Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ελλάδα 2.0 με... λύματα στους δρόμους

Εβαλαν, χθες, ένα φορτηγό της ΕΥΔΑΠ να παρκάρει επάνω στο καπάκι του αγωγού και γλίτωσε η παραλιακή την… πλημμύρα λυμάτων. Κατά τα λοιπά, κτίζεται και το αφήγημα του «παραλιακού μετώπου» υψηλών απαιτήσεων.

Ελλάδα 2.0 με... λύματα στους δρόμους

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Η υπόθεση δεν αφορά κάποιο κοσμοϊστορικό γεγονός. Κομμάτι της καθημερινότητας είναι και στεκόμαστε σε αυτήν καθώς τη θεωρούμε ως ενδεικτική τουλάχιστον ενός τμήματος εξ όσων αρνητικών συμβαίνουν στη χώρα μας, αλλά θα μπορούσαν να έχουν ευχερώς αποφευχθεί εάν όλοι έκαναν τη δουλειά τους σωστά.

Για ακόμη μία φορά, χθες, όπως και στις 26 Δεκεμβρίου 2024, η παραλιακή λεωφόρος στο ύψος του Αλίμου, Αττικής, κινδύνευσε να πλημμυρίσει με βοθρολύματα, δημιουργώντας μία τεράστια εστία μόλυνσης για χιλιάδες κατοίκους και περαστικούς, εντός αστικού ιστού.

Αιτία, όπως και την επομένη των Χριστουγέννων, στάθηκε η υπερφόρτωση του δικτύου αποχέτευσης, το οποίο στη διασταύρωση της οδού Κανάρη και της λεωφόρου Ποσειδώνος, εξαιτίας της χθεσινής βροχόπτωσης, «υπέκυψε» στην πίεση των ομβρίων υδάτων, στο σημείο όπου είναι τοποθετημένο το καπάκι κεντρικού αγωγού και άρχισε να διοχετεύει λύματα στο οδόστρωμα.

Η «λύση» που βρέθηκε ήταν «εκ των ενόντων», καθώς βαρύ όχημα της ΕΥΔAΠ πάρκαρε πάνω από το καπάκι του υπονόμου, φράσσοντάς το με τη ρόδα του κατ’ αυτόν τον τρόπο και διακόπτοντας έτσι το μεγαλύτερο τμήμα της διαρροής λυμάτων.

Για την ακρίβεια, όπως δήλωσε ο δήμαρχος Αλίμου Ανδρέας Κονδύλης, προς εκπροσώπους του Τύπου, «… το όχημα της ΕΥΔΑΠ έχει παρκάρει με τη ρόδα πάνω στο καπάκι του υπονόμου, για να μην πεταχτεί. Αυτό θα εκλείψει όταν κατασκευαστεί δεύτερος αγωγός, που μας έχουν πει από πέρυσι. Χαίρομαι που η κατάσταση σήμερα είναι υπό έλεγχο. Αν δεν υπήρχε κινητοποίηση από τους συναρμόδιους φορείς, θα είχαμε πάλι εικόνες πλημμύρας. Η μελέτη για το έργο ολοκληρώνεται σε 2-2,5 μήνες, μετά θα ακολουθήσει η κατασκευή και αν όλα πάνε καλά, στο τέλος της χρονιάς θα έχουμε τελειώσει με αυτό το μαρτύριο».

Τι άλλο να πει ο άνθρωπος; Περιέγραψε με τον πλέον σαφή και απλό τρόπο μία χρονίζουσα κατάσταση, η οποία αφορά στην αδυναμία του υπάρχοντος δικτύου να ανταποκριθεί στον φόρτο των λυμάτων, γεγονός που αποδίδεται στην ύπαρξη περίπου 7.000 παράνομων συνδέσεων εκ μέρους ιδιωτών με αυτό. Τόνισε δε ότι η κατασκευή ενός δεύτερου αγωγού δρομολογείται και περί το τέλος του έτους το μαρτύριό τους θα έχει τελειώσει…

Εάν αναρωτιέστε τι από όλα αυτά ήταν άγνωστο ένα εξάμηνο νωρίτερα και κατά συνέπεια γιατί δεν υπήρξε προληπτική αντιμετώπιση, αντί κατόπιν εορτής και μάλιστα με αρωγό ένα βαρύ όχημα της ΕΥΔAΠ, είναι μάλλον εύλογη η απορία σας.

Αυτοί οι 7.000 ιδιώτες που συνέδεσαν παράνομα τις αποχετεύσεις τους με το δίκτυο εντοπίστηκαν χθες; Άραγε πού θα έπρεπε και αυτοί να συνδέσουν τις αποχετεύσεις τους, αν όχι στο υφιστάμενο δίκτυο;

Αντίστοιχα, η ανεπάρκεια αυτού του δικτύου χθες διαπιστώθηκε και δεν ήταν γνωστή, τουλάχιστον από εξαμήνου ή ακόμη και έτους και πλέον; Έπρεπε να διακριβωθεί στις βροχοπτώσεις της χειμερινής περιόδου;

Τα ερωτήματα αυτά ίσως να ηχούν κοινότοπα για μία χώρα όπως η δική μας, υπό το φως σειράς άλλων προβλημάτων αντίστοιχου χαρακτήρα που υφίστανται ανά την επικράτεια. Αφορούν, όμως, το πολυδιαφημισμένο παραλιακό μέτωπο της Αττικής, όπου οι τιμές των ακινήτων είναι αν όχι οι υψηλότερες, τουλάχιστον από τις πλέον υψηλές, πανελλαδικά και όπου κτίζεται ένα αφήγημα υψηλών περιβαλλοντικών, στεγαστικών και περιηγητικών απαιτήσεων.

Όπως αντίστοιχα, αφορά και μία χώρα η οποία λαμβάνει και διαχειρίζεται έναν πακτωλό κοινοτικών πόρων με στόχο την ανάκαμψή της, από το περιβόητο RRF και δεν «δικαιούται» να επικαλεστεί ένδεια πόρων, για την αντιμετώπιση ενός δυνητικά σοβαρού ζητήματος δημόσιας υγείας.

Εάν κάνει κανείς ένα βήμα πίσω από όλα αυτά στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής, ωστόσο, κινδυνεύει να βρεθεί στα… λύματα. Κι ας πνιγόμαστε στο… χρήμα.

Όμως, όπως έλεγε και μία ψυχή: «Αυτή είναι η Ελλάδα».


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v