Κυβέρνηση της ύστατης ώρας

Η επίδειξη μέριμνας για τον εργαζόμενο, τον επιβάτη ή τον καταναλωτή και η προστασία του με τα κατάλληλα μέτρα είναι πάντα θεάρεστη πράξη. Αρκεί να γίνεται στον κατάλληλο χρόνο. Διαφορετικά κινδυνεύει να παρερμηνευτεί...

Κυβέρνηση της ύστατης ώρας

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

«Φρέσκια» είναι η κυβέρνηση, καθώς μόλις το προηγούμενο Σάββατο έλαβε την εμπιστοσύνη της Βουλής, κινδυνεύει όμως, ήδη, να κατηγορηθεί για έλλειψη διορατικότητας ή εντέλει σχεδιασμού. Διότι, πώς αλλιώς να εξηγήσει κανείς ότι με το «καλημέρα» βρέθηκε αιφνιδιασμένη από καταστάσεις που είτε προϋπήρχαν είτε θα μπορούσαν, ευχερώς, να έχουν προβλεφθεί.

Ο λόγος αφενός για την υπόθεση των μέτρων αντιμετώπισης του επικείμενου καύσωνα, αφετέρου για εκείνη των ναύλων στην ακτοπλοΐα, για τους οποίους -φαίνεται ότι- καταβάλλεται προσπάθεια μείωσής τους την ύστατη ώρα και ενώ ήδη η τουριστική περίοδος βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Σε ό,τι αφορά στην υπόθεση του καύσωνα, η σύγκληση έκτακτης σύσκεψης χθες στο υπουργείο Εργασίας, υπό την προεδρία του φιλτάτου Α. Γεωργιάδη, μόλις 48 ώρες πριν τη θερμοκρασιακή κορύφωση που αναμένεται από αύριο Τετάρτη, μαρτυρά, αν μη τι άλλο, ελλιπή σχεδιασμό και προετοιμασία.

Εάν το αρμόδιο υπουργείο για ζητήματα εργασίας δεν είναι εκ των προτέρων προετοιμασμένο να αντιμετωπίσει ζητήματα που άπτονται της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που εκτελούν εργασίες στο ύπαιθρο, τότε γιατί θα έπρεπε να είναι οι επιχειρήσεις αυτής της χώρας; Πότε θα έπρεπε, δηλαδή, να αρχίσουν να σχεδιάζουν μέτρα οι «αρμόδιοι», για κάτι που οι μετεωρολόγοι προειδοποιούν εδώ και τόσο καιρό; Στο ξέσπασμα του καύσωνα ή μετά από αυτό;

Αποτελεί δε δείγμα τραγέλαφου ότι την ίδια ώρα που η αξιωματική αντιπολίτευση έσπευδε να εκμεταλλευτεί πολιτικά τη συγκυρία, στηλιτεύοντας αυτή την απουσία μέτρων εκ μέρους της κυβέρνησης, η τελευταία την επιβεβαίωνε συγκαλώντας εκτάκτως χθες το μεσημέρι την παραπάνω σύσκεψη στο υπουργείο Εργασίας. Πότε άραγε θα μπορέσουν οι επιχειρήσεις αυτής της χώρας να προσαρμοστούν στα μέτρα που ανακοινώθηκαν και τα οποία προβλέπουν, μεταξύ άλλων, και τροποποιήσεις των ωραρίων λειτουργίας τους;

Αντίστοιχα, στην υπόθεση των ακτοπλοϊκών ναύλων, χθες αντελήφθη η κυβέρνηση το ύψος τους; Στις 10 Ιουλίου και ενώ αυτό παραμένει αμετάβλητο από πέρυσι; Σύμφωνοι, οι πετρελαϊκές τιμές έχουν σημειώσει σημαντική υποχώρηση έκτοτε, όμως την ίδια ώρα έχουν πάρει την ανιούσα άλλα κόστη στην ακτοπλοΐα, όπως τα επιτόκια, οι μισθοί, τα ασφάλιστρα και σειρά άλλων, τα οποία απαρτίζουν συνολικά το λειτουργικό κόστος αυτών των επιχειρήσεων.

Εντέλει, από την προαναγγελθείσα σημερινή σύσκεψη μεταξύ εκπροσώπων της κυβέρνησης και των ακτοπλόων, τι ακριβώς προσδοκά η κυβέρνηση; Τι εμποδίζει την ακτοπλοϊκή κοινότητα να πει, «δεν μπορούμε» να μειώσουμε τους ναύλους! Έχουμε δανειστεί για να κάνουμε τα δρομολόγια που θέλατε επί πανδημίας, τα οποία εξακολουθούν να είναι απλήρωτα και σήμερα τα επιτόκια είναι στα ύψη. Άρα, τι ζητάτε;

Εντέλει, αυτή η συζήτηση δεν μπορούσε να είχε γίνει πριν την έναρξη της τουριστικής σεζόν και τις εκλογές του Μαΐου; Τι ακριβώς εμπόδιζε την κυβέρνηση να είχε θέσει το θέμα προς τους ακτοοπλόους νωρίτερα, αφού ήδη υπήρχε αποκλιμάκωση των τιμών των καυσίμων;

Ουδεμία αμφιβολία υπάρχει, φίλτατοι, ότι η επίδειξη ενδιαφέροντος και μέριμνας για τον εργαζόμενο, τον επιβάτη ή τον καταναλωτή είναι απολύτως θεάρεστη πράξη. Οφείλει όμως να γίνεται κατά τον προσήκοντα χρόνο και με τον δέοντα τρόπο, ώστε να είναι αποτελεσματική και να μην μπορεί να χαρακτηριστεί ως προσχηματική.

Διότι πλέον η διαφορά μεταξύ των δύο είναι δυσδιάκριτη.


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v