Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τουρισμός: Εισπρακτικά μέτρα ατάκτως ερριμμένα

Να έδιναν τουλάχιστον τα χρήματα για να βελτιώσουν τις υποδομές των νησιών, θα είχε μία λογική όλο αυτό. Όμως αποδεικνύεται πέραν πάσης αμφιβολίας ότι ο μόνος τους στόχος είναι το «εύκολο χρήμα». Εξάλλου, οι επιβάτες της κρουαζιέρας… δεν ψηφίζουν!

Τουρισμός: Εισπρακτικά μέτρα ατάκτως ερριμμένα

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Ποια ακριβώς ήταν η λογική πίσω από τα μέτρα που ανακοινώθηκαν χθες για την κυριότερη «βιομηχανία» της χώρας, τον τουρισμό; Ο «μήνας που θρέφει τους 11» ή η «κότα με τα χρυσά αυγά»; Διότι οποιαδήποτε άλλη εξήγηση για τα αμιγώς εισπρακτικού χαρακτήρα μέτρα που ανακοινώθηκαν χθες δεν αντέχει σε ιδιαίτερη κριτική.

Θέλετε να αρχίσουμε από την επιβολή «τέλους κρουαζιέρας»; Θα λειτουργήσει ως αντικίνητρο για τη μείωση των φαινομένων υπερτουρισμού ή τουριστικού κορεσμού για τη Μύκονο και τη Σαντορίνη η επιβολή ενός τέλους 20 ευρώ σε ανθρώπους που μπορεί να έχουν ταξιδέψει έως και τη μισή υφήλιο για να έρθουν στη χώρα μας, δαπανώντας έως και χιλιάδες ευρώ;

Θα γυρίσουν να πουν στα ανοικτά της Σαντορίνης, ότι «όχι, δεν θα δω το ηλιοβασίλεμα από αυτό το ονειρεμένο νησί, γιατί πρέπει να πληρώσω είκοσι ευρώ»; Μάλλον όχι, όπως αντίστοιχη στάση θα έχει και το σύνολο του επιβατικού κοινού της κρουαζιέρας που επισκέπτεται άλλα νησιά και υποχρεούται να καταβάλει τέλος 5 ευρώ. Αλήθεια και αυτά τα νησιά υποφέρουν από υπερτουρισμό ή απλά τόσα κρίναμε ότι θα μπορούσαμε να χαρατσώσουμε τους απανταχού ταξιδιώτες της κρουαζιέρας;

Ακόμη και η επιχειρηματολογία που θα «δικαίωνε» την επιβολή ενός τέλους αυτού του είδους κατέρρευσε χθες, κατά την ανακοίνωση αυτών των μέτρων από τη φιλτάτη υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, καθώς το σχετικό πρόσοδο δεν θα αξιοποιηθεί για τη βελτίωση των υποδομών των εμπλεκόμενων νησιών αλλά και για άλλους σκοπούς.

Σύμφωνα με τη σχετική ρύθμιση, τα έσοδα θα δίνονται κατά το ένα τρίτο στους δήμους, κατά ένα τρίτο στο υπουργείο Ναυτιλίας και κατά ένα τρίτο στο υπουργείο Τουρισμού. Με άλλα λόγια, τζάμπα φράγκα, ελάτε να εξυπηρετήσουμε καταστάσεις, κι ας υποφέρουν τα νησιά από τη λειψυδρία, τη διαχείριση απορριμμάτων, την κατάσταση του οδικού δικτύου και τόσα άλλα.

Όσο δε για αυτό το «τέλος ανθεκτικότητας στην κλιματική κρίση» στα ξενοδοχεία, τα ενοικιαζόμενα δωμάτια και τα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης, αυτό κι αν είναι εισπρακτικού χαρακτήρα! Θα λυθεί το στεγαστικό πρόβλημα της Αθήνας με την επιβολή αυτών των τελών ή θα μπορέσουμε να υψώσουμε ως χώρα ασπίδα στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής;

Αν και σύμφωνα με τις χθεσινές ανακοινώσεις, τα σχετικά έσοδα θα καλύψουν δαπάνες πρόληψης και αποκατάστασης φυσικών καταστροφών και δαπάνες βελτίωσης υποδομών για τη στήριξη του τουριστικού προϊόντος της χώρας, τούτο μέλλει να αποδειχθεί στην πράξη.

Κοντολογίς, η φιλτάτη υπουργός τα είπε όλα χθες κλείνοντας τις επισημάνσεις της. «Ο ελληνικός τουρισμός είναι ο βασικός αιμοδότης της ελληνικής οικονομίας». Θα είχαμε να προσθέσουμε, και του προϋπολογισμού. Ακόμη και αυτός ο τουρισμός που προσφέρουμε, των ελλιπών υποδομών και του ακριβού αντιτίμου, είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί περαιτέρω με την επιβολή εισπρακτικών μέτρων όπως τα παραπάνω.

Ας μην απορούμε, όμως, εάν έρθει η στιγμή που θα βιώσουμε ό,τι βιώνουν ήδη Μύκονος και Σαντορίνη, «εισπράττοντας» μειωμένες τουριστικές ροές εξαιτίας του υπερτιμημένου τουριστικού προϊόντος που προσέφεραν τα προηγούμενα χρόνια και φυσικά συνεχίζουν να προσφέρουν αυτά τα νησιά.

Εισπρακτικά μέτρα όπως αυτά που ανακοινώθηκαν χθες επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο το ήδη πολύπαθο ελληνικό τουριστικό προϊόν και οδηγούν το μόνο «προϊόν» που εμπορεύεται ακόμη ανταγωνιστικά η χώρα μας σε διεθνές επίπεδο, σε επικίνδυνα μονοπάτια.


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v