Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!
Αν σήμερα η ελληνική οικονομία κατορθώνει να βάζει το ένα ποδάρι μπροστά από το άλλο και να κάνει μικρά βήματα προς την ανάκαμψη, τούτο σαφώς οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην τουριστική της βιομηχανία και στις εξαιρετικές επιδόσεις που αυτή σημείωσε πέρυσι, αλλά και από ό,τι ελπίζεται πως θα συνεχίσει να εμφανίζει εφέτος…
Αντίστοιχα, ότι η ποντοπόρος ναυτιλία είναι ένα από «ισχυρά χαρτιά» της πατρίδας μας και ότι σήμερα βρίσκεται σε αντίστοιχα εξαιρετική κατάσταση είναι επίσης γεγονός.
Ας μην ξεχνάμε ότι ο ελληνικός στόλος ήδη μεταφέρει το 15% του παγκόσμιου εμπορίου και την τελευταία δεκαετία οι Έλληνες πλοιοκτήτες ναυπήγησαν πάνω από 2.500 ποντοπόρα πλοία, με ρυθμό ο οποίος, σήμερα πλέον, αντιστοιχεί σε ένα νέο πλοίο κάθε 2 ημέρες…
Όλα αυτά είναι όντως αξιοθαύμαστα και αξιέπαινα και καλώς έπραξε ο φίλτατος κ. Α. Σαμαράς που μας τα θύμισε, με τον χαιρετισμό που απηύθυνε στην τελετή έναρξης της ναυτιλιακής έκθεσης Ποσειδώνια 2014, χθες το βράδυ.
Όμως μέχρι εκεί και ούτε ένα βήμα παραπάνω.
Ούτε η θετική πορεία του τουρισμού μπορεί να βγάλει αυτήν τη χώρα από την κρίση, ούτε και της ποντοπόρου ναυτιλίας.
Όσο κι αν χαίρεται κάθε υγιής νους για τη θετική πορεία δύο κλάδων που αποτελούν σημαία για την ελληνική οικονομία, όπως ο τουριστικός και ο ναυτιλιακός, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ούτε στιγμή ότι: πρώτον, αυτοί οι κλάδοι δεν πάνε καλά επειδή κάτι θετικό έγινε στην πατρίδα μας, αλλά επειδή κάτι άλλαξε «έξω» και, δεύτερον, ότι η καθαρή συνεισφορά τους τόσο στο εθνικό προϊόν όσο και στα δημόσια οικονομικά, για διαφορετικούς λόγους, είναι κάτι «σχετικό»…
Είναι, δε, κάτι σχετικό διότι αφορά απόλυτα τόσο την πορεία πάταξης της φοροδιαφυγής, η οποία εξακολουθεί να οργιάζει στις τουριστικές περιοχές, όπως έχουν επανειλημμένως καταδείξει οι έλεγχοι του ΣΔΟΕ, όσο και το γεγονός πως η συγκριτική συνεισφορά του κλάδου της ποντοπόρου ναυτιλίας στα φορολογικά έσοδα είναι περιορισμένη.
Έτσι, λοιπόν, όταν πηγαίνει καλά ο τουρισμός, προφανώς πρέπει να χαιρόμαστε διότι τροφοδοτείται ευρύτερα η οικονομία με έσοδα και ρευστότητα, αλλά ταυτόχρονα, θα πρέπει να θυμόμαστε ότι το διαφυγόν έσοδο για τα δημόσια οικονομικά είναι κατ’ αντιστοιχίαν μεγαλύτερο…
Προφανώς στα αφτιά του ναυτιλιακού και του τουριστικού κοινού, που απαρτίζουν οι συμμετέχοντες και οι επισκέπτες μιας έκθεσης όπως τα Ποσειδώνια, όλα αυτά που είπε χθες ο φίλτατος κ. Σαμαράς ήσαν εύηχα.
Όμως οι άνθρωποι αυτοί και κυρίως όσοι δραστηριοποιούνται στην ποντοπόρο ναυτιλία δουλεύουν σε μια ανοικτή αγορά και καλά κάνουν αφού μπορούν…
Όλοι εμείς οι υπόλοιποι, αντίθετα, που δεν μπορούμε, δραστηριοποιούμεθα σε μια οικονομία η οποία εξακολουθεί να μαστίζεται από όσα παρέλειψε χθες βράδυ να αναφέρει ο κ. Σαμαράς: από τη γραφειοκρατία, την πιστωτική συρρίκνωση, τη φοροδιαφυγή και ταυτόχρονα από την υπερφορολόγηση, από τα καρτέλ, τις συντεχνίες και τα κλειστά επαγγέλματα και μολονότι έχουμε υποστεί μια τρομακτική εσωτερική υποτίμηση τα τελευταία 4 χρόνια, αδυνατούμε να σηκώσουμε κεφάλι και δεν επωφελούμεθα από το ένα πράγμα το οποίο έχουν σε απίθανη αφθονία οι φίλτατοι εφοπλιστές: τον ελεύθερο ανταγωνισμό…
Για αυτό τα πήγαν καλά οι εφοπλιστές, φίλτατοι της κυβέρνησης. Διότι, ως γνωστόν, αν τους υπερφορολογήσεις τα παίρνουν τα βαπόρια τους και πάνε αλλού, και δεν μπορείς να τους κάνεις και τίποτε…, που λέει ο λόγος.
Διότι εδώ στην πατρίδα μας, προτιμούμε να διατηρούμε στις παρούσες υπερτροφικές διαστάσεις του τον δημόσιο τομέα και για να το κάνουμε αυτό τσακίζουμε την ιδιωτική οικονομία με τη μείωση της αγοραστικής δύναμης του καθενός, λόγω εσωτερικής υποτίμησης και υπερφορολόγησης.
Το πράττουμε, δε, αυτό, όταν την ίδια ώρα διατηρούμε τις αγορές και τα επαγγέλματα κλειστά και εξαντλούμε τον μεταρρυθμιστικό μας οίστρο στο γάλα (όπου και πάλι μισή έγινε η δουλειά) ή στα ταξί…
Αφήστε τα, φίλτατοι!
Συμπαθή όσα ακούσαμε από τα χείλη του κ. Σαμαρά χθες για τον τουρισμό και την ποντοπόρο ναυτιλία, αλλά δυστυχώς έτσι δεν σώζεται η παρτίδα… Ούτε ο πρωτογενής τομέας σώζεται, ούτε η μεταποίηση και η βιομηχανία, ούτε το εμπόριο, ούτε και οι λοιπές υπηρεσίες…
Αν δεν σωθούν όλα αυτά, δε, μαζί με την παρτίδα θα χαθούν και πολλά άλλα…
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.