Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!
Σε μια χώρα στην οποία η φοροδιαφυγή έχει αναχθεί σε… εθνικό σπορ και έως πρόσφατα δίνονταν συντάξεις σε νεκρούς και επιδόματα υγείας σε απολύτως υγιείς ανθρώπους, η επιβολή προστίμων για τροχαίες παραβάσεις βάσει εισοδηματικών κριτηρίων ισοδυναμεί με επιβράβευση των φοροφυγάδων.
Ακόμη, όμως, κι αν υποθέσουμε -έστω προς στιγμήν και χάριν συζητήσεως- ότι άπαντες σε αυτή τη χώρα είναι απολύτως ειλικρινείς και ότι οι φορολογικές τους δηλώσεις αντικατοπτρίζουν με ακρίβεια τις ετήσιες απολαβές τους, στην περίπτωση των ανέργων ή όσων -εντέλει- δηλώνουν μηδενικά εισοδήματα, τι θα ισχύει;
Θα έχουν το «ελεύθερο» να διαπράττουν παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και να προκαλούν δυστυχήματα κατά βούληση, ή θα αρκεί η επιβολή χαμηλών προστίμων, της τάξης των 10, 20 ή ακόμη και 50 ευρώ, για τη συνέτισή τους;
Σε κάθε περίπτωση, ένα μέτρο (σωστό ή λάθος) για να εφαρμοστεί πρέπει να πατά σε πραγματικά δεδομένα. Είναι ανάγκη να θυμίσουμε ότι η συντριπτική πλειονότητα των ελεύθερων επαγγελματιών δηλώνει εισοδήματα στα όρια του βασικού μισθού;
Ακόμη κι αν υποθέσουμε ότι η πρόταση που δηλώνει πως εξετάζει ο υφυπουργός Μεταφορών Ν. Μαυραγάνης, για την «αναλογικοποίηση» των προστίμων σε σχέση με το εισόδημα, βρίσκεται εντός των ορίων που θέτει το Σύνταγμα και πως δεν συνιστά χαρακτηριστικό παράδειγμα διακριτικής μεταχείρισης των παραβατών, είναι τόσο τρωτή και διαβλητή στην πράξη και στη βάση όσων -γνωρίζουμε ότι- ισχύουν στην πατρίδα μας, που δεν θα έπρεπε καν να έχει τεθεί στο τραπέζι του δημόσιου διαλόγου.
Εν πάση περιπτώσει, όφειλε να μην έχει διατυπωθεί στον απόηχο ενός τόσο τραγικού δυστυχήματος, όπως αυτού που συνέβη πρόσφατα στην Εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας και στοίχισε τη ζωή τεσσάρων ανθρώπων.
Το μόνο που εξασφαλίζει η κυβέρνηση με τη διατύπωση προτάσεων όπως αυτή είναι η εμπέδωση της πεποίθησης στην κοινή γνώμη ότι συμμερίζεται την εκτίμηση που διατύπωσαν τουλάχιστον δύο βουλευτές της συμπολίτευσης, ότι τα δυστυχήματα έχουν ταξική χροιά!
Σε ό,τι αφορά στα πρόστιμα, δε, ας μη θυμίσουμε την πρόσφατη πρόταση του αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη Ν. Τόσκα, για τη μείωσή τους κατά 50%, παρά τα πρωτεία που κρατά η χώρα μας σε τροχαία δυστυχήματα!
Εάν όντως η κυβέρνηση επιθυμεί την ουσιαστική αντιμετώπιση της μάστιγας των τροχαίων δυστυχημάτων σε αυτόν τον τόπο, τότε οφείλει να κάνει ό,τι κάνουν οι κυβερνήσεις των απανταχού σοβαρών κρατών: τη δουλειά της.
Δηλαδή, την αυστηρή επίβλεψη της τήρησης των κανόνων οδικής κυκλοφορίας, διαμέσου όσων έχουν επιφορτιστεί από την πολιτεία με το καθήκον αυτό και συνάμα την πραγματική εκπαίδευση σε ζητήματα οδικής συμπεριφοράς, όσων αιτούνται αδείας ικανοτήτων οδήγησης.
Αντίστοιχα, ας τερματίσει την πολιτική ανοχής που εφαρμόζει έναντι όσων κυκλοφορούν ανασφάλιστοι τα οχήματά τους ή δίχως πιστοποιητικό τεχνικού ελέγχου.
Από εκεί και μετά, η ευθύνη πέφτει στους ώμους καθενός που κρατά -νομίμως- ένα τιμόνι στα χέρια του.
Η οδική συμπεριφορά αποτελεί, ευλόγως, προέκταση της συνολικής συμπεριφοράς του κάθε ανθρώπου και αντικατοπτρίζει τον τρόπο με τον οποίο ο καθένας από εμάς αντιμετωπίζει τον συνάνθρωπό του σε αυτήν τη χώρα.
Υπό το πρίσμα αυτό, ίσως να μην είναι καθόλου… τυχαίος ο αριθμός των τροχαίων δυστυχημάτων που υφίσταται κάθε χρόνο η πατρίδα μας.
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.