Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!
Πλέον, η υπόθεση βρίσκεται στα χέρια των αρμόδιων διωκτικών αρχών, οι οποίες κατόπιν εισαγγελικής παρέμβασης καλούνται να αποφανθούν σε ποιους ώμους θα επιμεριστεί η ευθύνη του δράματος που βιώνει, εδώ και περίπου μία εβδομάδα, η Θεσσαλονίκη.
Για όλο αυτό το δράμα όμως και για τη χαμένη αξιοπρέπεια των χιλιάδων ανθρώπων που δεν μπορούσαν να καλύψουν στοιχειώδεις υγειονομικές ανάγκες των νοικοκυριών τους, για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στα νοσοκομεία, για τα κλειστά σχολεία, για τη ζημία που υπέστησαν οι κάθε λογής επιχειρήσεις και ιδίως εκείνες του κλάδου εστίασης, μέχρι τώρα δεν έχει ακουστεί ούτε μία συγγνώμη από επίσημα χείλη.
Ούτε ένα, «μας συγχωρείτε για τα προβλήματα που σας προξενήσαμε».
Ούτε λόγος, φυσικά, για την ανάληψη ευθύνης και την υποβολή παραιτήσεων για λόγους ευθιξίας…
Όμως, εκεί είναι η ουσία της υπόθεσης.
Λάθη και παραλείψεις πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν.
Πρέπει όμως να υπάρχει και συναίσθηση των συνεπειών που έχουν αυτές οι πράξεις και ακόμη κυριότερα, ανάληψη ευθύνης.
Τα έχουμε ξεχάσει αυτά τα πράγματα στον τόπο μας; Στη χώρα που περηφανεύεται ότι διαθέτει τη λέξη «φιλότιμο», η οποία είναι η μόνη που δεν μεταφράζεται σε άλλες γλώσσες;
Τι άλλο μας έχει μείνει, επιτέλους;
Επί σχεδόν μία εβδομάδα και για την ακρίβεια από τις 27 Μαρτίου που άρχισαν να εμφανίζονται τα προβλήματα υδροδότησης σε σειρά περιοχών της Θεσσαλονίκης, ποιος έκανε έστω και το παραμικρό ώστε να ανακουφίσει τα χιλιάδες νοικοκυριά, επιχειρήσεις, νοσοκομεία, σχολεία ή οποιονδήποτε έμεινε δίχως αυτό το στοιχειώδες αγαθό;
Μοίρασε κανείς εμφιαλωμένα νερά στη Θεσσαλονίκη, όταν οι καταγγελίες έπεφταν βροχή για κρούσματα αισχροκέρδειας, με την τιμή των εμφιαλωμένων να εκτοξεύεται από το 1,5 ευρώ στα 4,5 ευρώ;
Σκέφτηκε κανείς να κάνει διανομές ύδατος μέσω βυτιοφόρων για την -έστω πρόσκαιρη- απάλυνση των προβλημάτων των πληγέντων;
Ενδιαφέρθηκε κανείς να κάνει μία ουσιαστική διαχείριση της ανθρώπινης πλευράς του προβλήματος, διότι συσκέψεις υπήρξαν… αυτό είναι βέβαιον.
Πέραν όσων ανήρτησε η αντιπρόεδρος της ΕΥAΘ κα Στέλλα Βαλάνη στην προσωπική της σελίδα σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ζητώντας συγγνώμη από τους συμπολίτες της αλλά συνάμα αποποιούμενη των όποιων ευθυνών, θα υπάρξει μία επίσημη συγγνώμη από την εταιρεία αλλά και διαχείριση της «επόμενης ημέρας»;
Θα αποζημιωθούν όσοι επλήγησαν ή τώρα που το πρόβλημα δείχνει να φθάνει στο τέλος του, θα λάβουν τον λογαριασμό ύδρευσης με κανονικές χρεώσεις παγίων για τις ημέρες που έμειναν χωρίς νερό, με χαμένα μεροκάματα, διαφυγόντα κέρδη και με υπολείμματα αξιοπρέπειας;
Ίσως θα πρέπει να απομακρυνθούμε από το στενό πλαίσιο της Επικράτειάς μας, για να εντοπίσουμε αυτά για τα οποία κάποτε περηφανευόμασταν στον τόπο μας.
Για έννοιες όπως είναι η ευθιξία και το φιλότιμο, που ξέραμε παλιότερα ή ακόμη ακόμη και η ορθή εταιρική διακυβέρνηση, που είναι της «μόδας» στις ημέρες μας, η αναζήτηση πρέπει να γίνει είτε εκτός Ελλάδας, είτε σε ανθρώπους που έχουν περάσει ένα μεγάλο κομμάτι της ζωής τους στο εξωτερικό, όπως ο κ. Δ. Παπαδημητρίου, ο οποίος παραιτήθηκε για λόγους ευθιξίας από τη θέση του υπουργού Οικονομίας, στον απόηχο του θορύβου που είχε υπάρξει σχετικά με τη σύζυγό του και επίσης παραιτηθείσα υφυπουργό Εργασίας, Ράνια Αντωνοπούλου.
Όμως τα παραδείγματα αυτά είναι ελάχιστα και ακόμη πιο σπάνια η έμπρακτη έκφρασή τους...
ΥΓ. Μετά από σχεδόν μία εβδομάδα ταλαιπωριών για τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης, αργά χθες βράδυ, συγγνώμη εκ μέρους της διοίκησης της ΕΥΑΘ και του ίδιου προσωπικά εξέφρασε με ανακοίνωσή του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Γιάννης Κρεστενίτης, ενώ αργότερα σήμερα θα προβεί σε ενημέρωση για τη σειρά των ενεργειών της εταιρείας και για το τι πρέπει να γίνει για την αντιμετώπιση της έλλειψης νερού από την πόλη…
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.