Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι συντεχνίες στα χαρακώματα

Είναι παιδιά ενός “ανώτερου Θεού” οι γιατροί και οι δικηγόροι και αρνούνται να χρησιμοποιήσουν POS; Ποιο είναι το μήνυμα που στέλνουν στην κοινωνία με αυτή την άρνησή τους;

Οι συντεχνίες στα χαρακώματα
Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Επαγγελματικοί κλάδοι όπως ο ιατρικός, ο δικηγορικός και άλλοι, η φήμη των οποίων έχει τόσο σπιλωθεί από τη σύνδεσή τους με αδικήματα φοροδιαφυγής, όφειλαν να υποδεχθούν, αν όχι με ανοικτές αγκάλες, τουλάχιστον ως «κολυμβήθρα του Σιλωάμ» την υποχρεωτική χρήση των μηχανημάτων POS.

Εν μέσω κεφαλαιακών περιορισμών, δε, η χρήση αυτών των μηχανημάτων θα μπορούσε να εκληφθεί και ως «παροχή» προς τους ασθενείς, εντολείς ή πελάτες τους.

Αντ’ αυτού, η λυσσαλέα αντίσταση που προβάλλουν σχετικά με τη χρήση των POS, αν μη τι άλλο, εδραιώνει την πεποίθηση ότι επιθυμούν να παραμείνουν σε φορολογικό «απυρόβλητο», μακριά από τους ελέγχους στους οποίους θα υποβάλλεται σωρεία άλλων επαγγελματιών, στο πλαίσιο των προσπαθειών πάταξης της φοροδιαφυγής.

Μετά τις ενστάσεις που προέβαλε ο ιατρικός κλάδος, η «σκυτάλη» των αντιδράσεων βρίσκεται ήδη στον δικηγορικό, ο οποίος, διαμέσου ανακοίνωσης της  Συντονιστικής Επιτροπής των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδος, καθιστά σαφή την αντίθεσή του στην υποχρεωτική χρήση POS, αλλά ζητά και «κίνητρα» για την υιοθέτησή της.

Αν και υποστηρίζει ότι η Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργείων Οικονομικών και Οικονομίας και Ανάπτυξης, με την οποία καθορίζονται οι κατηγορίες επαγγελματιών και επιχειρήσεων που υποχρεούνται να εγκαταστήσουν POS δεν έχει καν δημοσιευτεί σε ΦΕΚ και είναι άρα νομικά ανυπόστατη, παραθέτει και μία σειρά από αιτιάσεις, βάσει των οποίων ο κλάδος τους οφείλει να τεθεί υπεράνω της χρήσης αυτών των μηχανημάτων.

Χαρακτηριστικότερες αυτών των ενστάσεων είναι ότι, πρώτον, το πεδίο εφαρμογής του νόμου περιορίζεται στις συναλλαγές με καταναλωτές και ως εκ τούτου εξαιρούνται από αυτόν «οι συναλλαγές οι οποίες εμπίπτουν στην εμπορική, επιχειρηματική ή επαγγελματική δραστηριότητα του λήπτη της (σ.σ. νομικής) υπηρεσίας», κάτι που σε διασταλτική ερμηνεία θα μπορούσε να ισχύσει και για πολλούς άλλους κλάδους, οδηγώντας σε «ναυάγιο» την όλη υπόθεση της πάταξης της φοροδιαφυγής μέσω των POS…

Δεύτερον, ότι «ο δικηγόρος έχει σχέση εντολής με τον εντολέα του. Ο λήπτης, δηλαδή, των νομικών υπηρεσιών  δεν είναι καταναλωτής και αντιστοίχως ο δικηγόρος κατά την παροχή των υπηρεσιών δεν είναι "προμηθευτής’’», ενώ δεν παραλείπουν να σημειώσουν τις ενστάσεις τους και σε ό,τι αφορά στην υποχρέωσή τους να συνάψουν σύμβαση με αδειοδοτημένο πάροχο υπηρεσιών πληρωμών, αλλά και το γεγονός πως τούτο θα σημάνει την αναγκαστική μετακύλιση του σχετικού κόστους στους εντολείς τους…

Κορωνίδα, δε, αυτής της επιχειρηματολογίας κατά της χρήσης POS είναι ότι τα εμπλεκόμενα κόστη, αθροιζόμενα με όλες τις λοιπές χρηματικές επιβαρύνσεις,  θα οδηγήσουν σε «δυσχέρανση της πρόσβασης στη δικαιοσύνη  για τους πολίτες».

Ανεξαρτήτως του βάσιμου ή μη των αιτιάσεων του ευγενούς κλάδου των δικηγόρων, που αναμφίβολα θα κριθεί στις αίθουσες των αρμόδιων δικαστηρίων, ουδεμία αμφιβολία υπάρχει ότι ο μέσος και βαριά φορολογημένος πολίτης αυτής της χώρας τις εκλαμβάνει ως «προφάσεις εν αμαρτίαις».

Ακόμη κι αν ευσταθούν ορισμένες εξ αυτών των αιτιάσεων και το νομοθέτημα που προώθησε η κυβέρνηση «πάσχει» από νομικής άποψης -πιθανώς ως απόρροια της χαμηλής ποιότητας του νομοθετείν στην πατρίδα μας-, πρώτοι οι ίδιοι οι δικηγόροι θα όφειλαν να εισέλθουν σε διάλογο με την Πολιτεία για τη βελτίωσή του, αντί να υποστηρίζουν διά στόματος εκπροσώπων τους ότι οφείλουν να εξαιρεθούν του μέτρου διότι… «δεν πωλούν καρπούζια».

Εκτός κι αν είναι «παιδιά ενός ανώτερου Θεού» οι δικηγόροι, ως εκ της φύσεως του επαγγέλματός τους, θα όφειλαν να πρωτοστατούν στη διαρκή μάχη για την επικράτηση όρων ισονομίας στην πατρίδα μας.

Το πελατειακό κράτος και η λογική των «συντεχνιών», που τόσο ταλάνισαν τον τόπο μας, οφείλουν να τερματιστούν και με την αρωγή τους.

Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v