Σωστή κίνηση, λάθος συνταγή

Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας, όντως, χρειάζεται η πατρίδα μας. Ας είναι, όμως, ένα συμβούλιο πραγματικά εθνικό και όχι απλώς μία «υπηρεσία» στη διάθεση του εκάστοτε πρωθυπουργού…

Σωστή κίνηση, λάθος συνταγή

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Όσο επιβεβλημένη είναι η θέσπιση ενός Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας στη χώρα μας, τόσο περιττή καθίσταται η συγκρότησή του, εάν αυτό δεν φέρει υπερκομματική σφραγίδα.

Τα εθνικά θέματα οφείλουν να αντιμετωπίζονται κατά εθνικό τρόπο και το σχέδιο νόμου μέσω του οποίου θεσπίζεται το Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας (ΣΕΑ) και επανασυγκροτείται το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού, που έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το Υπουργείο Εξωτερικών, δεν ικανοποιεί αυτή τη συνθήκη.

Αντίθετα, αθροίζει σε έναν ενιαίο φορέα θέσεις που ήδη υφίστανται στους τομείς της άμυνας και της διπλωματίας, ενώ δημιουργεί μία θέση Συμβούλου Ασφαλείας, που τίθεται στην υπηρεσία του εκάστοτε πρωθυπουργού.

Εναποθέτει, δε, στο υπό σύσταση ΣΕΑ καθήκοντα ενημέρωσης των κομμάτων της αντιπολίτευσης, ενώ ήδη υφίστανται άλλοι φορείς που εξυπηρετούν αυτόν τον ρόλο, όπως το Εθνικό Συμβούλιο Εξωτερικής Πολιτικής και η αρμόδια διαρκής κοινοβουλευτική επιτροπή.

Η συγκρότηση ενός Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας αποτελεί χρονίζον ζητούμενο για τη χώρα μας.

Όχι μόνον διότι έτσι θα συγκεντρώνονταν σε έναν φορέα μονίμου χαρακτήρα οι κρισιμότεροι εκπρόσωποι της άμυνας και της εξωτερικής πολιτικής της χώρας αλλά και επειδή στις τάξεις του θα φιλοξενούνταν πρώην πρωθυπουργοί και οι εκάστοτε αρχηγοί των κοινοβουλευτικών κομμάτων.

Κατά αυτόν τον τρόπο θα διασφαλιζόταν, πρώτον, η ταχεία διάχυση έγκυρης πληροφόρησης και η δυνατότητα λήψης αποφάσεων κατά τρόπο συναινετικό και προσήκοντα στα εθνικά συμφέροντα και, δεύτερον, η συνέχεια της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής.

Δίχως την παρουσία πρώην πρωθυπουργών ή των πολιτικών αρχηγών, οι δυνατότητες αυτές απουσιάζουν ή εντέλει δυσχεραίνονται, γεγονός που μπορεί να έχει καταλυτική σημασία σε ώρες κρίσης.

Απεμπολεί έτσι η χώρα μας, κατά τρόπο εντελώς αχρείαστο, την όποια δυνητική συνεισφορά θα μπορούσαν να έχουν στην αντιμετώπιση μίας ενδεχόμενης κρίσης, άνθρωποι οι οποίοι κράτησαν κατά το παρελθόν τα ηνία της και βρέθηκαν προ αντίστοιχων καταστάσεων.

Απεμπολεί, επίσης, τη δυνατότητα εξασφάλισης όρων ενότητας και άρα εθνικής ομοψυχίας, από τα πρώτα βήματα μίας κατάστασης που ενδεχομένως αποδειχθεί έκρυθμη στη συνέχεια.

Αντίθετα, η πρόταση νόμου που έχει παρουσιάσει ήδη από τον Δεκέμβριο του 2016 το Ποτάμι και η οποία είχε γίνει ευμενώς δεκτή από τον πολιτικό κόσμο της χώρας και είχε αποτελέσει και αντικείμενο συνάντησης μεταξύ του πρωθυπουργού Α. Τσίπρα και του προέδρου του Ποταμιού Στ. Θεοδωράκη, ικανοποιεί αυτές τις προϋποθέσεις.

Στο πλαίσιο της παρούσας περιόδου διαβούλευσης του σχεδίου νόμου υπό τον τίτλο «Εκσυγχρονισμός της Εξωτερικής Πολιτικής: Οργανισμός Υπουργείου Εξωτερικών, Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας, Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού και άλλες διατάξεις», η κυβέρνηση οφείλει να προσμετρήσει τις προτάσεις της αντιπολίτευσης και να προχωρήσει στις δέουσες τροποποιήσεις του σχεδίου νόμου.

Όπως πολύ σωστά είχε πει μία ψυχή, κατά το παρελθόν, «στα εθνικά θέματα και στην Άμυνα δεν μπορεί ένα πρόσωπο, ένα κόμμα, να εκφράζει την πατρίδα. Χρειάζεται μεγαλύτερη εμπλοκή, μεγαλύτερη ευθύνη» και υπό αυτό το πρίσμα το υπό δημιουργία ΣΕΑ θα όφειλε να τυγχάνει ευρύτερης πολιτικής νομιμοποίησης εκείνης της εκάστοτε νόμιμης κυβέρνησης της χώρας.

Ούτως ή άλλως, την όποια εθνική μάχη δεν θα τη δώσει μόνον η εκάστοτε κυβέρνηση αλλά σύσσωμη η πατρίδα.

Η άμυνα και η διπλωματία θα όφειλαν να μην αποτελούν πεδίο κομματικής αντιπαράθεσης και εάν τούτο δεν γίνει κατανοητό, θα βρισκόμαστε διαρκώς προ νέων δεινών.


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v