κυβέρνηση οφείλει να μην αγνοήσει τη συγκεκριμένη πρόταση.

Όπως επίσης οφείλει να μην αγνοήσει τόσο το πρόσφατο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ όσο και συνολικά τις προτάσεις του κ. Γραμματίδη, εάν στόχος της είναι μία ολιστική ανάταξη του σιδηροδρομικού τομέα στη χώρα μας.

Η κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι ουδεμία τιμή περιποιεί στη χώρα. Ένα μέσο το οποίο κυριαρχεί στον λοιπό προηγμένο κόσμο, στη σύγχρονη εκδοχή του και προσφέρει ασφαλές και ταχύ συγκοινωνιακό και μεταφορικό έργο, στη χώρα μας υπολειτουργεί και περιβάλλεται από έναν πρωτοφανή για τα έως τώρα δεδομένα βαθμό απουσίας εμπιστοσύνης εκ μέρους του επιβατικού κοινού.

Η ανάκτηση αυτής της εμπιστοσύνης είναι προφανές ότι προϋποθέτει βήματα και πράξεις που ξεφεύγουν της συνήθους οδού. Απαιτεί δράσεις οι οποίες θα φέρουν την προσήκουσα βαρύτητα, υπό τις περιστάσεις, ώστε το επιβατικό κοινό να ανακτήσει αυτήν τη χαμένη εμπιστοσύνη.

Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.grFOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο Linkedin

Επί σειρά ετών η Ελλάδα έχασε το τρένο του εκσυγχρονισμού των ελληνικών σιδηροδρόμων. Σήμερα βαδίζει, κατά τρόπο υποχρεωτικό, τον «μονόδρομο» που περιγράφει ο κ. Γραμματίδης με τον οδικό χάρτη που παρουσίασε.

Εάν το κάνει κατά τρόπο ασφαλέστερο, διακόπτοντας εντελώς ή μειώνοντας τη συχνότητα των δρομολογίων, ώστε να υλοποιηθούν κατά τρόπο ομαλό και ταχύ οι όποιες αλλαγές ή έργα απαιτούνται, τόσο το καλύτερο.


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

v
Απόρρητο