Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!
Η πολιτική «πονάει χέρι, κόψει χέρι», που εφάρμοσε η κυβέρνηση εξισώνοντας τον ΕΦΚ μεταξύ των πετρελαίων θέρμανσης και κίνησης, με στόχο την πάταξη της λαθρεμπορίας και της συνεπακόλουθης φοροδιαφυγής στον τομέα, προφανώς δεν ήταν η πλέον σοφή…
Μπορεί να αφαίρεσε την παράμετρο του κινήτρου από την εξίσωση της εμπορίας των συγκεκριμένων καυσίμων, οδήγησε όμως σε δραματική μείωση της κατανάλωσης και συνέβαλε στην αντιστοίχως δραματική υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου εκατοντάδων χιλιάδων νοικοκυριών, τα οποία ή στερήθηκαν εντελώς ή αναγκάστηκαν να καταφύγουν σε άλλους τρόπους θέρμανσης, ενώ στέρησε και τον δημόσιο κορβανά από σημαντικά έσοδα…
Ως τέτοια, λοιπόν, καταγγέλθηκε η πολιτική αυτή, επανειλημμένως και σε όλους τους τόνους από την παρούσα στήλη αλλά και από όποιον είχε μάτια να δει τις επιπτώσεις της για τους κατοίκους της χώρας και για τα δημόσια οικονομικά.
Τη στιγμή, λοιπόν, κατά την οποία ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας εμφανίζεται να βλέπει το «φως το αληθινό» και δηλώνει δημοσίως ότι το μέτρο «δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα» και πως αυτό «απέτυχε», με συνέντευξή του στη Realnews, ουσιαστικά προαναγγέλλοντας την κατάργησή του, είναι μάλλον ο καιρός να αναφωνήσουμε, πιθανότατα εν χορώ, «κάλλιο αργά, παρά ποτέ»…
Ήταν μια λάθος πολιτική και η διατήρησή της θα ήταν επίσης λάθος…
Αντ’ αυτού, ο φίλτατος Χρ. Σταϊκούρας δέχθηκε χθες σφοδρά τα πυρά της αντιπολίτευσης, τόσο της αξιωματικής, όσο και μέρους της ελάσσονος, η οποία βρήκε πρόσφορο έδαφος για να ασκήσει την κριτική της…
Αυτό είναι, προφανώς, ένα κομμάτι της δουλειάς της εκάστοτε αντιπολίτευσης. Η άσκηση ελέγχου στο έργο της εκάστοτε κυβέρνησης…
Πέρα από τις κορόνες, όμως, πόσο εποικοδομητικό είναι το έργο αυτό και πόσο πραγματικά συμβάλλει στον δημόσιο διάλογο η στείρα άρνηση;
Τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ, όσο και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες που όρθωσαν χθες φωνή διαμαρτυρίας κατά του κ. Σταϊκούρα, το έπραξαν δίχως να συνεισφέρουν ούτε ρανίδα προτάσεως σχετικά με το ζήτημα που ξεκίνησε όλη αυτήν την υπόθεση: τη λαθρεμπορία πετρελαίου και τη συνεπακόλουθη φοροδιαφυγή.
Ας μην μπερδευόμαστε εδώ…
Ούτε το έργο της προάσπισης του κ. Σταϊκούρα αναλαμβάνει η παρούσα στήλη, αλλά ούτε και ενός μέτρου που η ίδια έχει επανειλημμένως καταγγείλει ως αποτυχημένο και αναποτελεσματικό…
Η υπόθεση αφορά στην αδυναμία της κρατικής μηχανής να πατάξει τη λαθρεμπορία καυσίμου και επ’ αυτής τα δύο συγκεκριμένα κόμματα εμφανίστηκαν δίχως προτάσεις κατά τη χθεσινή τους κριτική.
Ούτε μία κουβέντα, για παράδειγμα, σχετικά με την καθυστέρηση της έναρξης λειτουργίας του συστήματος καταγραφής εισροών - εκροών από τα πρατήρια καυσίμων, μέσω του οποίου ελπίζεται, πλέον, ότι θα αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της λαθρεμπορίας…
Στη χώρα μας το κράτος «δεν δουλεύει» αποτελεσματικά. Για την ακρίβεια, η εργασία που υποτίθεται ότι διεκπεραιώνει, αυτή της εφαρμογής των κανόνων, πραγματοποιείται κατά τρόπο ιδιαίτερα αναποτελεσματικό.
Έτσι, λοιπόν, όταν κόμματα όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, που εμφανίζονται με ισχυρό λαϊκό έρεισμα και με σαφείς βλέψεις για την άσκηση της εξουσίας σε αυτόν τον τόπο, επιμένουν να περιορίζονται στην άσκηση κριτικής, αλλά όχι και στη διατύπωση τρόπων υπέρβασης του προβλήματος, μικρή υπηρεσία προσφέρουν.
Στο διάβα αυτής της κρίσης, αν υπάρχουν μαθήματα τα οποία πρέπει να αντλήσουμε, αυτά δίχως άλλο αφορούν στην αποφυγή επανάληψης των ίδιων λαθών που μας οδήγησαν στη σημερινή μας κατάντια.
Ο δημόσιος διάλογος στην Ελλάδα συχνά περιορίζεται σε απλή πολεμική και αυτό είναι λάθος. Κάτι που προφανώς δεν έχουμε ακόμη αντιληφθεί…
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.