Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!Από τις οκτώ και μισή το πρωί έως σχεδόν τις δώδεκα το μεσημέρι, περίπου 3,5 ώρες και συνολικά εννιά ουρές ταλαιπωρίας και εκνευρισμού.
Αυτό ήταν το ανθρώπινο κόστος που κατέβαλε χθες ένας φορολογούμενος πολίτης σε εφορία του κέντρου της Αθήνας, ώστε να μπορέσει να εντάξει τις ληξιπρόθεσμες οφειλές της 83χρονης μητέρας του στην περίφημη ρύθμιση των 48 δόσεων.
Τις δικές του δεν κατόρθωσε να τις «ρυθμίσει» αφού η συγκεκριμένη εφορία δεν δέχθηκε την αίτησή του, η οποία αφορούσε βεβαιωμένες οφειλές του 2011 και του 2012, καθώς ο συγκεκριμένος άνθρωπος έκανε την απρονοησία να εμπιστευτεί τις εξαγγελίες περί νέας ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών και σταμάτησε να εξυπηρετεί προηγούμενη ρύθμισή του, που αφορούσε τα χρέη του 2011, τον Φεβρουάριο, χάνοντας έτσι το σχετικό δικαίωμα για μόλις έναν μήνα.
«Μπορείτε να ρυθμίσετε τις οφειλές του 2012, αλλά μόνον αυτές. Για τις προηγούμενες δίνετε ό,τι μπορείτε κάθε μήνα!», του είπε η υπάλληλος του δικαστικού τμήματος και όταν συνειδητοποίησε ότι την κοιτούσε άναυδος, τον προέτρεψε να περιμένει την έναρξη της διαδικτυακής εφαρμογής στις 18 του μηνός, ώστε να «ρυθμίσει» το σύνολο της οφειλής του.
«Δηλαδή, στο ίντερνετ θα μπορέσω να κάνω ολόκληρη τη ρύθμιση και εδώ, αυτοπροσώπως στην εφορία, δεν μπορώ;», ρώτησε αφελώς ο ίδιος, προσθέτοντας: «Άλλοι νόμοι ισχύουν στο ίντερνετ;».
«Το ξέρουμε ότι είναι άδικο που χάνετε τη ρύθμιση για μόνον έναν μήνα. Σαν και εσάς είναι πολλοί και θα δούμε τι θα γίνει», του απάντησε η φιλτάτη του δικαστικού τμήματος της εφορίας, με νόημα.
«Ας είναι», απάντησε. «Θα προχωρήσω τη ρύθμιση για τις οφειλές της μητέρας μου».
«Σύμφωνοι», του είπε, τον ρώτησε τον αριθμό των δόσεων και στη συνέχεια εκτύπωσε μερικά χαρτιά από τον υπολογιστή της.
«Ακολουθήστε αυτόν τον οδικό χάρτη και ελάτε ξανά από εδώ», συμπλήρωσε.
Με ύφος στωικό, πήρε το χαρτί στα χέρια του ο φορολογούμενος, αποφασισμένος να κάνει τουλάχιστον τη μισή δουλειά από αυτήν που είχε στο μυαλό του όταν πήγε στην εφορία και διάβασε:
Δικαστικό, (Β' όροφος)
Έγκριση από διευθύντρια (Α' όροφος, δεύτερη πόρτα αριστερά)
Πρωτόκολλο (Δ' όροφος)
Ξανά δικαστικό (Β' όροφος)
Έλεγχος ΦΠΑ για τα τελευταία 5 χρόνια (Β' όροφος)
Έλεγχος για εισόδημα τα τελευταία 5 χρόνια (Α' όροφος)
Γκισέ για διπλότυπο (Α' όροφος)
Ταμείο για πληρωμή (Α' όροφος) (τράπεζα για ποσά άνω των 250 ευρώ... και ξανά Ταμείο)
Ξανά δικαστικό (Β' όροφος)
«Θέλετε δηλαδή να κάνω τουρισμό στο κτίριο, για στοιχεία που πιθανότατα έχετε ήδη στον υπολογιστή σας, έτσι δεν είναι;», ήθελε να τη ρωτήσει, αλλά κατάπιε τα λόγια του και άρχισε τον Γολγοθά του, σε μια προσπάθεια διατήρησης της ψυχραιμίας του.
Εννιά υπογραφές και φυσικά εννιά ουρές.
Οι ώρες κυλούσαν, η πρόοδος με το σταγονόμετρο, η ζέστη αφόρητη και τα συμβάντα πολλά.
Πολύ περισσότερα, ενδεχομένως, από την αναγνωστική υπομονή σας και από τον χώρο που επιτρέπει το παρόν σημείωμα.
Στο τέλος αυτής της μακράς διαδικασίας ο φορολογούμενος πολίτης, ο οποίος, σημειωτέον, είχε αναγκαστεί να πάρει μία ημέρα άδεια από τη δουλειά του για να πάει στην εφορία, επέστρεψε στο δικαστικό τμήμα της συγκεκριμένης εφορίας.
«Τελειώσαμε;», ρώτησε αφελώς την υπάλληλο. «Μόλις τώρα αρχίζετε», του απάντησε.
«Για τα επόμενα τρία χρόνια δεν πρέπει να χάσετε ούτε μία πληρωμή, αλλιώς χάνετε τη ρύθμιση», πρόσθεσε, επίσης με νόημα...
Λίγες ώρες αργότερα, το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε την έναρξη λειτουργίας της διαδικτυακής εφαρμογής για τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών...
«Μπας και έχουμε 18 του μηνός;», αναρωτήθηκε όταν είδε τη σχετική ανακοίνωση, ο άνθρωπος...
*Συμφωνείτε ή διαφωνείτε με τον αρθρογράφο;
Τι γνώμη έχετε;To Εuro2day.gr ενθαρρύνει τον διάλογο και την έκφραση απόψεων από τους αναγνώστες. Σχολιάστε το άρθρο και πείτε την άποψή σας δημόσια για όσα συμβαίνουν και μας αφορούν όλους. Αν θεωρείτε το άρθρο σημαντικό, διαδώστε το με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.