Τα μέτρα, ο σιδηρόδρομος και οι κλοπές

Απολύτως «θεάρεστα» τα μέτρα αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υποδομών που εμφανίζεται να προωθεί η κυβέρνηση, θα είναι όμως τζάμπα κόπος, εάν αγνοηθεί μία παράμετρος. Μικρή αλλά απολύτως ουσιαστική.

Τα μέτρα, ο σιδηρόδρομος και οι κλοπές

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Η αποφασιστικότητα με την οποία η πολιτεία εμφανίζεται να προωθεί την αποκατάσταση της ασφαλούς λειτουργίας των σιδηροδρόμων, στον απόηχο του τραγικού, πολύνεκρου, δυστυχήματος των Τεμπών, δεν μπορεί παρά να είναι «θεάρεστη». Θα είναι τζάμπα κόπος, όμως, εάν δεν υπάρξει μέριμνα για μία μικρή πλην απολύτως ουσιαστική παράμετρο, η οποία κατά το παρελθόν φαίνεται ότι αγνοήθηκε επιδεικτικά.

Εάν δεν ληφθούν μέτρα και δη αποτελεσματικά στην κατεύθυνση της μείωσης των κλοπών και των βανδαλισμών στο σιδηροδρομικό δίκτυο, τα εκατομμύρια ευρώ που η κυβέρνηση προσανατολίζεται να επενδύσει εκ νέου -ελέω και κοινοτικών κονδυλίων τα οποία ήδη αναζητά- στο σιδηροδρομικό δίκτυο, θα είναι, σε μεγάλο ποσοστό, πεταμένα ή, για την ακρίβεια, χαρισμένα λεφτά στους κάθε είδους κλέφτες ή βανδάλους.

Το κράτος εν κράτει όσων διαβιούν προσποριζόμενοι κλοπιμαία από το σιδηροδρομικό δίκτυο πρέπει να χτυπηθεί στη ρίζα του. Σε αυτό το πλαίσιο είναι ίσως απολύτως χρήσιμη η «αναβάθμιση» σε κακούργημα των ποινών για αδικήματα κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού, την οποία προανήγγειλε χθες  ο υπουργός Επικρατείας Γ. Γεραπετρίτης, όμως απαιτείται και η λήψη μέτρων ουσιαστικής φύλαξης του δικτύου. Περιφράξεις, ενδεχομένως αντίστοιχες εκείνων που ήδη υφίστανται στον προαστιακό σιδηρόδρομο και εποπτικά μέτρα τα οποία θα καθιστούν ιδιαίτερα δυσχερείς τις κλοπές αλλά και θα αποτρέπουν τους επίδοξους καταστροφείς.

Πρόκειται για μέτρα, εντέλει, που δεν θα προφυλάσσουν μόνο την επένδυση του φορολογούμενου πολίτη από τους κλέφτες και τους βανδάλους αλλά και τον κάθε ένα που θα επιχειρήσει να διασχίσει το δίκτυο κατά το δοκούν, θέτοντας τη ζωή του σε κίνδυνο.

Οι πλημμέλειες, τα λάθη και οι παραλείψεις που επεσήμανε χθες ενώπιον κοινοβουλευτικής επιτροπής ο κ. Γεραπετρίτης  ως τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη είναι βέβαιον ότι συμπεριλάμβαναν και τις κλοπές καλωδίων και άλλων υλικών από το δίκτυο τηλεματικής που είχε ήδη εγκατασταθεί, σε μεγάλο βαθμό, στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.

Υπ’ αυτό το φως, εάν όντως το πρώτο μέρος της αναβάθμισης του σιδηροδρομικού δικτύου, που αφορά στο βόρειο τμήμα του, έχει ολοκληρωθεί έως τον Ιούνιο και το νότιο μέρος έως το τέλος Σεπτεμβρίου, ώστε τον Οκτώβριο να υπάρχει «σοβαρότατη αναβάθμιση στα ηλεκτρονικά μέσα», όπως είπε ο κ. Γεραπετρίτης, η πολιτεία πρέπει να σπεύσει και προς την κατεύθυνση της διαφύλαξης αυτής της επένδυσης.

Ποιο το νόημα υλοποίησής της, άραγε, εάν δεν ληφθούν και μέτρα προστασίας της;

Η οργή που σώρευσε η ελληνική κοινωνία σε σχέση με την τραγωδία των Τεμπών έχει τα αίτιά της και στην κατασπατάληση των πόρων του κάθε φορολογούμενου πολίτη, κατά το παρελθόν. Ακριβά έργα για την υποτιθέμενη βελτίωση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού δικτύου, τα οποία έγιναν βορά κακοποιών στοιχείων. Πρόκειται για ένα φαινόμενο που πρέπει να χτυπηθεί καίρια, εάν όντως η ελληνική πολιτεία ενδιαφέρεται για έργα ουσιαστικής αναβάθμισης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών και όχι απλώς για έργα «βιτρίνας», τα οποία σύντομα θα καταστούν και αυτά παρελθόν.

Τρόποι ευφυούς φύλαξης και εποπτείας του σιδηροδρομικού δικτύου είναι βέβαιο ότι υπάρχουν και η κυβέρνηση οφείλει να τους αναζητήσει. Σε αντίστοιχες περιστάσεις στη μεθόριο εμφανίζεται να τα κατάφερε μια χαρά. Γιατί όχι και στις συγκεκριμένες, οι οποίες εντέλει αφορούν στην ασφάλεια του επιβατικού κοινού και την ομαλή λειτουργία των σιδηροδρόμων;


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v